Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 21 november 2004, 14:20   #211
Hallo1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Berichten: 33
Kun je van minox ook een shedding krijgen trouwens?
Hallo1 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2004, 17:44   #212
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Ze zeggen van wel, maar ik zou me daar niet te ongerust over maken.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2004, 20:35   #213
Hallo1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Berichten: 33
Heeft iemand dat ook al gehad dan? Enne komen die haren wel weer terug eigenlijk?


Gebruik het nu een week, en ben best bang om dat te krijgen eigenlijk, gebruik het alleen bij me inhammen
Hallo1 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2004, 03:24   #214
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
Minoxidil vraagje

Hallo!

Nou ik weet dat er al tal van vragen zijn geweest over dit product, maar ik heb de search gebruikt en kreeg geen antwoord op mijn vraag.

Ik heb miniox gehaald, maar nog niet gebruikt.

Is minox goed om haaruitval tegen te gaan of alleen voor "hergroei" ? Als je zou stoppen valt het dan extra snel uit of vallen alleen de haren uit die je zeg maar "gekregen" heb?

Hoop dat iemand dit weet bedankt voor de info

Peace
Adam is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2004, 10:49   #215
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam
Hallo!

Nou ik weet dat er al tal van vragen zijn geweest over dit product, maar ik heb de search gebruikt en kreeg geen antwoord op mijn vraag.

Ik heb miniox gehaald, maar nog niet gebruikt.

Is minox goed om haaruitval tegen te gaan of alleen voor "hergroei" ? Als je zou stoppen valt het dan extra snel uit of vallen alleen de haren uit die je zeg maar "gekregen" heb?

Hoop dat iemand dit weet bedankt voor de info

Peace
voor dit soort vragen svp geen aparte thread aanmaken.
Ik heb je vraag in de algemene minox-thread gezet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2004, 15:28   #216
Hallo1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Berichten: 33
Mijn topic werd verplaatst, ik kon er niet echt veel over vinden.

Maar weet iemand wat meer over shedding bij het gebruik van Minox, ervaringen, trekt dat weer bij, hoe lang duurde het, hoe erg werd het.

Ben zeer benieuwd
Hallo1 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2004, 22:10   #217
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Het ligt uiteraard per persoon verschillend. Ik geloof dat er een poll hierover was en het verschilde veel. Ikzelf heb een lichte minoxshedding gehad, maar omdat ik ook fina gebruik, kan het ook zijn dat er hierdoor al genoeg is geshed.

Volgens de bijsluiter van minox, staat dat de shedding niet langer dan 2 weken zou moeten duren.
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2004, 17:22   #218
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
Interessant artikel misschien.....vooral dat laatste stukje over Growth Modulators.

Citaat:

Limitations of human occipital scalp hair follicle organ culture for studying the effects of minoxidil as a hair growth enhancer.

Magerl M, Paus R, Farjo N, Muller-Rover S, Peters EM, Foitzik K, Tobin DJ.

Department of Biomedical Sciences, University of Bradford, Bradford, UK.

Minoxidil induces new hair growth in approximately one-third of patients with androgenetic alopecia after 1 year of treatment. With several conflicting reports in the literature based on small-scale studies, the current study aimed to clarify whether organ culture of human scalp anagen VI hair follicles is a suitable in vitro test system for reproducing, and experimentally dissecting, the recognized in vivo hair-growth-promoting capacity of minoxidil. Hair shaft elongation was studied in terminal anagen VI hair follicles microdissected from the occipital scalp of 36 healthy adults. A total of 2300 hair follicles, approximately 65 per individual, were tested using modifications of a basic organ culture protocol. It is shown here that minoxidil does not significantly increase hair shaft elongation or the duration of anagen VI in ex vivo culture despite several enhancements on the conventional methodology. This disparity to what is seen clinically in minoxidil responders may be explained by the following: (i) use of occipital (rather than frontotemporal or vertex) hair follicles; (ii) use of, already maximally growing, anagen VI hair follicles; (iii) a predominance of hair follicles from minoxidil unresponsive-donors; (iv) use of minoxidil rather than its sulfate metabolite; and/or (v) use of a suboptimal minoxidil dosage. This disparity questions the usefulness of standard human hair follicle organ culture in minoxidil research. Unexpectedly, minoxidil even inhibited hair shaft elongation in the absence of insulin, which may indicate that the actual hair-growth-modulatory effects of minoxidil depend on the concomitant local presence/absence of other growth modulators.

