Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 4,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 mei 2015, 14:41   #916
MyronTris
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Question creme aanbrengen

Yoyoyo mensen,

Ik had nog een vraagje over de periode na zo'n MHP behandeling (tijdje geleden stelde ik ook een vraag hierover).

Als jullie (degene met MHP ervaring) de verzorgende creme aanbrengen in de eerste week, wat is de ideale manier om je behandelde gebied in te smeren?
Eerst de creme uitsmeren op je handen en dan rustig/voorzichtig aanbrengen , of doen jullie kleine kloddertjes op je kop en dan uitsmeren .
Hoeveel keer p/dag brengen jullie het aan? (2, 3 of 4x?)

Lijkt me ook wel dan je niet te ruw of te veel druk moet uitoefenen tijdens het uitsmeren i.v.m. pigmentatie beschadingen etc.

MyronTris is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2015, 17:43   #917
Edwin72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 92
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MyronTris Bekijk bericht
Yoyoyo mensen,

Ik had nog een vraagje over de periode na zo'n MHP behandeling (tijdje geleden stelde ik ook een vraag hierover).

Als jullie (degene met MHP ervaring) de verzorgende creme aanbrengen in de eerste week, wat is de ideale manier om je behandelde gebied in te smeren?
Eerst de creme uitsmeren op je handen en dan rustig/voorzichtig aanbrengen , of doen jullie kleine kloddertjes op je kop en dan uitsmeren .
Hoeveel keer p/dag brengen jullie het aan? (2, 3 of 4x?)

Lijkt me ook wel dan je niet te ruw of te veel druk moet uitoefenen tijdens het uitsmeren i.v.m. pigmentatie beschadingen etc.

Ikzelf, eerst Bepanthen creme op de handen en dan uitsmeren over hoofd. 3x daags, week lang.

Lijkt me dat als je de klodders uitsmeert op je hoofd je meer moet smeren omdat het dan niet snel intrekt.
Edwin72 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2015, 18:01   #918
Rebuilder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2015
Berichten: 28
Geslacht:
Als je een MHP heeft dus als grootste consequentie 2 dingen:

1-Jaarlijkse-2 jaarlijkse touch up

2-Nooit meer in de zon gaan zitten of liggen, behalve dus met een petje op of met factor 50 insmeren de handel.

Toch denk ik dat je zelfs met factor 50 een snellere fading krijgt dan wanneer je nooit in de zon gaat zitten.

Voor de rest perfecte oplossing lijkt me.
Rebuilder is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2015, 19:22   #919
Edwin72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 92
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rebuilder Bekijk bericht
Als je een MHP heeft dus als grootste consequentie 2 dingen:

1-Jaarlijkse-2 jaarlijkse touch up

2-Nooit meer in de zon gaan zitten of liggen, behalve dus met een petje op of met factor 50 insmeren de handel.

Toch denk ik dat je zelfs met factor 50 een snellere fading krijgt dan wanneer je nooit in de zon gaat zitten.

Voor de rest perfecte oplossing lijkt me.
Het is denk ik veel minder zwart-wit is dan gebracht:

Een touch-up wordt aanbevolen. Is meer een controle en bijwerken plekken waar toch enige vervaging heeft opgetreden. Touch-up is niet verplicht, en er zijn er genoeg die na jaren geen touch-up hebben gehad omdat ze geen vervaging zien of zo minimaal dat ze geen touch-up nodig vinden. Zijn er ook die al sneller dan een jaar voor een touch-up kiezen. Willen een zekerheid dat hun MHP in een perfecte conditie is.

Vervaging is zo ie zo erg persoonsafhankelijk. Bij de meeste is de vervaging de eerste dagen tot enkele weken, daarna al veel minder en na 100 dagen nog minimaal. Maar het kunnen ook plekken zijn waar de vervaging zich in een ander (sneller) tempo plaats heeft gevonden dan op andere plekken.

Ja UV straling heeft een effect op vervaging. Een goede zonnebrand met factor 50 blokt veel UV. Maar ook hier is het persoonsafhankelijk van wat het effect is op je MHP (huidtype, hoe dik je hoofdhuid is en hoe snel je normaal bruin wordt). En werk je veel buiten ja dan zal het sneller gaan dan als je alleen in je vrije tijd in de zon ligt. .

