Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 februari 2022, 18:43   #1
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Tweede behandeling voor verdichting

Ik zit na te denken om een tweede haartransplantatie te doen voor een verdichting aan de voorkant en de inhammen.

Ik heb nu een dichtheid van circa 25 cm2 wat voor mij een mooi resultaat geeft wanneer ik mijn haar in model heb gebracht. Echter zie ik wel dat de inhammen echt wat dunner zijn dan het middenstuk. Een tweede behandeling zou mij wellicht een dichtheid kunnen geven van 35 a 40cm2.

Ik ben heel nieuwsgierig of dit in de praktijk een groot verschil geeft qua aanzicht. Ik hoop eigenlijk dat met een wat hogere dichtheid ik mijn haar wat nonchalanter kan dragen.

Ik ben heel benieuwd of er hier mensen zijn die kunnen zeggen of dit verschil qua dichtheid een groot verschil maakt in de praktijk.

Ik hoor het graag.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2022, 19:01   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
60 % meer haar, allicht dat je dit zult merken?! Als het technisch haalbaar is, financieel haalbaar is en het je gelukkiger maakt/meer zelfvertrouwen geeft...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2022, 21:04   #3
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Vraag me vooral erg af hoeveel dit estetisch gezien uitmaakt. thanks voor je reactie!

Laatst gewijzigd door FVDS; 4 februari 2022 om 14:45
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2022, 10:27   #4
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Een haartransplantatie zou jouw haarzorgen moeten wegnemen. Met 25 FU/cm2 lukt dat niet en dat zal dan met 35-40 ook niet gebeuren en zal je erna meer willen.

Waarom kan er bij een tweede ht alleen 35-40? Dit is vrij laag. Het is beter, indien je besluit een tweede HT voor de voorkant te doen, de voorkant in een keer af te maken voor altijd. Dus niet de tijdelijk oplossing, maar meer for the long run.

Daarbij moet je voor de dichtheid niet alleen kijken naar het aantal grafts/cm2. Ik zie dit vaak hier benoemd worden, maar als daar transected grafts op staan, dan heb je alsnog weinig haren/cm2

Dus kijk altijd naar je grafts voor deze geplaatst worden. Als de transection rate hoog is heb je zelfs met een dichtheid van 60 FU/cm2 een dunne haartransplantatie.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2022, 11:05   #5
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Wat zijn transected grafts?
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2022, 11:59   #6
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Wat zijn transected grafts?
Een van de belangrijkste redenen waarom een haartransplantatie te dun uitvalt of leidt tot discrepantie tussen aantal grafts getransplanteerd en het aantal haren wat groeit.

Je ziet dus dat je aan de buitenkant direct na een HT niet kunt zien of de HT goed is of slecht.

Daarom is het altijd handig om even naar je grafts te kijken voor deze worden teruggeplaatst. Dan kom je niet voor verrassingen te staan. Dit moet men gewoon eisen van een kliniek.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg hair-transplant-transection-sept.jpg‎ (8,0 KB, 74x gelezen)
Bestandstype: png 486818.png‎ (82,7 KB, 71x gelezen)
Bestandstype: jpg images.jpeg.jpg‎ (6,0 KB, 60x gelezen)
Bestandstype: jpg Various-types-of-follicle-injury-that-are-likely-to-occur-during-FUE-60-magnification.jpg‎ (40,7 KB, 56x gelezen)
Bestandstype: jpg F8.large.jpg‎ (47,8 KB, 50x gelezen)
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2022, 14:44   #7
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Thanks voor al je informatie. Erg fijn om te weten!

Om eerlijk te zijn heb ik binnenkort een afspraak in de kliniek en bespreek ik dan wat de mogelijkheden zijn.

Een dichtheid van 35 a 40 grafts per cm2 is niet iets wat zij mij hebben verteld maar wat ik zelf heb berekend.

Er zijn nu 2000 grafts gezet met een dichtheid van circa 25 grafts per cm2. Misschien heel simplistisch gedacht maar als ik dan naar 50 grafts per cm2 dichtheid ga dan zit ik straks al richting de 4000 grafts.

Ik ben pas 31 jaar en er vanuitgaande dat ik 5500 grafts in mijn donorgebied heb ga ik het liefste niet ver over de 3000/3200 grafts heen. Ik heb ook nog mijn 'bovenkant' en kruin die in de toekomst kunnen uitdunnen...

Ik ga tijdens het evaluatiegesprek echt goed bespreken hoeveel grafts er uit mijn donorgebied te halen en zijn en welke dichtheid er kan worden gezet.

Maar jij denkt eigenlijk dat het verschil tussen 25 grafts per cm2 en 40 grafts per cm2 mij niet veel extra voldoening gaat geven?

Eigenlijk is deze 25 grafts per cm2 veel dichter dan dat ik had gedacht en ben ik al best tevreden namelijk.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2022, 15:59   #8
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Thanks voor al je informatie. Erg fijn om te weten!



Maar jij denkt eigenlijk dat het verschil tussen 25 grafts per cm2 en 40 grafts per cm2 mij niet veel extra voldoening gaat geven?

Eigenlijk is deze 25 grafts per cm2 veel dichter dan dat ik had gedacht en ben ik al best tevreden namelijk.

Het gaat uiteraard een verbetering geven. Maar wellicht wil je daarna steeds meer.

Je foto's ziet er goed uit, een enorme verbetering met ervoor dus geniet ervan.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2022, 16:02   #9
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Snap heel goed wat je bedoelt. Wij mensen zijn eigenlijk nooit tevreden en willen altijd meer. Maar inderdaad als ik terug kijk hoe het was dan is het echt veel beter. Thanks voor je advies. 🙌
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.