Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2020, 10:00   #1
Randys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Feedback - dunner wordend haar

Dag allen,

Ik heb al enkele jaren last van mijn haar dat dunner wordt & inhammen.
Ik had in het verleden al finasteride genomen enkele maanden maar helaas had ik geen voorschrift meer en ben ik dan gestopt. Eventueel start ik dit terug op.

Ik zou graag terug actie ondernemen en had graag jullie feedback gehad.

Het probleem bevind zich vooral vooraan, waar het haar dunner wordt.

Daarom had ik graag geweten welke middelen je haar terug dikker maken.
Ik dacht aan Minoxidil maar ik las dat dit vooral goed is voor de kruin, waar ik op dit moment minder last van heb.

Is er verder ook een shampoo die jullie kunnen aanraden om je haar meer volume te geven? Dagelijks of wekelijks gebruik.

Aan de inhammen vermoed ik dat er weinig te doen is.

Alle feedback is welkom!

Hartelijk dank,
Randy
Randys is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2020, 10:38   #2
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randys Bekijk bericht
Dag allen,

Ik heb al enkele jaren last van mijn haar dat dunner wordt & inhammen.
Ik had in het verleden al finasteride genomen enkele maanden maar helaas had ik geen voorschrift meer en ben ik dan gestopt. Eventueel start ik dit terug op.

Ik zou graag terug actie ondernemen en had graag jullie feedback gehad.

Het probleem bevind zich vooral vooraan, waar het haar dunner wordt.

Daarom had ik graag geweten welke middelen je haar terug dikker maken.
Ik dacht aan Minoxidil maar ik las dat dit vooral goed is voor de kruin, waar ik op dit moment minder last van heb.

Is er verder ook een shampoo die jullie kunnen aanraden om je haar meer volume te geven? Dagelijks of wekelijks gebruik.

Aan de inhammen vermoed ik dat er weinig te doen is.

Alle feedback is welkom!

Hartelijk dank,
Randy
Minoxidil kan zeker ook helpen frontaal! Maar je pakt het probleem alleen aan bij de wortel met finastaride of dutasteride! Waarschijnlijk krijg je stabilisatie of verbetering.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2020, 12:33   #3
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Minoxidil kan zeker ook helpen frontaal! Maar je pakt het probleem alleen aan bij de wortel met finastaride of dutasteride! Waarschijnlijk krijg je stabilisatie of verbetering.
Ik ben het eens met Negan.

Je moet wel beseffen dat fina een serieus middel is (lees ook dit forum eens goed), met voor sommige mensen serieuze bijwerkingen. Als je je kaalheid echt zó erg vindt, kan het toch een optie zijn maar kies daar dan wel bewust voor.

Stoppen omdat je even geen voorschrift van de dokter meer hebt... sorry, maar als je echt gemotiveerd bent laat je dat niet gebeuren, dan bel je de dokter als je pillen opraken en regel je een herhalingsrecept voordat je zonder komt te zitten. Zomaar stoppen en dan zomaar weer beginnen vergroot de kansen op bijwerkingen. Of je doet het wel, of je doet het niet. En met besluiten het niet te doen is ook helemaal niks mis.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2020, 14:21   #4
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Ik ben het eens met Negan.

Je moet wel beseffen dat fina een serieus middel is (lees ook dit forum eens goed), met voor sommige mensen serieuze bijwerkingen. Als je je kaalheid echt zó erg vindt, kan het toch een optie zijn maar kies daar dan wel bewust voor.

Stoppen omdat je even geen voorschrift van de dokter meer hebt... sorry, maar als je echt gemotiveerd bent laat je dat niet gebeuren, dan bel je de dokter als je pillen opraken en regel je een herhalingsrecept voordat je zonder komt te zitten. Zomaar stoppen en dan zomaar weer beginnen vergroot de kansen op bijwerkingen. Of je doet het wel, of je doet het niet. En met besluiten het niet te doen is ook helemaal niks mis.
Goede toevoeging minten!!
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2020, 16:09   #5
Hopsaflopsa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2016
Berichten: 101
Geslacht:
ik zou me eerder druk maken over mijn kruin als ik jou was. Want daar zit nog haar wat kan verdwijnen. Wat er niet meer is kun je ook niet kwijt raken. Jouw situatie, mits je aan preventie gaat doen, is ideaal voor een HTtje.
__________________

Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2020, 19:08   #6
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
Ha Randy,

Hoe oud ben je? Dat is wellicht relevant voor de te nemen stappen. Zelf heb ik een tijdje Dutasteride gebruikt, maar zonder zichtbaar resultaat. Ik verwacht niet dat je nog veel kunt redden van het haarverlies aan de voorkant. Je zou ook een (gedeeltelijk) haarwerk of een haartransplantatie kunnen overwegen?
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2020, 19:51   #7
Randys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m91 Bekijk bericht
Ha Randy,

Hoe oud ben je? Dat is wellicht relevant voor de te nemen stappen. Zelf heb ik een tijdje Dutasteride gebruikt, maar zonder zichtbaar resultaat. Ik verwacht niet dat je nog veel kunt redden van het haarverlies aan de voorkant. Je zou ook een (gedeeltelijk) haarwerk of een haartransplantatie kunnen overwegen?
Hey! Ik ben nu 26, ik had ook gedacht aan een HT maar dermatoloog zei dat het mogelijks nog verder zal vorderen. Haarwerk is niet meteen een voorkeur maar bedankt voor de tip!
Randys is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2020, 14:24   #8
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Dunner wordend haar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randys Bekijk bericht
Dag allen,

Ik heb al enkele jaren last van mijn haar dat dunner wordt & inhammen.
Ik had in het verleden al finasteride genomen enkele maanden maar helaas had ik geen voorschrift meer en ben ik dan gestopt. Eventueel start ik dit terug op.

Ik zou graag terug actie ondernemen en had graag jullie feedback gehad.

Het probleem bevind zich vooral vooraan, waar het haar dunner wordt.

Daarom had ik graag geweten welke middelen je haar terug dikker maken.
Ik dacht aan Minoxidil maar ik las dat dit vooral goed is voor de kruin, waar ik op dit moment minder last van heb.

Is er verder ook een shampoo die jullie kunnen aanraden om je haar meer volume te geven? Dagelijks of wekelijks gebruik.

Aan de inhammen vermoed ik dat er weinig te doen is.

Alle feedback is welkom!

Hartelijk dank,
Randy
Beste Randy,
Als het kind een man wordt komen er ook inhammen. Op zichzelf hoeft dat niet direct te leiden naar een erfelijke haaruitval. Een shampoo hoef je niet te proberen. Die werken per definitie niet. Wat je wel kan proberen zijn haarvezels die zich rond de haren hechten en zodoende meer volume geven. Ook zijn er haarverdikkende conditioners. Die geven een cosmetisch laagje om de individuele haren, zodat ze tijdelijk dikker zijn. Voor inhammen, als ze te ver zijn doorgeschoten biedt allen een haartransplantatie uitkomst.
Groet, Hans J. Diks
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2020, 23:09   #9
Randys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Dag allen,

Ik heb besloten om terug verder te doen met fina 1mg, en dit deze keer aan te houden.

Ook ga ik minnoxidil 5mg bestellen. Hier heb ik enkele vragen over:
1. Persoonlijk zou ik liever schuim gebruiken omdat dit praktischer is maar vroeg me af of dit wel even goed werkt als de gewone liquide vorm?

2. Momenteel heb ik vooral last aan mijn inhammen en haar dat dunner wordt vooraan. Moet ik dit dan enkel vooraan 1mg aanbrengen of overal? Is het daarnaast ook de bedoeling dat ik dit op de inhammen aanbreng waar geen haar staat? Dus rechtstreeks op mijn huid zonder haar?

