Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2021, 13:45   #1
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Vitaminesupplement bij AGA?

Hoi,

Weet iemand een goed supplement ter ondersteuning van de haargroei, wat geen nadelige bijeffecten heeft voor alopecia androgenetica?

Heel lang geleden (toen bij mij de diagnose aga gesteld is) las ik o.a. op dit forum dat te veel vitamine b6 schadelijk zou kunnen zijn en mannelijk type haaruitval juist zou kunnen uitlokken. Ik weet niet of dit inzicht inmiddels is bijgesteld, maar om deze reden durf ik niet zomaar een vitaminesupplement te slikken. Ik denk echter wel dat ik iets nodig heb, omdat mijn haar extra dun is geworden na de bevalling en ik het idee heb dat er wel weer nieuwe haren teruggroeien. Er is echter geen peil op te trekken, ik heb overal korte haren op mijn hoofd en de langere haren zijn dun en breekbaar.

Ik heb tegelijkertijd iets nodig tegen vermoeidheid, dus denk zelf aan B-vitaminen, ook hoor ik veel over haargummies, maar ik durf er dus niet aan te beginnen.

Iemand die dit weet of advies heeft?

Alvast bedankt!

M.
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2021, 01:12   #2
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Je zou eens bij je huisarts bloed kunnen laten prikken... Misschien komt daar een specifieke vitamine of andere zaak uit, waar je gericht op kunt acteren... Als er niets uit komt, zou je eens de dermatoloog kunnen bezoeken?

De korte haren die je ziet, zouden ook afgebroken haren kunnen zijn die eerst langer waren.

Ik ben een paar maanden geleden vitaminesupplementen gaan gebruiken. Een paar dagen nadat ik ermee startte, merkte ik dat het haaruitval reduceerde tot nihil: ik hoef het zeefje in mijn doucheputje nooit meer te legen (wat ik voorheen na elke douchebeurt moest doen). In die supplementen zit ook vitamine B6.

Ik lees ook dat een langdurig overschot aan B6 gezondheidsklachten kan veroorzaken, de Europese Voedselveiligheidsautoriteit EFSA heeft een maximaal veilige bovengrens voor vitamine B6 vastgesteld van 25 mg/dag, terwijl je met mijn supplementen totaal 30 mg/dag binnen zou krijgen als je er 3 per dag inneemt. Hmmm, stof tot nadenken...
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.