Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 40 stemmen, 4,95 gemiddeld. Weergave
Oud 6 juni 2004, 14:20   #46
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
een onderzoekje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Ik denk wel dat uiterlijk heel belangrijk is om gekozen te worden als president.
Niet dat Bush zo knap is, maar ik denk niet dat er gauw een kale president wordt gekozen in Amerika.
Wat betreft die Qoute 500, die zijn niet gekozen.
Er is overigens wel eens een onderzoek geweest, waaruit bleek dat knappe mensen meer verdienden dan minder knappe mensen.
Yep... En ik kan weer het Men's Health haarboekje van stal halen om het te verduidelijken: een kale man had een onderzoek gedaan door een foto van zichzelf te maken met een kale kop. Deze foto is toen gephotoshopt zodat hij een prachtige bos haar had. Met deze foto's (identiek, behalve het haar) zijn ze de straat op gegaan, en aan willekeurige (63 vrouwelijke en 56 mannelijke) passanten is één van de twee foto's gegeven en gevraagd ter plekke een formulier in te vullen. Het resultaat:

1. Hoe oud schat de je man op de foto?
Met haar: 39 jaar
Zonder haar: 47 jaar

2. Hoe aantrekkelijk is hij?
Met haar: 6,9
Zonder haar: 5,1

3. Zou je een tweedehands auto van hem kopen?
Met haar: 16% nee
Zonder haar: 39% nee

Dus wederom een bevestiging van hoe belangrijk uiterlijk is, en ook hoe een belangrijk onderdeel haar kan zijn van het uiterlijk.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2004, 15:08   #47
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Ik denk wel dat uiterlijk heel belangrijk is om gekozen te worden als president.
Niet dat Bush zo knap is, maar ik denk niet dat er gauw een kale president wordt gekozen in Amerika.
Wat betreft die Qoute 500, die zijn niet gekozen.
Er is overigens wel eens een onderzoek geweest, waaruit bleek dat knappe mensen meer verdienden dan minder knappe mensen.
Met de Quote 500 doelde ik op het succesvol zijn en dat dat niet per definitie iets te maken heeft met je haar.

En over dat knappe mensen meer verdienen dan minder knappe mensen. Wat is dan de definitie van knap? Maar sowieso; wanneer je ambitieus bent en je presteert goed, zal dat altijd zwaarder wegen. Hoe zie je zo'n onderzoek dan voor je? De variabele inkomen is makkelijk te meten, maar de variabele knap? Hoe vaak zeg één vriendin wel niet tegen een ander "moet je zien, wat een leuke jongen," en de ander "welnee joh, dat is echt niet mijn smaak." Zo subjectief is dat. En als je doelt op kaalheid; ook kaal kan mooi staan. Het hoeft geen afbreuk te doen aan je schoonheid.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2004, 15:12   #48
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Yep... En ik kan weer het Men's Health haarboekje van stal halen om het te verduidelijken: een kale man had een onderzoek gedaan door een foto van zichzelf te maken met een kale kop. Deze foto is toen gephotoshopt zodat hij een prachtige bos haar had. Met deze foto's (identiek, behalve het haar) zijn ze de straat op gegaan, en aan willekeurige (63 vrouwelijke en 56 mannelijke) passanten is één van de twee foto's gegeven en gevraagd ter plekke een formulier in te vullen. Het resultaat:

