Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 september 2006, 19:37   #1
Cleo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 7
Wie heeft dit haarprobleem?

Dit is de eerste maal dat ik dit forum bezoek. Amai ik wist niet dat er zoveel mensen met haarproblemen zijn.Je staat er precies zo alleen voor. Buiten zie je mensen met mooi haar, op t.v enz. Ik heb van bij de geboorte zeer weinig haar, het is precies in de babyfase blijven steken. Gewoonlijk hoor je over alopecia of kaalheid maar wie heeft dit ook? Ik heb vroeger alles geprobeert van zalfjes, vitaminen, haarinstituten... Sinds 12 jaar draag ik een pruik. Begonnen met haarstukjes,nadien volledige pruiken. Veel misbruiken tegen gekomen. Ook kan ik niet terug trekken van de ziekenkas ( Enkel mensen met alopecia, mensen die kaal zijn na chemo) Een pruik is duur en ik ben alleenstaande met twee kinderen, dus een kleine tussenkomst zou welkom zijn. Mijn ex-man heeft heeft mij altijd gesteund. Om jezelf bloot te geven in een nieuwe relatie is ook niet evident.Toch ook een handicap! Zelf heb ik er wel mee leren leven, alhoewel het de ene dag beter gaat dan de andere. Ik krijg wel veel begrip van familie maar voor een groot deel sta je er toch alleen mee. Ook op het werk heb ik het aan enkele collega's die ik echt vertrouw verteld.Wel vaak schrik van een onverwachtte reactie van iemand. Ik hoop dat er toch eens iemand reageert. P.S de dermatologe noemde mijn haarprobleem een congenitieve afwijking
Cleo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 10:53   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cleo
Dit is de eerste maal dat ik dit forum bezoek. Amai ik wist niet dat er zoveel mensen met haarproblemen zijn.Je staat er precies zo alleen voor. Buiten zie je mensen met mooi haar, op t.v enz. Ik heb van bij de geboorte zeer weinig haar, het is precies in de babyfase blijven steken. Gewoonlijk hoor je over alopecia of kaalheid maar wie heeft dit ook? Ik heb vroeger alles geprobeert van zalfjes, vitaminen, haarinstituten... Sinds 12 jaar draag ik een pruik. Begonnen met haarstukjes,nadien volledige pruiken. Veel misbruiken tegen gekomen. Ook kan ik niet terug trekken van de ziekenkas ( Enkel mensen met alopecia, mensen die kaal zijn na chemo) Een pruik is duur en ik ben alleenstaande met twee kinderen, dus een kleine tussenkomst zou welkom zijn. Mijn ex-man heeft heeft mij altijd gesteund. Om jezelf bloot te geven in een nieuwe relatie is ook niet evident.Toch ook een handicap! Zelf heb ik er wel mee leren leven, alhoewel het de ene dag beter gaat dan de andere. Ik krijg wel veel begrip van familie maar voor een groot deel sta je er toch alleen mee. Ook op het werk heb ik het aan enkele collega's die ik echt vertrouw verteld.Wel vaak schrik van een onverwachtte reactie van iemand. Ik hoop dat er toch eens iemand reageert. P.S de dermatologe noemde mijn haarprobleem een congenitieve afwijking
Welkom op Haarweb, Cleo!

Helaas herken ik ook jouw haarprobleem niet, maar misschien zijn er anderen die dat wel doen.

Je zult hier in ieder geval lotgenoten en steun vinden.

Wellicht kan, naast de 'vrouwenpijler' ook de rubriek haarwerken voor jou wat betekenen? Er zijn hier ook leden met een prachtig haarwerk (er zijn ook foto's te vinden) en veel praktijkervaring, ook voor voordeliger oplossingen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2006, 18:41   #3
Cleo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 7
aan Georgie,

Sorry maar ik ben nog maar een beginnende computergebruiker. Waar vindt ik die haarpijler, en waar kan je foto' bekijken?
Cleo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2006, 18:58   #4
Cleo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 7
Cleo voelt zich helemaal alleen met haar probleem

