Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2020, 12:57   #1
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Dermarollers en overige apparaatjes voor dummies

Bestaat er een topic over dermarollers/dermapennen of overige apparaatjes voor dummies? Zo niet, is het een idee om dit op te stellen? Ik heb zelf een dermaroller besteld en geprobeerd mij erin te verdiepen via dit forum maar dan moet ik de zoekfunctie gebruiken en allemaal aparte topics doorspitten. Niet echt handig. Heeft iemand met veel verstand hiervan zin om zoiets op te stellen?

Ik heb zelf een dermaroller 0,5 mm besteld omdat deze volgens mij het beste is om mee te starten en beter werkt dan een 0,25 mm. Klopt dit? En klopt het dat ik deze 3 a 4 keer per week dien te gebruiken? Ik heb hem gekocht omdat ik hoop dat op deze manier de topische finasteride/minoxidil lotion beter wordt opgenomen door de huid.

Laatst gewijzigd door KidMinchia; 31 augustus 2020 om 13:02
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 02:03   #2
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KidMinchia Bekijk bericht
Bestaat er een topic over dermarollers/dermapennen of overige apparaatjes voor dummies? Zo niet, is het een idee om dit op te stellen? Ik heb zelf een dermaroller besteld en geprobeerd mij erin te verdiepen via dit forum maar dan moet ik de zoekfunctie gebruiken en allemaal aparte topics doorspitten. Niet echt handig. Heeft iemand met veel verstand hiervan zin om zoiets op te stellen?

Ik heb zelf een dermaroller 0,5 mm besteld omdat deze volgens mij het beste is om mee te starten en beter werkt dan een 0,25 mm. Klopt dit? En klopt het dat ik deze 3 a 4 keer per week dien te gebruiken? Ik heb hem gekocht omdat ik hoop dat op deze manier de topische finasteride/minoxidil lotion beter wordt opgenomen door de huid.
Houd er rekening mee. Dat met een dermaroller. De kans groter is dat fina in je bloed terecht komt en daarmee dus ook de kans op bijwerkingen vergroot worden.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 12:28   #3
Hopsaflopsa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2016
Berichten: 101
Geslacht:
0,5 is eigenlijk meer voor je gezicht. De hoofdhuid is wat dikker en normaal gebruikt men 1,5 1x per week. 0,5 is het minimum voor je hoofdhuid. Verder weet ik er niet zo veel vanaf. Ik blijft het lijp vinden met die naaldjes. Als je het niet goed schoon houdt en het gaat ontsteken ben je nog verder van huis.
__________________

Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 21:51   #4
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Bedankt voor jullie reacties. Klinkt niet al te positief haha. Heb de dermaroller inmiddels ontvangen, maar ga mij eerst maar meer inlezen erover voordat ik hem ga gebruiken.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2020, 15:03   #5
Fossil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2011
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hopsaflopsa Bekijk bericht
0,5 is eigenlijk meer voor je gezicht. De hoofdhuid is wat dikker en normaal gebruikt men 1,5 1x per week. 0,5 is het minimum voor je hoofdhuid. Verder weet ik er niet zo veel vanaf. Ik blijft het lijp vinden met die naaldjes. Als je het niet goed schoon houdt en het gaat ontsteken ben je nog verder van huis.
Je moet hem eigenlijk elke keer dat je hem hebt gebruikt ontsmetten met ontsmettingsalcohol. Weet iemand misschien hoe vaak je de dermaroller per week moet gebruiken? Ik gebruik het overigens met Weleda rozemarijnolie.
__________________
Finasteride (2003 -2011 1 mg 6 x p/w) en sinds 2020 (0,5 mg 6 x p/w)
Biotine 2010-2012
Solgar Hair & Nails: 2018-mei 2020 5 x p/w 2 pillen. Nu nog maar 2 x p/w 1 pil. Geen effect
Neofollics shampoo en conditioner (sinds 2019 6 x p/w)
Weleda haarlotion 1x p/d
Fossil is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.