Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2024, 14:30   #1
Chefke2000
HaarWeb lid

Geslacht:
Exclamation Plotselinge doofheid na minoxidil 5%

Ik heb nooit echt problemen gehad met mijn oren, buiten het feit dat mn trommelvlies af en toe wat sneller inzakt dan anders. Na het starten van minoxidil 5% op doktersrecept, verwachtte ik eventueel wat hoofdpijn of droge ogen, wat allebei voor een paar dagen inderdaad het geval was. Maar wat er na 3 weken gebeurde schrok mij toch wel wat af. Ik kreeg namelijk binnen enkele seconden last van plotselinge doofheid aan 1 oor. Laat dit nou met mijn best horende oor zijn, wat er voor zorgde dat ik praktisch niks meer hoorde. Ik ben gelijk naar de huisarts en daarna de KNO-arts gegaan en beide zeiden dat er buiten een lichtelijk ingezakt trommelvlies in principe helemaal niks te zien was. “Waarschijnlijk een elektrisch probleem in het slakkenhuis, en niks met het trommelvlies te maken”. Nu legde ik de link niet direct met minoxidil, totdat ik de mogelijke oorzaken van plotselinge doofheid ging opzoeken, en hierbij zag staan: verminderde doorbloeding slakkenhuis. Gelukkig was na 2 tot 3 uur plotselinge doofheid, mijn gehoor weer zo snel terug als dat het verdwenen was, maar al met al was het een erg nare ervaring. Ik heb op internet slechts 1 iemand anders gevonden die hetzelfde heeft ervaren, maar verder niet. Vandaar dat ik het hier deel, en eventueel hoor of jullie vergelijkbare verhalen hebben gehoord. Mijn theorie is dat ik na het inbrengen van minox, iets te snel ben gaan sporten en dat door het zweet, de minox op plekken is gekomen waar het niet thuis hoort.
Ik gebruikte slechts 1x per zag 10 sprays (1ml) ipv de dubbele aanbevolen hoeveelheid, wat het nog vreemder maakt.
Chefke2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2024, 14:52   #2
Reet
HaarWeb lid

Een heel apart verhaal inderdaad. Ik weet alleen niet of je het in de hoek van Minoxidil moet zoeken. Nog nooit gehoord van een bijwerking op gebied van gehoor. Een mindere doorbloeding van het slakkenhuis lijkt me ook apart omdat Minoxidil juist vaatverwijdend werkt. Dus de doorbloeding zou just verbeterd moeten worden. Ook sporten direct na aanbrengen van Minoxidil lijkt me geen probleem, dat doe ik ook. Ik denk toch dat het hier weinig mee te maken heeft. Wat betreft plotselinge gehoorverlies heb ik eens gelezen dat een vrouw dat ook vaker kreeg tijdens een orgasme. En daarna kwam het gehoor ook weer terug. Dus er zal vast iets zijn wat het probleem triggert maar hoe dat precies werkt is denk ik voor een arts zelfs een raadsel.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2024, 15:13   #3
Hefty Rabbit
HaarWeb lid

Geslacht:
Doof door minoxidil.

Dit forum is comedy.
Hefty Rabbit is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2024, 16:50   #4
Chefke2000
HaarWeb lid

Geslacht:
Ik snap inderdaad dat minoxidil een vaatverwijdende werking heeft, en dus plaatselijk bloeddruk verlagend. Vooral dat laatste zag ik eventueel als mogelijke oorzaak, maar de KNO-arts zag het verband ook niet zo vlug. Dus vooralsnog ga ik door met het middel
Oud 5 april 2024, 17:07   #5
zyzzalive
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chefke2000 Bekijk bericht
Ik snap inderdaad dat minoxidil een vaatverwijdende werking heeft, en dus plaatselijk bloeddruk verlagend. Vooral dat laatste zag ik eventueel als mogelijke oorzaak, maar de KNO-arts zag het verband ook niet zo vlug. Dus vooralsnog ga ik door met het middel
Je noemt in je openingspost dat een oorzaak verminderde doorbloeding kan zijn, nu zeg je zelf terecht dat minoxidil vaatverwijdend is en dus doorbloeding verbeterd (woah dat is nou net waarom het werkt tegen haaruitval). Snap je nu zelf dat dit niks met elkaar te maken kan hebben?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2024, 12:03   #6
Chefke2000
HaarWeb lid

Geslacht:
Als je plaatselijk de doorbloeding verhoogd, komt er op andere plekken toch minder bloed? Tenminste dat lijkt mij in theorie namelijk logisch, maar misschien zit ik er compleet naast.
Reageren

Labels
bijwerking, minoxidil, plotselinge doofheid, sudden deafness

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten