Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 28 juni 2004, 16:48   #91
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
dit de samenstelling van mijn vorige minox 2% ;

ethanol 94°...........38.9 g
propyleenglycol......7.5g
aqua......................60ml

dat is wat de apotheker me op een papiertje heeft genoteerd.
waar zit eigenlijk de nitric oxide in?
Goede vraag. Dat zou ik echt niet weten. Ik weet ook niet precies hoe het proces in elkaar zit.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2004, 18:07   #92
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Goede vraag. Dat zou ik echt niet weten. Ik weet ook niet precies hoe het proces in elkaar zit.
ik weet van de apotheker zelf dat de minox. word opgelost door deze;propyleenglycol die in de samenstelling zit..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2004, 16:04   #93
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
ik heb gisteren een nieuwe flesje minox gaan halen in de apotheek..en heb voor 60ml..10euro betaald mits het teruggeven van het bruine flesje van de vorige lading...just for your info..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2004, 22:22   #94
koentjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 6
minoxidil tabletten

beste forumleden,

Zelf gebruik ik al een tijdje dutasteride in combinatie met minxidil 5% tabletten. Ben erg tevreden over resultaat. Als ik hier lees over 'al dat geklooi' met het extern aanbrengen dan is een pilletje slikken toch wel makkelijk. Ervaren jullie tabletten minoxidil slikken als gevaarlijk, of is er een andere reden waarom jullie het niet doen. Enige waar ik soms een beetje last van heb is flauw gevoel (lage bloeddruk).

gr
koentjes is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2004, 22:33   #95
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
minoxidil tabletten? het geklooi met topical minox voorkomt dat het medicijn zijn eigenlijke functie kan uitoefenen, namelijk bloeddruk verlagen, we willen natuurlijk alleen het haargroeistimulerende effect. Resultaat is dat maar een klein deel(2-5%) van de minox door de hoofdhuid dringt, maar dat we dus, op een paar personen na, geen bijeffecten hebben. Het is dus puur een afweging die je daar in maakt. Het slikken van minox als haargroeimiddel wordt gewoonlijk afgeraden vanwege dus de verlaagde bloeddruk en meer haargroei op ander lichaamsdelen.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2004, 23:26   #96
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koentjes
beste forumleden,

Zelf gebruik ik al een tijdje dutasteride in combinatie met minxidil 5% tabletten. Ben erg tevreden over resultaat. Als ik hier lees over 'al dat geklooi' met het extern aanbrengen dan is een pilletje slikken toch wel makkelijk. Ervaren jullie tabletten minoxidil slikken als gevaarlijk, of is er een andere reden waarom jullie het niet doen. Enige waar ik soms een beetje last van heb is flauw gevoel (lage bloeddruk).

gr
hoe lang neem je die al(minox tabletten)?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2004, 11:58   #97
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Volgens mij hebben die minox tabletten niet zo veel effect op je haar, omdat de haargroei bevorderende "bijwerking" van minox nogal lokaal is.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2004, 22:23   #98
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Volgens mij hebben die minox tabletten niet zo veel effect op je haar, omdat de haargroei bevorderende "bijwerking" van minox nogal lokaal is.
Uhm ik snap m ff niet

als je het als topical aanbrengt is de bijwerking haargroeibevording lokaal, zodra je het oraal gebruikt kun je overal in je lichaam (en qua haargroei dus op je lichaam) een verandering verwachten.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2004, 01:13   #99
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Als je minox als tabletten slikt zorgt het zover ik weet niet voor haargroei. Alleen wanneer het in contact komt met de huid. Was inderdaad een wazige zin
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2004, 17:37   #100
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
het zorgde op die manier volgens mij wel voor haargroei. Als bloeddrukverlager werd/wordt minox altijd oraal ingenomen, en destijds constateerde men dat over het gehele lichaam meer haar ging groeien. Daarna werd minox als topical plaatselijk toegepast. Ik zal eens ff een link erbij zoeken.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2004, 15:47   #101
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
ingevallen gezicht?wie nog meer?

hallo..
sinds een aantal weken valt het op dat ik een nogal ingevallen gezicht heb..het lijkt zo'n een beetje als hard vermagerd gezicht te hebben..ik krijg zo van die opvallende lijnen vanuit de neushoeken naar beneden die ik nooit zo opvallend had ..en ook valt het op dat ik wallen heb.voor de rest voel ik me echt wel niet zo moe hoor,maar toch..
en vraag me toch af of dit niet komt door de minox die ik nu sind maart neem..

heb zo eens rondgekeken en vond dit artikel ,nu weet ik dat in de minox dit product zit..Propyleen Glycol..
en blijkbaar kan dat wel schade aanbrengen..is dat zo??

zie artikel onder ;

Propyleen Glycol ;
=============
Industrieel gebruik Product voor persoonlijke verzorging
----------------- ---------------------------------
1. Anti - Vries 1. Shampoo 2. Haar Conditioner
2. Rem - en hydrolische vloeistof 3. Hand- en Body Lotion
3. Verf 4. Huid- en schoonheidscrème
4. Vloer Was 5. Deodorant



Blootstelling hieraan kan huidafwijkingen, nierschade en leverafwijkingen veroorzaken; het kan de celgroei remmen en schade veroorzaken aan weefsel dat huiduitslag, droge huid en huidbeschadiging tot gevolg kan hebben. From Material Safety Data Sheets (MSDS)
Propyleen Glycol veroorzaakt een aanzienlijke hoeveelheid reacties en is primair een veroorzaker van irritatie voor de huid, zelfs bij lage concentraties.
-The American Academy of Dermatologists Inc, Jan 1991
Het kan schadelijk zijn bij inademing, inslikken of opname door de huid. Het kan oog-irritatie veroorzaken. Blootstelling hieraan kan maag - en darmstoringen, misselijkheid, hoofdpijn, braken en ernstige verzwakking aan het centraal zenuwstelsel veroorzaken.
-From Material Safety Data Sheets (MSDS)
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 12:55   #102
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
WEL WEL WEL..als ik deze thread bekijk; http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1472

lijkt het sprekend op die van sabine ,met andere woorden het is sabine..nou ja anyway!!

