Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 6 april 2004, 19:00   #76
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
ja ik vorg me dat igenlijk ook wel af..ik doe het nu 2 maal daags en wil het echt ook maar 1 maal doen enkel als ik ga slapen ..maar ja is de werkin dan even goed of beter s'nachts?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2004, 22:31   #77
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Minimaal 2 uur voor het slapen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Bij de minox van Kirkland geven ze als reden om het ff te laten drogen voor het slapengaan omdat het anders je kussen zou kunnen verkleuren. (dat risico ben ik bereid te nemen...living on the edge! )
Dat van minimaal 2 uur voor het slapen is volgens mij niet vooral vanwege verkleuring van je kussen, maar omdat minoxidil op je kussen kan komen en vervolgens op je gezicht. Hierdoor zou flinke irritatie bij de ogen kunnen onstaan.

Het zou kunnen dat je ogen in kwaliteit veranderen zonder dat je het misschien door hebt. Rode ogen, verwijden van bloedvaten misschien.

Bijv. deze:
http://groups.google.nl/groups?q=min...ink.net&rnum=5
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2004, 23:34   #78
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik heb al eventjes mijn aminexilkuur achter de rug en denk dat het nu tijd is voor serieuze shit; minoxidil. Bij mijn apotheek hebben ze 2% minox. van de fabrikant Fagron, kent iemand deze fabrikant/merk? Het kost €38,- per 100 ml. Is dit veel te duur? Ik kreeg de laatste keer bij mijn aminexilkuur en de vichy shampoo trouwens heel erg veel jeuk op mijn hoofd en ook rode bultjes. Weet iemand waar dat van is????
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 13:31   #79
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
hallo allen..een vraagje..ik ben nu juistgeteld 3 weken bezig met de minox 2%..en had nu gisteren het niet aangebracht,en had ineens toch redelijk veel uitval geconstateerd..kan het zijn dat het door die ene dag te missen dat de haaruitval onstaat.?.ik ben nu toch al 3 weken bezig..vreemd vond ik hoor..maar mischien zijn er nog mensen met dit verschijnsel..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 18:40   #80
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
hallo allen..een vraagje..ik ben nu juistgeteld 3 weken bezig met de minox 2%..en had nu gisteren het niet aangebracht,en had ineens toch redelijk veel uitval geconstateerd..kan het zijn dat het door die ene dag te missen dat de haaruitval onstaat.?.ik ben nu toch al 3 weken bezig..vreemd vond ik hoor..maar mischien zijn er nog mensen met dit verschijnsel..
Hallo,

Ik denk niet dat het komt door die ene sessie dat je gemist hebt hoor, ik heb het eens 5dagen na elkaar niet aangebracht en merkte toen nog steeds niks.

Er wordt gezegd dat je pas na 3maanden alles kwijt bent wat je met de minox zou gewonnnen hebben. Dus geen nood, een dagje skippen kan geen kwaad
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2004, 23:36   #81
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axel
Hallo,

Ik denk niet dat het komt door die ene sessie dat je gemist hebt hoor
Er wordt gezegd dat je pas na 3maanden alles kwijt bent wat je met de minox zou gewonnnen hebben. Dus geen nood, een dagje skippen kan geen kwaad
ja maar wat zou het dan wel kunnen zijn?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 20:03   #82
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
heb een vraagje..kan er me iemand vertellen hoelang het mag duren eer ik mijn haren mag wassen na het aanbrengen van de minox..spreken we dan over uren er de minox volledig is ingetrokken in de hoodfhuid?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 20:07   #83
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
heb een vraagje..kan er me iemand vertellen hoelang het mag duren eer ik mijn haren mag wassen na het aanbrengen van de minox..spreken we dan over uren er de minox volledig is ingetrokken in de hoodfhuid?
Staat in de handleiding/bijschrift. 4 uur. (ok ik weet het je heb zelfgemaakte, hou dus maar 4 uur aan )
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 20:35   #84
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Staat in de handleiding/bijschrift. 4 uur. (ok ik weet het je heb zelfgemaakte, hou dus maar 4 uur aan )
dringt de minox gewoon in de hoofdhuid na 4 uur?
dus geen risico dat je de minox wegspoeld door de haren te wassen?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2004, 23:46   #85
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Cherifo je moet niet teveel gaan haren tellen....leidt alleen maar tot obsessief getuur naar borstels en doucheputjes. sommige dagen verlies je meer haar dan andere dagen. Het gaat erom wat er zich op je hoofd afspeelt.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2004, 18:31   #86
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
In het haarboekje van Men's Health staat over Minoxidil:
Minoxidil werd in de jaren vijftig ontwikkeld als bloeddrukverlagend middel. De onderzoekers registreerden een opvallende bijwerking: op alle ledematen van hun proefpersonen nam de haargroei toe! Hierop werd een Minoxidil-houdende lotion ontwikkeld die eind jaren tachtig onder de merknaam Regaine op de markt kwam. De aandelen van de fabrikant, het Amerikaanse bedrijf Upjohn, schoten op Wall Street als een raket omhoog. Inmiddels is de euforie verdampt. Zestig tot zeventig procent van de gebruikers rapporteert weliswaar hernieuwde haargroei, maar slechts acht tot dertig procent noemt dit resultaat 'cosmetisch bevredigend'. En dat is net waar het om gaat. Volledig nieuwe haargroei op kale plekken treedt namelijk zelden op. Het middel werkt voornamelijk als bij mannen die nog niet zo lang (5-10 jaar) kalend zijn en dan vooral op de kruin. Als je stopt met het gebruik, gaan de gewonnen haren weer snel verloren.
Het middel is veilig. Het is getest op alle mogelijke risico's. Niettemin menen sommige artsen dat minoxidil gevaar kan opleveren voor mensen met hart- en vaatziekten.