Ook zou ik graag een shampoo gebruiken die mijn haar cosmetisch dikker laat lijken. Hiervoor kijk ik momenteel naar nioxin, revita, en regenepure. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt!
Randys is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2020, 00:23   #10
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Zorgen dat de Minoxidil op de hoofdhuid terecht komt over de gehele hoofdhuid. Zou je niks ondernemen dan zal het kalingsproces (ongemerkt) voortschrijden. 2x per dag Minoxidil paar uur laten intrekken voordat je gaat douchen of zwemmen. Eerst douchen, dan Minoxidil op de HOOFDHUID aanbrengen en daarna eventueel hairstylingsproducten op het HAAR aanbrengen. Zelf gebruik ik de vloeistof maar heb begrepen dat je de foam in de dop van de bus kan spuiten en iets verwarmen zodat deze ook vloeibaar wordt en je deze met een pipet kan druppelen over de hele hoofdhuid. Beetje verdelen door te masseren met de vingertoppen. Zelf doe ik alleen druppelen en een beetje met de pipet zelf masseren ipv met de vingertoppen. Minoxidil gebruik vergt wel wat discipline. Verder kun je MSM poeder kopen, dit verdikt en verstevigt het haar ook enigzins. Shampoo zal geen zoden aan de dijk zetten, Ketoconazol shampoo heeft wel DHT verlagende eigenschappen maar verwacht hier geen spectaculaire dingen van. Haar wat verloren is, zal haast nooit terugkeren op de gladde hoofdhuid. Tussen de haren in zie je nog wel hergroei ervaringen. RU kun je ook eventueel overwegen. Dermarollen/stampen zou ook kunnen bijdragen in de strijd. Er zijn wel wat dingen te doen. Verwacht geen spectaculaire dingen. Maar ik heb toch wel aardige resultaten voorbij zien komen. Pas na een ruime jaar zul je op de top van de mogelijke resultaten beland zijn en tegen die tijd zul je misschien de puntjes op de i willen zetten met een haartransplantatie/tattoo puntjes. Maar ook na je HT zul je dan wel moeten doorgaan met de middelen, anders raak je je winst/behoud kwijt. Discipline!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 10:11   #11
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randys Bekijk bericht
Dag allen,

Ik heb besloten om terug verder te doen met fina 1mg, en dit deze keer aan te houden.

Ook ga ik minnoxidil 5mg bestellen. Hier heb ik enkele vragen over:
1. Persoonlijk zou ik liever schuim gebruiken omdat dit praktischer is maar vroeg me af of dit wel even goed werkt als de gewone liquide vorm?

2. Momenteel heb ik vooral last aan mijn inhammen en haar dat dunner wordt vooraan. Moet ik dit dan enkel vooraan 1mg aanbrengen of overal? Is het daarnaast ook de bedoeling dat ik dit op de inhammen aanbreng waar geen haar staat? Dus rechtstreeks op mijn huid zonder haar?

Ook zou ik graag een shampoo gebruiken die mijn haar cosmetisch dikker laat lijken. Hiervoor kijk ik momenteel naar nioxin, revita, en regenepure. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt!

Je regime zou worden:

- 2x per dag minoxidil topisch aanbrengen op de inhammen en kruin. Ik gebruik zelf schuim van kirkland

- 1x pd 1 a 1,25mg finasteride in pil vorm

- shampoo zou ik regenepure pakken 3 a 4x pw waarbij je ook kan denken om evt een verdikkende conditioner te gebruiken.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 11:02   #12
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Je regime zou worden:

- 2x per dag minoxidil topisch aanbrengen op de inhammen en kruin. Ik gebruik zelf schuim van kirkland

- 1x pd 1 a 1,25mg finasteride in pil vorm

- shampoo zou ik regenepure pakken 3 a 4x pw waarbij je ook kan denken om evt een verdikkende conditioner te gebruiken.
Wat een onzin! Finastaride op 1.25mg pakken. Begin eerst gewoon in lage dosis. Dat 1mg principe is aardig achterhaald.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 11:40   #13
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Wat een onzin! Finastaride op 1.25mg pakken. Begin eerst gewoon in lage dosis. Dat 1mg principe is aardig achterhaald.
Ik ben zeer benieuwd naar je bronnen dan!

Ik gebruik 1.25 ivm de goedkope 5mg pillen door 4 te delen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 11:48   #14
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Ik ben zeer benieuwd naar je bronnen dan!

Ik gebruik 1.25 ivm de goedkope 5mg pillen door 4 te delen.
Google is je vriend. En hier op het forum word het vast ook wel besproken. Begin laag met je dosering en pas daar op aan!

Ps verstandig je pillen te cutten! Scheelt indd wat centjes.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg 025CFAC5-4B2A-465D-8BA4-05CC1EFD07D3.jpeg‎ (35,6 KB, 19x gelezen)

Laatst gewijzigd door Negan; 28 augustus 2020 om 12:02
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 12:06   #15
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
0.5mg per dag is inderdaad voldoende..
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.