Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 september 2004, 23:39   #1
herman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Berichten: 56
Haar in handen na aanbrengen van gel

dag mensen,

Ik zit met een probleempje ik durf namelijk niet zoveel gel te gebruiken want als ik gel gebruikt en het door mun haar smeer dan neem ik ALTIJD haren mee en ook als ik met een kam erdoor heen ga. En als ik blijf kammen neem ik ook steeds weer haar mee. daarom gebruik ik ook niet zoveel gel. Zelf heb ik nog best een bos haar vindt ik vooral nadat ik mijn haar heb gewassen. Maar toch blijf ik altijd veel verliezen vindt ik. Ik kan er gewoon letterlijk 60 haren tellen.
En ook heb ik het gevoel dat als ik smorgens wakker wordt mijn haar meestal in de war zit dat ik daardoor ook haar verlies omdat ik s'avonds altijd met mijn hoofd op het kussen draai zeg maar. Maar heeft iemand anders dit probleem ook? en ook wat gel betreft?

groetjes
herman is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2004, 23:51   #2
dieseltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 50
Re: Gel

Jouw probleem komt mij zeer herkenbaar voor. Ik was zelf ook een fanatiek gel gebruiker en spoelde het vroeger nieteens uit: Iedere ochtend weer een mooi kwakkie gel erbij en eens in de week waste ik het met shampoo.

Sinds een jaar heb ik last van dunner wordend haar, inhammen en constateer ik ook haaruitval van ca. 15 haren per gelactie. Sindsdien doe ik het wat rustiger aan.

Echter zit er veel verschil in de soort gel die je gebruikt:
Zo heb ik er met Van Bearle wax en L'oreal out of bed veel minder last van, als dat ik in het weekend Murays wax (Lees: vette nigga troep) gebruik.
Ik raad je dan ook aan een gel of wax te gebruiken die het haar enigsinds soepel houdt, niet te hard wordt en het haar kan voeden. Vaak zijn dit de wat duurdere producten die bij een kapper te koop zijn.

Bovendien ben ik sinds kort gebruik gaan maken van de hier onderstaande middelen. Deze moeten hun resultaat nog bewijzen.

Succes ermee!
dieseltje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 01:52   #3
herman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Berichten: 56
hey bedankt voor je reactie....

ik was mijn haar savonds voor het bed gaan ook nooit uit is dit slecht ??
murray ken ik gebruikte ik eerst ook maar pffffffff daar trek je echt wel veel haren mee uit met dat spul tis echt keihard. Maar is gel waarvan je haar hard wordt dus niet goed?? want meestal is dat wel gel waarvan je haar in model blijft zitten en het is kappersgel wat ik gebruik maar anders moet ik indd eens gaan kijken voor andere soort.

groetjes
herman is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 09:52   #4
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello dieseltje

waar haal jij die van Baerle wax(bij de van baerlestaraat)? en wat is dit voor soort wax?
alvast bedankt

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 30 mei 2008 om 16:07
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 13:01   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ZIe ook deze thread over gel voor meer info:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3664
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 13:17   #6
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Ik heb de thread-titel even aangepast. Zo is het duidelijker waar de thread over gaat.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 00:41   #7
dieseltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 50
Re: Van Baerle Wax

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
waar haal jij die van Baerle wax(bij de van baerlestaraat)? en wat is dit voor soort wax?
alvast bedankt
Ik koop Van Baerle HAIRFOOD bij de plaatselijke kapper. Kost me 8 Eur voor een potje.

Op het potje staat:
Hairfood is een wax op basis van kokos-olie en lanoline waaraan jojoba-olie, alsmede vitaminen A, D en E zijn toegevoegd. Deze verzorgende wax houdt het haar in topconditie en geeft het glans.

Gebruiksaanwijzing
Wrijf een beetje Hairfood op de handen en verdeel het zorgvuldig over het haar. Kan zowel op droog als nat haar gebruikt worden. Makkelijk uitwasbaar.

Ik zie het niet als wondermiddel tegen haaruitval en ook niet als wondermiddel om je haar op en top in model te gebruiken.

De reden dat ik het gebruik is:
- Als ik L'oreal out of bed gebruikt is mijn haar overdag- en na een paar dagen kurkdroog. Bij Van Baerle heb ik dat niet. Die voorkomt bij mij stro/droog haar: Stro/droog haar valt bij mij snel uit.
- Die voedende en verzorgende verhalen van het potje klinken wel goed.
- Het laat je haar glansen: Klopt absoluut!
- Het is minder stug dan een gemiddelde wax, dus je trekt er minder haren mee uit je kop. Nadeel is wel dat het heel de dag vettig aan blijft voelen.
- Makkelijk uitwasbaar: KLOPT!
- Het komt bij een kapper vandaan, je betaald er wat meer voor, dus mag je er vanuit gaan dat het ook wat beter is voor je haar.