Overigens las ik in een artikel over Finasteride met dr. Boersma aan het woord het volgende:

"Vaak wordt nog meer effect bereikt door Propecia te combineren met haargroeilotion Regaine (met het werkend bestanddeel minoxidil)."

Laatst gewijzigd door Tiuri; 21 april 2004 om 18:39
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 00:35   #87
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
had eigenlijk graag geweten hoe minox eigenlijk werkt en welke stof eigenlijk verantwoordelijk is voor het stoppenvan de haaruitval en of haargroei..?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 09:27   #88
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
had eigenlijk graag geweten hoe minox eigenlijk werkt en welke stof eigenlijk verantwoordelijk is voor het stoppenvan de haaruitval en of haargroei..?
dat weet niemand.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 12:37   #89
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
dat weet niemand.
Je vroeg of ik hier in dit topic iets over de werking van Minoxidil met betrekking tot nitric oxid (NO) wilde vertellen, dus bij deze .

De stof NO is een lichaamseigen stof die voor veel toepassingen wordt gebruikt en ook noodzakelijk is. Ik weet niet precies hoe het zit met de bloedvaten, maar NO speelt daar een belangrijke rol in en ook in de bloedcirculatie. Welnu, er zijn gedachten dat NO een belangrijke rol speelt in haargroei: een gebrek aan NO leidt tot haaruitval.

Minoxidil is een kunstmatige leverancier van NO (MiNOXIDil) die wanneer topical toegepast dus het NO-gehalte in de hoofdhuid kan verhogen. Maar hoe dit dus precies werkt is nog wat onduidelijk. Wel denkt men geloof ik dat de reden waarom Minoxidil niet volledig 100% werkt is, dat het kunstmatig is en niet voldoende NO levert.

Aspirine bijvoorbeeld verhoogt ook je NO-gehalte en hetzelfde geldt voor L-Arginine en nog andere stoffen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 16:23   #90
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Je vroeg of ik hier in dit topic iets over de werking van Minoxidil met betrekking tot nitric oxid (NO) wilde vertellen, dus bij deze .

De stof NO is een lichaamseigen stof die voor veel toepassingen wordt gebruikt en ook noodzakelijk is. Ik weet niet precies hoe het zit met de bloedvaten, maar NO speelt daar een belangrijke rol in en ook in de bloedcirculatie. Welnu, er zijn gedachten dat NO een belangrijke rol speelt in haargroei: een gebrek aan NO leidt tot haaruitval.

Minoxidil is een kunstmatige leverancier van NO (MiNOXIDil) die wanneer topical toegepast dus het NO-gehalte in de hoofdhuid kan verhogen. Maar hoe dit dus precies werkt is nog wat onduidelijk. Wel denkt men geloof ik dat de reden waarom Minoxidil niet volledig 100% werkt is, dat het kunstmatig is en niet voldoende NO levert.

Aspirine bijvoorbeeld verhoogt ook je NO-gehalte en hetzelfde geldt voor L-Arginine en nog andere stoffen.
dit de samenstelling van mijn vorige minox 2% ;

ethanol 94°...........38.9 g
propyleenglycol......7.5g
aqua......................60ml

dat is wat de apotheker me op een papiertje heeft genoteerd.
waar zit eigenlijk de nitric oxide in?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.