PMID: 15447724 [PubMed - in process]
bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15447724
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 11:48   #219
Hallo1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Berichten: 33
wil iemand het even vertalen, word al moe als ik er naar kijk
Hallo1 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 13:25   #220
Ron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2004
Berichten: 37
Aantasten gezonde haren

Hallo mensen,

Waar ik bang voor ben is dat als ik minox gebruik en hier na een tijdje om een of andere reden mee stop, dit mijn gezonde haren aantast. Je smeert het op de inhammen dus ook je gezonde haren worden hiermee geconfronteerd. Worden deze haren dan afhankelijk van minox of zullen deze gewoon blijven zitten? Ik ben dus bang dat wanneer je stopt je inhammen nog groter zullen worden. Iemand ervaring mee? Kan uiteraard ook onzin zijn, hetgeen ik hoop.

Groeten,

Ron.
Ron is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2004, 13:28   #221
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ron
Hallo mensen,

Waar ik bang voor ben is dat als ik minox gebruik en hier na een tijdje om een of andere reden mee stop, dit mijn gezonde haren aantast. Je smeert het op de inhammen dus ook je gezonde haren worden hiermee geconfronteerd. Worden deze haren dan afhankelijk van minox of zullen deze gewoon blijven zitten? Ik ben dus bang dat wanneer je stopt je inhammen nog groter zullen worden. Iemand ervaring mee? Kan uiteraard ook onzin zijn, hetgeen ik hoop.

Groeten,

Ron.
post in juiste thread gezet. Je had deze post in de Hoe kom ik eraan-thread gezet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 15:20   #222
Hallo1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Berichten: 33
Is het nou ook werkelijk zo dat de minox die je koopt maar ca. 5 weken te gebruiken is en dat je dan weer nieuwe moet aanschaffen? De werking zou er dan nihil zijn.

Of is dit onzin.

Ik gebruik het alleen voor mijn inhammen, dus kan veel langer met een flesje doen namelijk
Hallo1 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 15:28   #223
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
aantal ml bij inhammen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallo1
Is het nou ook werkelijk zo dat de minox die je koopt maar ca. 5 weken te gebruiken is en dat je dan weer nieuwe moet aanschaffen? De werking zou er dan nihil zijn.

Of is dit onzin.

Ik gebruik het alleen voor mijn inhammen, dus kan veel langer met een flesje doen namelijk
Standaard is 2ml per dag (1ml s'ochtends, 1ml s'avonds). Een flesje is meestal 60ml.

Ik gebruik zelf iets van 0.25ml s'ochtends op de inhammen en s'avonds 1ml overal (inhammen en kruin). (Dus totaal 1.25ml.)

(Licht er ook aan hoe groot je inhammen zijn.)
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 23:50   #224
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ron
Hallo mensen,

Waar ik bang voor ben is dat als ik minox gebruik en hier na een tijdje om een of andere reden mee stop, dit mijn gezonde haren aantast. Je smeert het op de inhammen dus ook je gezonde haren worden hiermee geconfronteerd. Worden deze haren dan afhankelijk van minox of zullen deze gewoon blijven zitten? Ik ben dus bang dat wanneer je stopt je inhammen nog groter zullen worden. Iemand ervaring mee? Kan uiteraard ook onzin zijn, hetgeen ik hoop.

Groeten,

Ron.
Ja hier zou ik ook graag antwoord op willen hebben. Wie weet dit?

Groet Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2004, 00:01   #225
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
je haar word er niet slechter op...dus het is altijd goed om te gebruiken, je haar zal na het stoppen zn gewone AGA activiteit hervatten.....weer sneller gaan uitvallen dus.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.