Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 februari 2005, 00:48   #1
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Question Gel of AGA?

Beste mensen,

laat ik me kort voorstellen: ik ben een jongen van 18,5 jaar die erg ijdel is en die zijn haar het mooist aan zichzelf vindt.

Mijn situatie is als volgt: de afgelopen weken/ maanden ben ik enorm veel kaler geworden, dat wil zeggen ik heb flinke inhammen en al het haar op mijn hoofd is droger en dunner geworden.

Natuurlijk ben ik me kapot geschrokken en bevalt dit me niks, vertel eens wat nieuws, zal je misschien denken. Ik ben op internet gaan surfen en met mensen gaan praten over mogelijke oorzaken van deze haaruitval/ kaalheid.

Nu even iets anders: zo'n twee maanden geleden ben ik gebruik gaan maken van een nieuwe, extra sterke en glanzende, dure, uit Amerika geïmporteerde gel. Eerst vond ik die gel geweldig, maar nu zit ik hier op het Haarweb Forum, niets negatiefs over dit forum, je begrijpt vast wat ik bedoel.

Op dit forum ben ik onder andere de term AGA tegengekomen. Mijn haaruitval voldoet aan de omschrijving die mensen met AGA hier geven. Wat ik alleen niet lees, zijn verhalen van mensen die ook in zo'n tempo (enkele weken) kaal zijn geworden, voor de jaarwisseling had ik nog m'n normale haarbos/dos, je snapt wat ik bedoel, nu is het half februari.


De vraag luidt dus: denken jullie dat er een verband zou kunnen bestaan tussen deze gel en mijn haaruitval of heb ik een snel intredende versie van AGA en moet ik als de sodemieter naar de dokter om medicijnen voor te laten schrijven?

Hopelijk vinden jullie dit een interessante post, ik ben in ieder geval erg benieuwd naar jullie reacties.

Bedankt!
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2005, 00:51   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Als je haaruitval verloopt volgens een bepaald patroon (inhammen/kruin), heb je te maken met AGA. Een verkeerde reactie op een gel zou meer tot diffuse haaruitval leiden.

Ik zeg dus: AGA.

Maar ga inderdaad eens naar je huisarts, vraag eens wat zij/hij ervan vindt. Dat is nooit verkeerd.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.