Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2024, 14:30   #1
Chefke2000
HaarWeb lid

Geslacht:
Exclamation Plotselinge doofheid na minoxidil 5%

Ik heb nooit echt problemen gehad met mijn oren, buiten het feit dat mn trommelvlies af en toe wat sneller inzakt dan anders. Na het starten van minoxidil 5% op doktersrecept, verwachtte ik eventueel wat hoofdpijn of droge ogen, wat allebei voor een paar dagen inderdaad het geval was. Maar wat er na 3 weken gebeurde schrok mij toch wel wat af. Ik kreeg namelijk binnen enkele seconden last van plotselinge doofheid aan 1 oor. Laat dit nou met mijn best horende oor zijn, wat er voor zorgde dat ik praktisch niks meer hoorde. Ik ben gelijk naar de huisarts en daarna de KNO-arts gegaan en beide zeiden dat er buiten een lichtelijk ingezakt trommelvlies in principe helemaal niks te zien was. “Waarschijnlijk een elektrisch probleem in het slakkenhuis, en niks met het trommelvlies te maken”. Nu legde ik de link niet direct met minoxidil, totdat ik de mogelijke oorzaken van plotselinge doofheid ging opzoeken, en hierbij zag staan: verminderde doorbloeding slakkenhuis. Gelukkig was na 2 tot 3 uur plotselinge doofheid, mijn gehoor weer zo snel terug als dat het verdwenen was, maar al met al was het een erg nare ervaring. Ik heb op internet slechts 1 iemand anders gevonden die hetzelfde heeft ervaren, maar verder niet. Vandaar dat ik het hier deel, en eventueel hoor of jullie vergelijkbare verhalen hebben gehoord. Mijn theorie is dat ik na het inbrengen van minox, iets te snel ben gaan sporten en dat door het zweet, de minox op plekken is gekomen waar het niet thuis hoort.
Ik gebruikte slechts 1x per zag 10 sprays (1ml) ipv de dubbele aanbevolen hoeveelheid, wat het nog vreemder maakt.
Chefke2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2024, 14:52   #2
Reet
HaarWeb lid