Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 december 2011, 22:17   #31
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crespo Bekijk bericht
2 dagen nadat ik de korstje had verwijderd ben ik calendulazalf gaan gebruiken. Sabine van PH vond het prima, maar vond het beter om het 2 weken na behandeling te gebruiken. Aloe spray gebruikte ik al vanaf de 1e dag (2-3 x per dag)
Ik ben het drie dagen na de behandeling al gaan gebruiken (behandeling dinsdag, insmeren vrijdagavond) en dag vier was ik daardoor al van de korstjes af. Maar ik kan me voorstellen dat je wat voorzichtiger doet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 00:56   #32
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geted Bekijk bericht
Zeer interessante thread.
Hopelijk blijf je uw genezingsproces en uw hopelijk mooie hergroei wekelijks posten.
Ben vooral benieuwd naar uw 2 maanden check-up.
En vooral naar de chockloss van uw bestaande haren en wanneer deze in het inplantatiegebied terug komen.
Ik heb, zover ik heb kunnen zien, nog geen geimplanteerde haren verloren. Gek genoeg wel een kleine hoeveelheid gebroken haartjes tijdens het wassen ... Ook de shockloss is echt minimaal, maar misschien is het daarvoor nog te vroeg.

Nu spuit ik zo nu en dan wat van het keratene serum (van Prohair) op de nogwat geirriteerde en droge stukken van het implanttiegebied. Ik wacht nog even met calendula, is toch best vettig. Al heeft Anthonieh daar weinig last van gehad, gezien zijn resultaat.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2011, 15:52   #33
crespo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2006
Berichten: 36
Hoi Sonico, hoe is het nu met je? Zijn de getransplanteerde haren al uitgevallen of heb je er nog een paar weten te redden? Nog reacties gehad op je werk?
__________________
29-09-2011 1921 grafts ProHair
vanaf 01-2009 0,5 mg duta 3x per week
crespo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2011, 17:02   #34
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Hey crespo,

Ja, gaat goed. Helaas wel heel veel haren uitgevallen, maar dat hoort er eenmaal bij. Er zijn wel wat haren blijven staan, maar dat is denk ik niet meer dan 20% van het geheel. Ik heb nog wel een paar korte in de directe haarlijn die 'vast' zitten in de schacht. Weet niet zo goed of die nog uit zichzelf er uit worden geduwd of dat ik ze met de hand moet lostrekken ...

Op het werk positieve reacties gelukkig! Ze wisten het hier wel, maar het schijnt helemaal niet zo op te vallen. Ja, nu wel iets meer, maar het is niet dat ze zoiets hebben van "die heeft een ht laten doen".

En jij? Al stoppels zichtbaar?
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2011, 14:55   #35
crespo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2006
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonico Bekijk bericht
Hey crespo,

Ja, gaat goed. Helaas wel heel veel haren uitgevallen, maar dat hoort er eenmaal bij. Er zijn wel wat haren blijven staan, maar dat is denk ik niet meer dan 20% van het geheel. Ik heb nog wel een paar korte in de directe haarlijn die 'vast' zitten in de schacht. Weet niet zo goed of die nog uit zichzelf er uit worden geduwd of dat ik ze met de hand moet lostrekken ...

Op het werk positieve reacties gelukkig! Ze wisten het hier wel, maar het schijnt helemaal niet zo op te vallen. Ja, nu wel iets meer, maar het is niet dat ze zoiets hebben van "die heeft een ht laten doen".

En jij? Al stoppels zichtbaar?
Hoi Sonico,

Gisteren naar de kapper geweest en zij zag en voelde dat er her en der wat zwarte puntjes naar boven komen. Ik blijf last houden van roodheid en gebruik nu even tijdelijk Toppik, prima spul zeg! Eigenlijk hou ik niet zo van dat soort fratsen, maar nu hoef ik niet met foundation te rommelen. Er staat net en beetje donshaar zodat de toppik zijn werk kan doen.


Volgens mij veel verschillen we niet veel van elkaar. Ik had ook iets van 20-30% wat is blijven staan.
Ik denk dat jij achteraf ook de conclusie kan trekken dat het allemaal best wel meevalt en dat je jezelf van te voren drukker maakt dan nodig is.

