Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 december 2023, 23:02   #16
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Klopt, waar Finasteride via 1 weg DHT afremt doet Dutasteride dat via beide wegen. Werkt echt super! Besef wel dat het ook meer risico's op bijwerkingen met zich meebrengt. En op een of andere manier deed het middel na een x aantal jaren minder zn werk bij mij. Dit werd trouwens door mijn dermatoloog als bekend fenomeen bestempeld. Mocht je nu voldoende hebben aan Finasteride dan kun je altijd nog overstappen op Dutasteride. Terug kan niet meer. Ja kan wel maar dan lever je altijd wat in. Zijn allemaal dingen die je moet uitzoeken/overwegen in je keuze om nu over te stappen. Maar dat Dutasteride werkt: man man wat een wondermiddel was het voor mij. Ik verloor echt maar een stuk of 5 á 6 haren per dag! Moet ik wel zeggen dat ik ook een galeatomie had gedaan en gebruik Minoxidil. Dus mijn succesverhaal van zo weinig haarverlies had een groter plaatje.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2023, 14:26   #17
maart84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 102
Nou ben sinds eergister begonnen met orale Minoxidil 3mg 1 x dd.
Dit in combinatie met 1mg dutasteride 1 x dd, 1 x microneedling per week, 2 a 3 x tretinoine per week en 7.5% liquid minoxidil 2 x dd op mijn gezicht ivm baardgroei.

Ik ben benieuwd! Hopelijk ga ik weinig last krijgen van shedding!
Fingers crossed en houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen mbt mijn hoofd- en baardhaar!
maart84 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2024, 12:05   #18
No-nonsense
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maart84 Bekijk bericht
Beste haarwebbers,

Heel erg lang niet meer online geweest, maar hierbij mijn (hopelijk motiverende) verhaal voor mensen die pas enkele jaren Finasteride of dutasteride gebruiken en een positief verhaal willen horen over DHT-remmers op lange termijn (circa 20 jaar)

Sinds mijn 17e jaar erachter gekomen dat ik last heb van diffuse kaalheid. Opmerkingen om mij heen van ouders, vrienden en kapper. Ik kon er niet omheen. Inhammen praktisch geen last van, maar vanaf haarlijn tot kruin diffuus dunnere implant.

Kaalheid zit in de familie. Zowel van mijn moeders als mijn vaders kant veel mensen die op jonge leeftijd al richting NW6 gingen.

Op mijn 18e naar de huisarts, die bevestigde dat het haar bovenop en bij de kruin dunner werd. Geen significant verlies bij de inhammen.

Gestart met Finasteride, wat de boel voor een jaar of 2 stabiliseerde zonder echt significante hergroei. Ook gestart met nizoral 2% tegen jeukende hoofdhuid. Na een jaar of 2 a 3 begon de haaruitval helaas toch weer door te zetten. Dit heeft mij destijds doen besluiten om over te stappen naar dutasteride.

Dit importeerde ik eerst een paar jaar via een apotheek uit Zwitserland (0.5 mg 1 dd). Zeer goede resultaten, haarverlies helemaal gestopt en erg veel hergroei. Waarschijnlijk ook veel resultaat omdat ik er snel bij was, en veel haren nog niet compleet cq permanent waren afgeschreven. Uiteindelijk liepen de kosten van dutasteride uit Zwisterland erg in de papieren. Na 2 jaar daarom vanuit kostentechnisch oogpunt overgestapt op liquid dutasteride (1 mg dd) voor circa 30 a 40 euro per maand. Dit doe ik nu vanaf mijn 23e.

Nooit gekozen voor topical Minoxidil vanwege al het gehannes met smeren en de bende die het achterlaat. Nu 1 maal daags een druppel en thats it.

Haarverlies is nog steeds praktisch 0. Krijg regelmatig opmerkingen over de volle bos.

Ben 1 keer voor een half jaar gestopt omdat ik begon te twijfelen of ik wel echt last had van diffuse kaalheid, maar toen kwam de kapper uit zichzelf met een opmerking dat ik (weer) wat dunner werd bij de kruin.

Vervolgens direct weer herstart met dutasteride 1mg en de kruin was na een jaar gelukkig weer volledig hersteld.

Dit is inmiddels al weer 5 jaar geleden, nog steeds een volle bos. Inhammen zijn wellicht een halve cm naar achteren getrokken in 20 jaar tijd, maar verder status quo!

Ik ben nu 38 en de meeste van mijn vrienden zijn inmiddels fors kalend, bij mij echter nog steeds stabiel.

Vroeger dacht ik altijd dat ik op mijn 40ste, kaalheid wel zou kunnen accepteren, maar nu ik die leeftijd nader, denk ik daar op dit moment toch heel anders over. Die grens lijkt toch steeds weer te verschuiven.

Zoals het nu gaat, ga ik denk ik nog wel minimaal 10 jaar door.

En qua bijwerkingen, helemaal nergens last van! Geen brainfog, geen verminderd libido, alleen wat minder ejaculatie-volume. That’s’all!

Verder lees ik ook veel op Reddit over 2.5 mg orale/liquid minoxidil 1 x DD voor (her)groei van hoofd- en baardhaar. Wellicht dat ik dit nog ga overwegen voor meer baardgroei. Ik smeer de foam variant al op mijn gezicht (topisch) voor baardgroei, maar de resultaten zijn nog magertjes. Ben alleen bang dat als ik hier mee stop, wellicht ook mijn hoofdharen Minoxidil afhankelijk worden.

Die liquid dutasteride was ook verkrijgbaar met Minoxidil, ga hier eens goed over nadenken, dus to be continued!

Groet,

Maart84
Hoi Maart84,

Erg goed om te lezen over je positieve Dutasteride ervaringen.
Ik ben even oud en zit sinds 2020 op Finasteride en daar is sinds 2022 Lonnoten (minox pil) bij gekomen.

Geen bijwerkingen, haarvolume is (mede volgens) dermatoloog stabiel. Wel nog altijd veel haarverlies en deze is sinds gebruik Finasteride niet verminderd.

Ik kijk dus om me heen naar verbeteringen en kwam op je post hier uit.

Ik heb een paar vragen.
Als ik het goed lees heb je zowel liquid Dutasteride als de Duta pil gebruikt.

Heb je verschil gemerkt in effectiviteit en bijwerkingen tussen beiden?

Hoelang heb je iedere variant gebruikt?

Wat is je huidige regime?

Alvast bedankt!
No-nonsense is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.