Op het forum van HisHair clinic is er ook hele discussies over een kleurtje krijgen. Bottomline daar: niet te ingewikkeld doen, je wilt er toch niet lijkbleek uitzien. Je moet wat planmatiger te werk gaan. Andere zonnebrand kopen dan die je overal ziet liggen. Informeer eens bij een dermotoloog of apotheek of betere drogist want er is genoeg verschil in zonnebrand en sommigen met een hoge factor bevatten andere stofjes die toch een bruine huid stimuleren). Beetje bewust afwisselen van petje en zonnebrand smeren maar wat restrictiever zijn in de tijd dat je in de zon doorbrengt, ochtend of middag, en hoe sterk de zonnestralen dan zijn (strand in Spanje is anders dan in je achtertuin). Kortom have a plan.

En ja als het dan toch harder is gegaan met de vervanging , dan maar sneller een touch-up inplannen en bijwerken.

Laatst gewijzigd door Edwin72; 10 mei 2015 om 20:35
Edwin72 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2015, 12:30   #920
Axe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Locatie: Gent
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rebuilder Bekijk bericht
Als je een MHP heeft dus als grootste consequentie 2 dingen:

1-Jaarlijkse-2 jaarlijkse touch up

2-Nooit meer in de zon gaan zitten of liggen, behalve dus met een petje op of met factor 50 insmeren de handel.

Toch denk ik dat je zelfs met factor 50 een snellere fading krijgt dan wanneer je nooit in de zon gaat zitten.

Voor de rest perfecte oplossing lijkt me.
Iedereen maakt daar blijkbaar een groot punt van dat je niet meer in de zon zou mogen. Wel iedereen die kalend is en in de volle zon wil moet toch altijd zijn hoofd insmeren als je geen of voldoende haren hebt die de zon wat tegenhoud. Ik snap niet wat daar zo lastig aan is. Ik zet bijna nooit een petje op, tenzij ik naar een festival ga of zo. Ik smeer het altijd in met een matterende zonnecrème van biotherm en dat werkt perfect.
Axe is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2015, 21:55   #921
Rebuilder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2015
Berichten: 28
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axe Bekijk bericht
Iedereen maakt daar blijkbaar een groot punt van dat je niet meer in de zon zou mogen. Wel iedereen die kalend is en in de volle zon wil moet toch altijd zijn hoofd insmeren als je geen of voldoende haren hebt die de zon wat tegenhoud. Ik snap niet wat daar zo lastig aan is. Ik zet bijna nooit een petje op, tenzij ik naar een festival ga of zo. Ik smeer het altijd in met een matterende zonnecrème van biotherm en dat werkt perfect.
Dat snap ik wel, maar hoe dan ook, met of zonder creme je hoofdhuid zal sneller gaan verkleuren en je MHP dan toch ook?
Ik gellog dat je er geen probleem van maakt maar ik denk wel dat je wel zo sneller meer touch ups moet gaan nemen dan wanneer je helemaal niet in de zon gaat liggen.
Rebuilder is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2015, 09:15   #922
Axe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Locatie: Gent
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rebuilder Bekijk bericht
Dat snap ik wel, maar hoe dan ook, met of zonder creme je hoofdhuid zal sneller gaan verkleuren en je MHP dan toch ook?
Ik gellog dat je er geen probleem van maakt maar ik denk wel dat je wel zo sneller meer touch ups moet gaan nemen dan wanneer je helemaal niet in de zon gaat liggen.
1 x per jaar laat ik het doen, dus niet meer dan normaal.
Axe is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2015, 22:02   #923
pablo7542
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2012
Berichten: 296
Geslacht:
@MyronTris: ik heb de laatste keer voor het smeren geen bepanthen meer gebruikt maar Emucare oil. Dat kon ik volgens Isabelle ook goed gebruiken. Het voordeel van die oil is dat die vloeibaar is, dus gemakkelijk te smeren.
Als je die te vloeibaar vindt kun je ook de Emucare oil/gel gebruiken.
Het is maar net wat je het fijnste vindt.
De bepanthen deed ik altijd gelijk op mijn hoofd uitsmeren. Heb nooit iets gemerkt dat daardoor pigmenten zouden worden beschadigd.