ik ben namelijk wel gisteren naar de arts geweest om mijn probleem eens voor te leggen(zie boven).en nam eerst polshoogte van mijn bloeddruk..en die was verschrikkelijk laag vertelde hij me,en dat dit de oorzaak kon zijn van de minox en mijn gelaatstrekkingen.hij zei jij hebt een bloedruk van een konijn man!!en verschiet ervan dat je nog rechtstaat..nou ja hij was wel degene die het mij voorschreef!
nou dat was natuurlijk effe balen hoor..na drie maand was mijn haar echt veel dikker geworden..maarecht geen zin om dit alles terug te moeten verliezen..nou had ik jullie gevraagd wat ik nu het bast kan gebruiken om dit toch te kunnen behouden zonder uitval?
heb tot hiertoe fina ,alopesan en minox gebruikt en blijkbaar regeer i ak
k er steeds negatife op..misschien een natuurlijk middel..shampoo ofzo..
ja ik weet het ik ben echt radeloos nu..

thanks mate to help me.anders ga ik ook een post vermelden in de thread:" zelfmoord....."
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 13:05   #103
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
WEL WEL WEL..als ik deze thread bekijk; http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1472

lijkt het sprekend op die van sabine ,met andere woorden het is sabine..nou ja anyway!!

ik ben namelijk wel gisteren naar de arts geweest om mijn probleem eens voor te leggen(zie boven).en nam eerst polshoogte van mijn bloeddruk..en die was verschrikkelijk laag vertelde hij me,en dat dit de oorzaak kon zijn van de minox en mijn gelaatstrekkingen.hij zei jij hebt een bloedruk van een konijn man!!en verschiet ervan dat je nog rechtstaat..nou ja hij was wel degene die het mij voorschreef!
nou dat was natuurlijk effe balen hoor..na drie maand was mijn haar echt veel dikker geworden..maarecht geen zin om dit alles terug te moeten verliezen..nou had ik jullie gevraagd wat ik nu het bast kan gebruiken om dit toch te kunnen behouden zonder uitval?
heb tot hiertoe fina ,alopesan en minox gebruikt en blijkbaar regeer i ak
k er steeds negatife op..misschien een natuurlijk middel..shampoo ofzo..
ja ik weet het ik ben echt radeloos nu..

thanks mate to help me.anders ga ik ook een post vermelden in de thread:" zelfmoord....."
kop op cherifo, we vinden uiteindelijk echt wel een goed middel voor je.

Het is wel heel bizar dat jij op alles zo heftig reageert. Er zullen niet veel mensen zijn die van een topical minox 5% verlaagde bloeddruk krijgen. blijkbaar ben je een erg gevoelig persoon. Wat zegt je arts?? adviseert hij je ook echt te stoppen met minox? Het lijkt mij iig erg sterk als je een lage bloeddruk krijgt van een topical 5%, wie weet ligt het wel helemaal niet aan de minox.

Drink je eigenlijk wel genoeg? Zorg in ieder geval dat je genoeg water drinkt op n dag, zo'n 2 tot 3 volle glazen per uur.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 13:58   #104
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
kop op cherifo, we vinden uiteindelijk echt wel een goed middel voor je.

Het is wel heel bizar dat jij op alles zo heftig reageert. Er zullen niet veel mensen zijn die van een topical minox 5% verlaagde bloeddruk krijgen. blijkbaar ben je een erg gevoelig persoon. Wat zegt je arts?? adviseert hij je ook echt te stoppen met minox? Het lijkt mij iig erg sterk als je een lage bloeddruk krijgt van een topical 5%, wie weet ligt het wel helemaal niet aan de minox.

Drink je eigenlijk wel genoeg? Zorg in ieder geval dat je genoeg water drinkt op n dag, zo'n 2 tot 3 volle glazen per uur.
tja ik hoop zo snel mogelijk weet je,anders verlies ik weer wat ik heb geoogst..
tja ik weet het ook niet blijkbaar ben ik wel een gevoelig persoon op dat vlak.maar ik weet dat Ugh in het begin ook last had en daarna is overgegaan naar 1 maal minox per dag..!ik heb het sinds gisteren ook geprobeert over te gaan naar 1x per dag..maar idem dito hoor..maar miss ben ik wel te gezond weet je.
mijn arts vertelde me om er toch een maand mee te stoppen.en zien wat het geeft..en gaf me een middel om mijn bloeddruk terug de hoogte in te schieten.hij vertelde me wel dat het hoogwaarschijnlijk toch de minox zou zijn..maar ben eigenlijk op zoek naar een middel om het toch in de tussentijd te nemen..om toch geen haaruitval te hebben..

wat zou het best zijn??ben echt radeloos hoor
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 14:06   #105
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
wat zou het best zijn??ben echt radeloos hoor
andere middelen helpen helaas niet om door minox verkregen haar te behouden. Als je stopt met minox zullen deze uitvallen, ook als je bijv. fin/dut slikt.

er zit dus niets anders op dan even een maandje te stoppen en kijken hoe het dan gaat denk ik. of kun je niet gewoon dat bloeddrukverhogend middel samen met minox gebruiken?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.