1. Hoe oud schat de je man op de foto?
Met haar: 39 jaar
Zonder haar: 47 jaar

2. Hoe aantrekkelijk is hij?
Met haar: 6,9
Zonder haar: 5,1

3. Zou je een tweedehands auto van hem kopen?
Met haar: 16% nee
Zonder haar: 39% nee

Dus wederom een bevestiging van hoe belangrijk uiterlijk is, en ook hoe een belangrijk onderdeel haar kan zijn van het uiterlijk.
Dan vraag ik mij altijd weer af, wat is de basis van zo'n onderzoek. Bijvoorbeeld: is er een goede verdeling van leeftijd? Ik kan me voorstellen dat jonge mensen anders scoren dan oude mensen. En vraag drie is natuurlijk ook behoorlijk dubieus. Want in hoeverre ligt het antwoord aan de foto? Misschien waren de desbetreffende respondenten wel geen voorstander van het kopen van een tweedehands auto enzovoort. Wat mij gewoon vaak opvalt is dat veel van dergelijke onderzoeken erg gericht zijn op de hypothese en alles ook zoveel mogelijk richting de onderbouwing van die hypothese sturen. Want men verwacht natuurlijk bij voorbaat al, dat de kale man in het nadeel is en dus worden de vragen zo gesteld, dat de interpretaties ook tot die conclusie komen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2004, 15:50   #49
Juul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2003
Berichten: 86
Wat mij gewoon vaak opvalt is dat veel van dergelijke onderzoeken erg gericht zijn op de hypothese en alles ook zoveel mogelijk richting de onderbouwing van die hypothese sturen.

Klopt, want zo zijn er ook veel onderzoeken gedaan naar de aantrekkelijkheid van kale mannen. Bleek toch dat de meeste vrouwen kiezen voor mannen met macht en geld en dat het haar er niet zo veel toe doet.
Zo mochten ze bijvoorbeeld kiezen tussen een knappe leraar met haar en een lelijke kale arts. Je raadt het al: de meeste vrouwen kozen toch de dokter.
Juul is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2004, 16:42   #50
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juul
Wat mij gewoon vaak opvalt is dat veel van dergelijke onderzoeken erg gericht zijn op de hypothese en alles ook zoveel mogelijk richting de onderbouwing van die hypothese sturen.

Klopt, want zo zijn er ook veel onderzoeken gedaan naar de aantrekkelijkheid van kale mannen. Bleek toch dat de meeste vrouwen kiezen voor mannen met macht en geld en dat het haar er niet zo veel toe doet.
Zo mochten ze bijvoorbeeld kiezen tussen een knappe leraar met haar en een lelijke kale arts. Je raadt het al: de meeste vrouwen kozen toch de dokter.
Jawel, maar wat ik altijd dan weer zo vreemd vind, is wanneer je in je eigen omgeving kijkt. Kun jij kennissen/vrienden/familie/bekenden aanwijzen die echt op zo'n manier te werk gaan? Echt zo bewust van: oh die heeft veel geld, die moet ik hebben. Of: oh die heeft geen haar, die moet ik niet hebben. Kijk, zo'n onderzoek is vaak anoniem en doet een beroep op je eerste indruk. Maar in het echt gaat het allemaal niet zo snel. Er gaat een proces van kennismaking aan vooraf enzovoort. De instinctieve eerste indruk heeft tegenwoordig zo weinig impact in het dagelijks leven en zeker op het terrein van de liefde.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2004, 00:08   #51
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
ontzenuwen