@rebuilder: Natuurlijk zul je wat eerder een touch-up nodig hebben als je regelmatig in de zon zit maar is dat zo erg als je de zon niet kunt missen?
Je kunt ook een beetje switchen natuurlijk, een beetje wat Edwin aangeeft of natuurlijk helemaal de zo'n mijden en een pet op zetten. Je bent echt niet de enige met een pet in de zo'n.
pablo7542 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2015, 23:49   #924
Edwin72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 92
Geslacht:
vandaag de tweede sessie gehad (maar eigenlijk dag 3) van de MHP. Dit is een 3 weken na de 1e sessie.

De pigmentkleur van de 1e sessie had goed gehouden (weinig vervaging), en dus is vandaag een iets lichtere tint gebruikt. Als er juist veel vervaging was, dan zou men eerder of dezelfde kleur of een iets donkerdere tint gebruiken. Met gebruik van tinten wordt een meer 3D effect gevormd (zeg nep haarfollikel en schaduw).

Had nog wat Emla crème van de vorige keer over die we tijdens het behandelen er paar keer op hebben gesmeerd, en heb voor het slapen gaan en in de ochtend 1000mg Paracetamol per keer genomen. Daarmee had ik weinig pijn tijdens de pigmenten zetten (op paar vervelende plekjes na).

Volgens Paul van BCN was mijn huid vandaag in een goede conditie (soepel en voldoende vet) en dat hielp ook.

Het is nog wel erg rood en de pigmentpunten zijn nu weer heel zichtbaar en deze zullen de komende dagen/weken moeten settelen.

Zal over een paar dagen een vooraf en achteraf 2de sessie een foto plaatsen. Heeft nu nog geen zin. Het litteken van de HT was na de 1e sessie nog wel zichtbaar. Mijn vrouw zegt dat het nu verdwenen is.

De afgelopen drie weken vooral positieve complimenten gehad over mijn gemillimeterde coupe. Afgelopen zondag familie uitje en begint nichtje ineens over mijn coupe dat het zo goed staat. Kreeg bijval van rest van de familie van inderdaad staat veel beter zo. Ze moesten eens weten.

Heb wel een bijdehandse collega (zelf ook erg kalend) die het wel was opgevallen dat mijn litteken minder zichtbaar was en vroeg een week geleden of ik dat had laten behandelen. Dat maar bevestigd zonder in de details te treden anders blijft hij maar zeuren en doorvragen. Maar hij heeft geen clue van de rest en MHP behandeling. Nou niet helemaal, zit ik gisteren met diezelfde collega en mijn baas even met de benen op de tafel zegt die collega of ik dat litteken nog bij laat werken vandaag. Ze weten dat ik vandaag niet op kantoor ben en morgen thuis werk. Zeg maar ja. Of .. zegt hij .. laat je dan ook extra haren op je kop erbij zetten. hmm, lachje, en snel ander onderwerp. Niet dus .. zegt hij als mijn vrouw dat ziet moet ik dat ook laten doen. Oke nu wel snel ander onderwerp met succes. Maar goed wel een bevestiging dat de MHP er realistisch uitziet, want hij denkt dat ik haren heb laten transplanteren.
Edwin72 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2015, 00:03   #925
Edwin72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 92
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pablo7542 Bekijk bericht
@MyronTris: ik heb de laatste keer voor het smeren geen bepanthen meer gebruikt maar Emucare oil. Dat kon ik volgens Isabelle ook goed gebruiken. Het voordeel van die oil is dat die vloeibaar is, dus gemakkelijk te smeren.
Als je die te vloeibaar vindt kun je ook de Emucare oil/gel gebruiken.
Het is maar net wat je het fijnste vindt.
De bepanthen deed ik altijd gelijk op mijn hoofd uitsmeren. Heb nooit iets gemerkt dat daardoor pigmenten zouden worden beschadigd.
Pigmenten beschadig je niet zomaar met crème of olie of met aanbrengen. De pigmenten zitten diep genoeg (onder de opperhuid) dat ik niet geloof dat je met smeren van crème daarbij komt.

