Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2022, 02:56   #1
trem1999
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Advies nodig om mogelijke AA te bestrijden

Hoi allemaal. Sinds januari merk ik dat ik last heb van haarverlies. Het begon allemaal in de week van nieuwjaar waarbij ik na het douchen zag dat ik bij beide inhammen plotseling extreem dun/weinig haar had hier schrok ik enorm van omdat ik natuurlijk gewend bent dat ik een volle bos dik turks/Aziatisch haar heb. Sinds ik een klein kind was heb ik al wat dunner haar gehad op mijn inhammen en ook een hoge haarlijn, ik ben nu 22 (23 in mei). Verder stijl ik mijn haar van links naar rechts waardoor het vanzelf redelijk word verborgen.

Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest waarbij ik haar heb uitgelegd dat ik haarverlies had terwijl AA niet pro-dominant is in mijn familie. In beide families is alleen mijn opa van mijn moeders kant kaal (aziatisch) en zijn broer. Ze hebben beide ook precies hetzelfde patroon van AA. De kinderen van mijn opa (omen) hebben allebei op hun 50 nog steeds haar, alleen heeft er een onderhands wel een licht receded hairline. De huisarts is naar mijn haar gaan kijken en constateerde inderdaad dat mn inhammen vrij dun waren, verder zei ze ook dat ik licht diffuus thinning had waarvan ik zelf niet op de hoogte was. Ik heb nog steeds een dikke bos haar op mn kop alleen bij mn inhammen trekt aantoonbaar terug. Ze vroeg of ik recentelijk wat minder leuke events heb meegemaakt wat inderdaad het geval was. Overlijding van mijn oma, ging slecht op school, een vriendin die het had afgebroken en laatst extreem ziek van corona. Ze vertelde me namelijk dat ze geen patronen van AA uit mijn haren kon halen en ze er van overtuigd was dat het tijdelijk haarverlies was en zeker zou terug groeien. Ze vertelde me dat ze me minoxidil wou voorschrijven als ik het nodig vond maar ik heb het zo gelaten want ik was opgelucht dat ik niet kaal ging.

Nu ben ik toch even gaan zitten en wat naar oudere fotoÂ’s gaan kijken. 2 jaar terug had ik nog een hele rechte haarlijn en mijn haar had veel meer volume, zelfs zonder producten. Een jaar later was het hetzelfde alleen zag je dat mn haar wel wat platter was. 8 maanden terug zag je dat mijn inhammen licht begonnen terug te trekken maar de haarlijn nog vol en dik was, ook waren mijn inhammen nog gevuld maar waarschijnlijk wel aan de dunnere kant. Nu zijn mijn inhammen heel dun en is mijn haarlijn ook wat aan de dunnere kant. Verder merkte ik ook dat mijn haar de afgelopen tijd toch wat lastiger was met stijlen. Al deze dingen bracht mij naar het idee dat dit duidelijke symptomen zijn van AA en niet telogen effluvium (tijdelijk haarverlies). Ik denk zelf niet dat ik compleet kaal ga maar misschien net als mijn oom een receding haarlijn ga krijgen en dat het daar bij blijft (wat ik ook niet wil). Mijn kruin is ook niet dun.

Ik heb hier nu dus bij mijn huisarts toch een doorverwijzing aangevraagd naar de dermatoloog want ik heb haar eerlijk verteld dat ik toch bang was dat het niet terug zou groeien en er eigenlijk extreem onzeker over ben omdat sommige er grapjes over beginnen te maken. Nu ga ik er vrijdag heen maar weet ik eigenlijk niet wat ik precies moet vertellen dat ik daadwerkelijk onder AA leid en graag een voorschrift van finasteride wil ontvangen. Ik ben erg nieuw bij dit onderwerp omdat ik nooit heb gedacht dat ik kaal zou worden in mijn levenÂ… kan iemand met wat ervaring mij hierbij helpen? Ik wil namelijk snel en effectief handelen omdat ik dit probleem net optijd heb gevonden, ik vind mezelf ook veel te jong om al kaal beginnen te worden.

Laatst gewijzigd door trem1999; 3 maart 2022 om 03:01
trem1999 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2022, 14:24   #2
menscript.com
Digitale zorg voor mannen
 
Geregistreerd: 16 maart 2022
Locatie: Nederland
Berichten: 26
Geslacht:
De onzekerheid waar je het over hebt is erg herkenbaar. Vooral jonge mannen hebben hier last van.

Androgenetic Alopecia kan in de meeste gevallen verholpen worden met finasteride. Een medicijn op recept dat haaruitval stopt in 83% van de gevallen.

Laat je in ieder geval niet verleiden om producten aan te schaffen zoals: Caffeine Shampoo, Saw Palmetto, viviscal, biotine of andere natuurlijke haaruitvaloplossingen. Deze middelen werken namelijk niet. Minoxidil wordt ook vaak aangeraden, maar is een middel dat, in tegenstelling tot finasteride, geen haaruitval stopt.

Als je je onzeker voelt om naar de dermatoloog te gaan zou je kunnen kijken op onze website. Wij werken samen met artsen en apotheken en schrijven finasteride online voor.

Kort samengevat: finasteride 1 mg is wat je nodig hebt. Veel succes.
menscript.com is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.