Jack Nicholson heeft altijd al inhammen gehad, zijn situatie is relatief gezien niet veel veranderd. Inhammen leiden niet altijd tot volledige kaalheid.
Brad Pitt verft zijn haar voor elke film en het ziet er al jaren erg goed uit. Verven zal zo slecht dus wel niet zijn.
Frodo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2004, 00:16   #52
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frodo
Jack Nicholson heeft altijd al inhammen gehad, zijn situatie is relatief gezien niet veel veranderd. Inhammen leiden niet altijd tot volledige kaalheid.
Dat is waar maar dat zal wel deels genetisch bepaald zijn. Maar Jack Nicholson is overigens wel erg dun bovenop, maar toch zijn de resterende haren daar wel gewoon lang en dik. Maar ik zou Jack niet in een film willen zien met allemaal weer haar. Ik bedoel, dit juist maakt hem zo karakteristiek. Zo zie je maar weer dat kaalheid niet alleen maar negatief hoeft te zijn. Tenminste, niet op oudere leeftijd.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2004, 00:31   #53
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frodo
Jack Nicholson heeft altijd al inhammen gehad, zijn situatie is relatief gezien niet veel veranderd. Inhammen leiden niet altijd tot volledige kaalheid.
Met wat die kerel op de bank heeft staan kan ie zich misschien dagelijks best een paar liter minox veroorloven. Maar goed... die vent heeft een mega karakterkop en haar zou bij hem enkel maar in de weg zitten ;-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frodo
Brad Pitt verft zijn haar voor elke film en het ziet er al jaren erg goed uit. Verven zal zo slecht dus wel niet zijn.
Hij heeft ook een million dollar kapper en is waarschijnlijk niet genetisch beladen met slechte haarwortels.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2004, 23:58   #54
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
er is een hype in engeland omdat 'prince William' (ook zo'n 22/23 toch ?) kalend is .....http://www.news24.com/News24/Backpag...253663,00.html
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 00:06   #55
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
Heb je een e-mailadres en een password voor me ???
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 00:11   #56
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
gelieve het artikel eens te knippen, plakken en solderen

pindakaas, ik zag liever die 'mine...mine...mine'
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 00:12   #57
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
er is een hype in engeland omdat 'prince William' (ook zo'n 22/23 toch ?) kalend is .....http://www.news24.com/News24/Backpag...253663,00.html
Mooi! Als hij (of zijn pappie) nou even een tiental miljoentjes in de ontwikkeling voor haargroeimiddelen/HM stopt, dan is hij blij en zijn wij blij
__________________
Status
19 jaar, NW 2

Regime
sinds 06-06-2004 Weleda Rozemarijn Shampoo
sinds 04-05-2004 Biegist (Kruidvat)
sinds 04-05-2004 Rooscure shampoo
sinds 11-04-2004 1 mg finasteride (Propecia)
sinds zomer 2003 Dagravit Totaal 30 Multivitaminen
SjonKanon is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2004, 14:34   #58
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Vorige week in 'Barend en van Dorp' viel het me op dat Arjan van Erkel ook kaal aan het worden is. En die is niet eens zo oud volgens mij. (Wel veel stress gehad de laatste tijd.)

En natuurlijk is de opvallende haardracht van Frits Barend goed zichtbaar in die buiten setting. Verder viel op, het totale gebrek aan haaruitval bij Rob Oudkerk, waardoor we gelijk een oorzaak kunnen uitsluiten.
nobody is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2004, 16:05   #59
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SjonKanon
Mooi! Als hij (of zijn pappie) nou even een tiental miljoentjes in de ontwikkeling voor haargroeimiddelen/HM stopt, dan is hij blij en zijn wij blij
Diens geld gaat reeds naar flapoorreducties en vruchtbaarheidsbehandeling voor vrouwen voorbij middelbare leeftijd
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2004, 19:40   #60
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zucht
Diens geld gaat reeds naar flapoorreducties en vruchtbaarheidsbehandeling voor vrouwen voorbij middelbare leeftijd
Meen je dat?
__________________
Status
19 jaar, NW 2

Regime
sinds 06-06-2004 Weleda Rozemarijn Shampoo
sinds 04-05-2004 Biegist (Kruidvat)
sinds 04-05-2004 Rooscure shampoo
sinds 11-04-2004 1 mg finasteride (Propecia)
sinds zomer 2003 Dagravit Totaal 30 Multivitaminen
SjonKanon is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitverkiezing knapste kale(nde) (bekende) Nederlander. Henk AGA - Algemeen 119 19 november 2007 21:52
(Bekende) lieden met AGA waarbij het goed staat Haarmannetje AGA - Algemeen 60 17 mei 2007 17:29
vanavond op koppen "Kaal is mooi!" TinneV AA - Algemeen 4 24 april 2007 23:20
Bekende Mensen met AA? sweet_muisje AA - Algemeen 13 12 september 2005 19:46
Bekende nederlanders bij La$er Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 3 16 december 2001 16:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.