Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 23 oktober 2021, 12:37   #1
240haaruitval
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Bijwerkingen Finasteride

Beste Forumleden,

Ik ben al een tijdje kalende en ben sinds kort opzoek naar oplossingen. Op het forum lees ik veel over minoxidil en finasteride. Zelf heb ik voor een tijdje minoxidil gebruikt, maar het resultaat was tevergeefs, ik merkte er niet heel veel van. Daarna ben ik via mijn huisarts, doorverwezen naar de dermatoloog om te kijken of de haaruitval beperkt kan worden. Daar werd mij verteld dat alopecia androgenetica de reden is voor mijn kaalheid en dat een permanente oplossing een HT kan zijn. Tevens vertelde de dermatoloog heel kort over finasteride, een pil dat je DHT hormoon vermindert en dus ook je haaruitval. Echter vermelde hij wel dat hij mij dit middeltje niet gaat voorschrijven wegens de bijwerkingen die het kan geven, met voornaamste reden mijn jonge leeftijd.

Nu heb ik hier en daar op het forum gelezen dat men niet snapt dat er zo luchtig gesproken wordt over het nemen van finasteride. Vooral als je jong bent en nog een kinderwens hebt. Persoonlijk vind ik het eng om zo'n middel de rest van mn leven te moeten gebruiken, een HT was toch een permanente oplossing?

Zouden jullie je ervaring willen delen over het gebruik van finasteride en ook de bijwerkingen ervan? Vermelding van leeftijd en kinderwens kan ook relevante informatie zijn. Alvast bedankt!
240haaruitval is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.