Verder kan ik er niks zinnigs over zeggen.
dieseltje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 16:01   #8
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Gel

Gel is nooit oorzaak van haaruitval bij erfelijke kaalheid. Het helpt dan ook niet om een duurdere gel te kopen met commerciele verkooptoevoegingen. ZOrg dat je gezond eet dan heb je die extra toevoegingen ook niet nodig.
__________________
DHP
(Dagelijks Haarbehoud Programma)
i.c.m. 1 liter water

Ochtend

15 min. Hairlaser 650N
0,5mg Dutasteride (om de dag) + Haarvitamine
Shampoo Schwarzkopf Carnitinetartraat
Minoxidil 5% + vloeibare Dutasteride

Middag

American CREW copper peptides
1 cap. Groene thee
Zaagpalm + Pygeum

Avond

Shampoo Rooscure 1% Ketoconazol
15 min Hairlaser 650N
5% Spirocolante
Xandrox 15% + vloeibare Finasteride
1 mg Finasteride
1 tabl. Zink
1 tabl. Vit B P-5-P
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 16:46   #9
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs
Gel is nooit oorzaak van haaruitval bij erfelijke kaalheid. Het helpt dan ook niet om een duurdere gel te kopen met commerciele verkooptoevoegingen. ZOrg dat je gezond eet dan heb je die extra toevoegingen ook niet nodig.
Als ik je regime bekijk moet jij dus heel ongezond eten?
__________________

fina (20/11/2003)
minox 5% 1x/d (terug begonnen op 01/10/2004)
msm 1000mg/d
omega3 1xdag
p5p NOW 2xweek (1/10/2004)
zink 2xweek
Nizoral schampoo 3xweek
Rozemarijn schampoo 4xweek
mjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 16:57   #10
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjoy
Als ik je regime bekijk moet jij dus heel ongezond eten?
Hahaha , die zit!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 17:05   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjoy
Als ik je regime bekijk moet jij dus heel ongezond eten?
WHahahahahahah
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 23:00   #12
dieseltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 50
Re: Gel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs
Gel is nooit oorzaak van haaruitval bij erfelijke kaalheid. Het helpt dan ook niet om een duurdere gel te kopen met commerciele verkooptoevoegingen. ZOrg dat je gezond eet dan heb je die extra toevoegingen ook niet nodig.
Ben ik voor een groot deel met je eens, maar het mag duidelijk zijn dat ik met Murray's de haren uit mn kop trekt en met een andere gel/wax niet. Op dat gebied zit er dus wel degelijk verschil in gel's.
dieseltje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 16:44   #13
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
even een zijweggetje op deze toppic ; hoeveel haren hebben jullie gemiddeld in je hand als je zo'n 10 keer met je hand door je haar strijkt ?
Ik zit zelf denk ik altijd wel op de 3 a 4, is dit normaal ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 17:17   #14
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
gel over gel kan er wel voor zorgen dat je haar verstikt, dus is wel slim om minder gel te gaan gebruiken als je last hebt van haaruitval!
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 17:31   #15
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Peter10, ik zelf zit zeker wel op tien als ik zo vaak met mijn hand door mijn haar strijk, als het niet meer is. Weet niet hoe het vroeger zat, maar zeker is wel dat het meer dan een jaar of twee geleden is. Dit zegt denk ik wel iets, maar natuurlijk lang niet alles over de aard van je eigen haaruitval. 't Gaat erom waar op je hoofd je haar verliest en in welke mate en in welke dikte de haren (niet) teruggroeien. Sommige mensen verliezen karrenvrachten haar terwijl ze gewoon een volle bos behouden. Maar dit punt is al (te) vaak gemaakt en klinkt voor de meesten inmiddels overbekend in de oren, denk ik.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 17 september 2005 00:15
Bestelinfo Boek: 'Met de handen in het haar', van Daniëla over haar leven met TTM Webmaster Boeken en artikelen 1 2 augustus 2005 13:18
Boek: 'Met de handen in het haar', van Daniëla over haar leven met Trichotillomanie. Webmaster Boeken en artikelen 0 9 mei 2003 12:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.