Wel wordt afgeraden crèmes/lotions/olie met fruitzuur te gebruiken na de 1e week na een sessie. Ik zelf zou ook oppassen met alcohol houdende lotions zeker bij frequent gebruik (hoewel alcohol niet echt door de huid wordt opgenomen). Op hishair forum adviseren ze als je een onrustige/geïrriteerde hoofdhuid hebt om bvb African black soap te gebruiken ipv zuiverende lotions met alcohol en andere niet natuurlijke stoffen. Idem beetje oppassen met grove scrups omdat ze toch de opperhuid beschadigen.
Edwin72 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2015, 16:21   #926
pablo7542
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2012
Berichten: 296
Geslacht:
Ha Edwin,

Mooi om te horen dat je (ook) tevreden bent. Dat maak ik in ieder geval op uit je positieve verhaal. Eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht.
Heb je nu nog meer behandelingen of ben je nu voorlopig klaar tot je eerstkomende touch-up?
pablo7542 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2015, 17:25   #927
Edwin72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 92
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pablo7542 Bekijk bericht
Ha Edwin,

Mooi om te horen dat je (ook) tevreden bent. Dat maak ik in ieder geval op uit je positieve verhaal. Eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht.
Heb je nu nog meer behandelingen of ben je nu voorlopig klaar tot je eerstkomende touch-up?
Begin juli een kleine derde sessie ingepland, voor de finishing touch.

Vanavond ga ik me begeven op een sociaal event en zie ik diverse bekenden. Had besloten dat hoe het er vandaag uit zou zien bepalend zou zijn of ik wel of niet zou gaan.

Ik durf het al aan, roodheid is al nagenoeg geheel verdwenen en het ziet er zal zo goed uit dat ik zelfs vanmorgen de kids naar school gebracht zonder petje. geen schooljuf of andere ouder die vreemd keek. Ben eigenlijk verrast dat ik na de eerst sessie ik veel pigmentpuntjes zag, en nu bijna niet (en ze zijn kleiner). Ben dan ook zeer tevreden met resultaat nu.
Edwin72 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 18:30   #928
pablo7542
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2012
Berichten: 296
Geslacht:
Je bent wel erg snel. Ik deed de eerste week na een behandeling nog niet echt veel buitenshuis in verband met het smeren met bepanthen.
Heb jij niet veel last van die vettigheid dan?
pablo7542 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 19:31   #929
Edwin72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 92
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pablo7542 Bekijk bericht
Je bent wel erg snel. Ik deed de eerste week na een behandeling nog niet echt veel buitenshuis in verband met het smeren met bepanthen.
Heb jij niet veel last van die vettigheid dan?
Die Bepanthen trekt wel snel in bij mij, na uurtje zeker. uurtje of 2 geleden ook nog gesmeerd, maar ik zie niet dat het vettig is nu.

Vanavond maar opnieuw. Is culinair event dit pinksterweekend, beetje proeven en wijn drinken met vrienden/bekenden.

Is half buiten/of in tentjes. Gisteren zeker 20 bekenden/vrienden gezien en gesproken en niemand die een opmerking maakte of raar keek. En daar het druk is in de avond, sta je ook nog eens dichter bij elkaar te praten. Bekenden zien je ook nog eens te weinig om het verschil met voorheen te zien en te herinneren.

Maar joh, ik geloof het intussen wel dat de MHP niet zomaar opvalt. Ja als je zelf een MHP behandeling hebt gehad weet je waar je moet kijken, maar wie kent de MHP behandeling nu?
Edwin72 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 23:39   #930
pablo7542
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2012
Berichten: 296
Geslacht:
Dat is idd wel fijn dat het zo snel intrekt.

Ja dat de mhp, zeker als het goed is aangebracht, niet opvalt is mij ondertussen ook wel duidelijk. En je hebt nu zelf ook gezien en gemerkt hoe vakkundig en menselijk ze daar in Noordwijk met je omgaan.
Aan het einde van dit jaar heb ik het al 3 jaar en nog altijd voor de volle 100% tevreden en zoals je ook zegt niemand die er iets van ziet. Standaard jaarlijks een keer onderhouden en je hebt nergens meer last van. Geweldige uitvinding toch! Wel moet ik altijd opmerken dat die geweldige tevredenheid van mij ook altijd te maken heeft met de geweldige vakkennis en erg fijne mensen van BCN.

Ik ben het verder helemaal met je eens dat bekenden je niet genoeg kennen op dat gebied en het hen dus niet zal opvallen. En ja natuurlijk zie je het zelf maar wat maakt dat uit, het is per slot van rekening vakwerk.
pablo7542 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
mht, tattoo


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foligain hektor Medicijnen/haargroeimiddelen 35 22 april 2018 21:32
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 21:41
Hairmultiplication homersimpson Overige behandelingen 36 24 september 2006 22:30
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 14:44
GOED NIEUWS!!!! 6-bap is verkrijgbaar!!!!!!! melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 20 14 oktober 2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.