"een mens lijd het meest van het lijden dat hij vreest"
__________________
29-09-2011 1921 grafts ProHair
vanaf 01-2009 0,5 mg duta 3x per week
crespo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 09:46   #36
slotzang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2011
Berichten: 94
He Crespo,

Omdta jij (ook) in september bent behandeld, was ik op zoek naar wat foto's en verhalen van je. In het door jou gestarte topic en op je pagina kan ik niets/weinig vinden. Hoe staat het ermee en heb je ook ergens foto's? Zoals je op de mijne kunt zien, is er na 3 maanden nog niet veel te zien.
slotzang is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 22:21   #37
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crespo Bekijk bericht
Hoi Sonico,

Gisteren naar de kapper geweest en zij zag en voelde dat er her en der wat zwarte puntjes naar boven komen. Ik blijf last houden van roodheid en gebruik nu even tijdelijk Toppik, prima spul zeg! Eigenlijk hou ik niet zo van dat soort fratsen, maar nu hoef ik niet met foundation te rommelen. Er staat net en beetje donshaar zodat de toppik zijn werk kan doen.


Volgens mij veel verschillen we niet veel van elkaar. Ik had ook iets van 20-30% wat is blijven staan.
Ik denk dat jij achteraf ook de conclusie kan trekken dat het allemaal best wel meevalt en dat je jezelf van te voren drukker maakt dan nodig is.

"een mens lijd het meest van het lijden dat hij vreest"
Ja, Toppik is goed spul. Ik moest er tot ruim een jaar terug weinig van weten, maar sinds ik het een keer heb geprobeerd, gebruik ik het dagelijks. En eerlijk gezegd, wat is er mis mee? We stoppen gel en haarlak in ons haar en verven het totdat het er als stro uitziet. Er heerst een aardig taboe op Toppik bij mannen. Maar het verdikt het haar alleen, so what? Mooi toch? Je moet het gewoon niet overdrijven en weten wanneer Toppik geen optie is (dus als je te kaal bent).

Inmiddels is er bij mij nog maar 15% over van het geimplanteerde, maar dat gaat nog wel. Het ziet er alleen kaler dan ooit uit. Enige wat ik enigszins 'zorgelijk' vind, is dat er nog veel haartjes klein zijn gebleven. Ze worden niet uit de schacht gestuwd. Waarschijnlijk zitten ze erg vast. Heb je daar ervaring mee?
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 22:27   #38
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonico Bekijk bericht
Inmiddels is er bij mij nog maar 15% over van het geimplanteerde, maar dat gaat nog wel. Het ziet er alleen kaler dan ooit uit. Enige wat ik enigszins 'zorgelijk' vind, is dat er nog veel haartjes klein zijn gebleven. Ze worden niet uit de schacht gestuwd. Waarschijnlijk zitten ze erg vast. Heb je daar ervaring mee?
Ik had dat ook, vooral bij mijn tweede HT. Ik zie het niet als 'zorgelijk'. Uiteindelijk laten ze echt wel een keer los.

Ik had zelf het idee dat het zinloos was om die haartjes te laten zitten, sterker, ik had het idee dat ze de huid nodeloos irriteerden en dat de huid daardoor langer rood bleef. Dus heb ik ze er met een pincet uit gehaald. Ik zeg met opzet niet 'getrokken', want ze zitten niet erg vast. Vast genoeg om te blijven zitten, maar lang zo vast niet als een gewone haar!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 23:14   #39
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik had dat ook, vooral bij mijn tweede HT. Ik zie het niet als 'zorgelijk'. Uiteindelijk laten ze echt wel een keer los.

Ik had zelf het idee dat het zinloos was om die haartjes te laten zitten, sterker, ik had het idee dat ze de huid nodeloos irriteerden en dat de huid daardoor langer rood bleef. Dus heb ik ze er met een pincet uit gehaald. Ik zeg met opzet niet 'getrokken', want ze zitten niet erg vast. Vast genoeg om te blijven zitten, maar lang zo vast niet als een gewone haar!
Nee, zorgelijk is at overdreven, ik had idd al eens gelezen dat je ze had verwijdert met een pincet. Misschien moet ik het eens proberen, het lijkt alleen wat 'eng'. Maar het is wat je zegt, ze lijken goed vast te zitten, maar waarschijnlijk trek je ze er zo uit.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2011, 11:17   #40
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Hallo Sonico,

Je bent nu bijna 3,5 week verder. Volop in uw herstelperiode. Alles ok?
Nog veel roodheid in het ontvangstgebied?
Heeft de shockloss veel schade aangebracht aan uw bestaande haren die in het ontvangstgebied staan?
Valt de HT nog fel op als je buiten komt?
Nog pijn van HT?

foto's zeer leuk zijn.
Mvg Geted.
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2011, 13:14   #41
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geted Bekijk bericht
Hallo Sonico,

Je bent nu bijna 3,5 week verder. Volop in uw herstelperiode. Alles ok?
Nog veel roodheid in het ontvangstgebied?
Heeft de shockloss veel schade aangebracht aan uw bestaande haren die in het ontvangstgebied staan?
Valt de HT nog fel op als je buiten komt?
Nog pijn van HT?

foto's zeer leuk zijn.
Mvg Geted.
Hey Geted, alles goed hier, bedankt!
De meeste haren zijn inmiddels uitgevallen, ik schat in dat er nog zo'n 10-15% over is. De roodheid is minimaal. Je ziet een lichte roodheid die de nieuwe haarlijn nog een beetje weergeeft. De oude haren zijn ook al aardig aan het groeien in het ontvangstgebied, de shockloss valt dus mee, maar het zijn wel minder haren dan voorheen.

Al met al heb ik wél een behoorlijk kale voorkant, maar ik heb zeker geen 'ht-aanblik'. Pijn heb ik ook niet meer, hooguit een beetje jeuk in het donorgebied (die overigens helemaal is hersteld, je ziet niets meer), maar zelfs dat is verwaarloosbaar. Het haar is ook al behoorlijk lang - zeker een cm.

Foto's heb ik in mijn profiel (fotoalbum), geen recente weliswaar als je dat bedoelt. Ik wil best binnenkort wat nieuwe plaatsen.

Heb je zelf een ht gedaan of ben je het misschien van plan?
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2011, 15:21   #42
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonico Bekijk bericht

Heb je zelf een ht gedaan of ben je het misschien van plan?
Hallo Sonico,
Ik plan een HT begin 2014, vroeger zal niet gaan.
Mijn situatie is vergelijkbaar met de uwe, daarom mijn grote interesse in uw thread.
In 2014, zal ik 40 jaar zijn en daarom plan ik 1grote HT. En ik wil me graag voorbereiden hoe snel het genezingsproces gaat.
Op men werk moet ik veel met de klant samenwerken, en ik wil niet voortdurend nagestaard worden over die HT. Dus moet hij al redelijk onzichtbaar zijn al ik terug aan de sla ga.
Ik plan dat 3 maanden nodig zal hebben?
Ik werk nu met toppik wat aardig lukt maar niet zal blijven lukken.

Prohair is ook de kliniek die mij het meest interesseert.
Is er een lange wachtijd bij prohair, ik denk dat deze zomer eens contact met hen opneem om de eerste detail/mogelijkheden te besprekken.

Maar tijd is mijn Achilles, dus zal ik alles goed moeten plannen.

Alvast bedankt voor uw updates Sonico, de meesten beginnen goed met uw thread maar na een maandje stoppen de updates. Wat erg jammer is want dan wordt het juist interessant.
Keep de updates coming Sonico,
Mvg Geted.
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2011, 16:13   #43
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Graag gedaan Geted.

Begin 2014 duurt nog wel even, je kunt je ht met gemak tot in de puntjes plannen. Ik moet zeggen, ik had meer ongemakken na de ht verwacht. Ok, het is wat lastiger, maar het is redelijk te doen zonder dat iemand iets doorheeft. Dat is uiteraard voor iedereen anders, maar als je je er goed op instelt, dan is het zeker te doen. Een goede tip: milimeter je haar alvast ruim voor de ingreep, het staat beter dan je denkt en je kunt collega's en klanten al laten wennen aan je nieuwe coupe. Na de ingreep kun je vanaf week 2 met toppik e.a. verdichten. De roodheid kan ook wel gecamoufleerd worden met make-up (wat ik overigens niet doe). Wat verstandig is, is om de ht in de winter te plannen. Je kunt dan veel met een muts of petje rondlopen, zonder dat mensen het verdacht vinden.

Tot slot, ja, ik wil updates blijven doen in deze thread, tot het definitieve resultaat is behaald. Dat komt wel goed!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2011, 18:57   #44
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Bij mij duurde het volgens mij tot zo'n 4 maanden voordat ik onder de mensen kon komen, hoor. Maar bij mij was het ook wel écht heel rood en ik heb veel last gehad van shock loss, volgens mij.
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2011, 22:14   #45
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Ja, dat is inderdaad bij iedereen anders. In mijn geval is de roodheid minimaal, maar daar mag je natuurlijk niet zomaar vanuit gaan dat het bij iedereen hetzelfde is.

En anders is een haarstuk misschien een oplossing?
sonico is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2900 grafts, prohair

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.