Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2019, 19:39   #1
hellow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2019
Berichten: 64
Geslacht:
Verhoogd finasteride in het begin je DHT/testosteron

beste medeleden,

Een vraag!

Omdat ik het zelf opmerk en ook van andere hoor, van dat finasteride je in het begin juist een hogere libido geeft ben ik benieuwd naar waar dit vandaan komt.

Mijn vraag is dus: Verhoogd finasteride in het begin je testosteron of DHT? of verlaagd het meteen je DHT? Ik zat namelijk te denken dat het weleens logisch kan zijn dat je juist daardoor gaat shedden. Dit ipv dat je haren in een andere groeifase terecht komen.

Als iemand dit weet hoor ik het graag en het liefst onderbouwend of een onderzoek laten zien.

ben benieuwd.

dankjewel alvast.

Laatst gewijzigd door hellow; 13 september 2019 om 20:51
hellow is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2019, 23:46   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hellow Bekijk bericht
beste medeleden,

Een vraag!

Omdat ik het zelf opmerk en ook van andere hoor, van dat finasteride je in het begin juist een hogere libido geeft ben ik benieuwd naar waar dit vandaan komt.

Mijn vraag is dus: Verhoogd finasteride in het begin je testosteron of DHT? of verlaagd het meteen je DHT? Ik zat namelijk te denken dat het weleens logisch kan zijn dat je juist daardoor gaat shedden. Dit ipv dat je haren in een andere groeifase terecht komen.

Als iemand dit weet hoor ik het graag en het liefst onderbouwend of een onderzoek laten zien.

ben benieuwd.

dankjewel alvast.
Door verlaging van je DHT krijg je direct een verhoging van testersteron door de initiatie van een positieve feedback mechanisme via verhoogde productie LH. Dus, door verlaging DHT gaat via je Gnrh en LH je testersteron omhoog. Na enkele weken normaliseert de hormonale as en gaan je testersteron waarden weer terug naar normaal.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.