Ik lees alleen maar over mensen met haaruitval, jeuk Alopecia. Is er nu niemand die zo een probleem heeft als ik? Ik heb ooit eens contact gehad met iemand uit een zelfhulpgroep voor mensen met haarproblemen maar dat waren allemaal mensen met alopecia. Ik heb toch zelf al mensen gezien die ook zeer weinig en heel fijn haar hebben, waar je de schedel door kan zien. Ik had zo graag eens met zo iemand erover gepraat want iemand die het niet heeft begrijpt het niet. Vroeger kreeg ik steeds opmerkingen over mijn haar, werd op school gepest, steeds het gevoel hebben dat je kaal bent...Ik heb ook echt alles geprobeert, van produkten tot haarinstituten. Tot ik ongeveer 15 jaar geleden begonnen ben met haarwerken,later met pruiken. Ik heb het wel leren aanvaarden maar de ene dag gaat het al beter dan de andere. Ik heb mij altijd alleen gevoeld met mijn probleem, tot ik deze site ontdekte en verschoot dat er zoveel mensen met haarproblemen zijn. Nooit eens het gevoel van haar op mijn hoofd te hebben, met mijn haar in de wind te lopen. Ik blijf het toch een serieuze handicap vinden. En vooral je staat er zo alleen mee. En neen ik ben echt geen zwartkijker of pessimist maar het heeft toch een zware stempel op mijn leven gezet. Sorry ik moest dit eens neertypen. Ik had toch een beetje respons verwacht
Cleo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2006, 12:51   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cleo
aan Georgie,

Sorry maar ik ben nog maar een beginnende computergebruiker. Waar vindt ik die haarpijler, en waar kan je foto' bekijken?
Hallo Cleo, ik zie dat je al gepost hebt op de pijler 'Haarwerken'. Als je verder naar beneden scrollt, kom je vanzelf bij berichten waarin ook foto's zijn opgenomen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2007, 10:16   #6
blizzard007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cleo Bekijk bericht
Dit is de eerste maal dat ik dit forum bezoek. Amai ik wist niet dat er zoveel mensen met haarproblemen zijn.Je staat er precies zo alleen voor. Buiten zie je mensen met mooi haar, op t.v enz. Ik heb van bij de geboorte zeer weinig haar, het is precies in de babyfase blijven steken. Gewoonlijk hoor je over alopecia of kaalheid maar wie heeft dit ook? Ik heb vroeger alles geprobeert van zalfjes, vitaminen, haarinstituten... Sinds 12 jaar draag ik een pruik. Begonnen met haarstukjes,nadien volledige pruiken. Veel misbruiken tegen gekomen. Ook kan ik niet terug trekken van de ziekenkas ( Enkel mensen met alopecia, mensen die kaal zijn na chemo) Een pruik is duur en ik ben alleenstaande met twee kinderen, dus een kleine tussenkomst zou welkom zijn. Mijn ex-man heeft heeft mij altijd gesteund. Om jezelf bloot te geven in een nieuwe relatie is ook niet evident.Toch ook een handicap! Zelf heb ik er wel mee leren leven, alhoewel het de ene dag beter gaat dan de andere. Ik krijg wel veel begrip van familie maar voor een groot deel sta je er toch alleen mee. Ook op het werk heb ik het aan enkele collega's die ik echt vertrouw verteld.Wel vaak schrik van een onverwachtte reactie van iemand. Ik hoop dat er toch eens iemand reageert. P.S de dermatologe noemde mijn haarprobleem een congenitieve afwijking
Beste Cleo,

ik heb ook al van bij de geboorte grote kale plekken maar dit was te wijten aan een niet volgroeide schedel, ik ben dan ook aangewezen op haarstukken en/of pruiken. Ook ik kan niet genieten van een tussenkomst van de ziekenkas. Ik heb zelfs ooit te horen gekregen dat het wel mogelijk zou zijn geweest indien ik een man was, van discriminatie gesproken. Op dat moment ging ik door de grond van schaamte. Het is al zo moeilijk om met dit probleem naar buiten te treden en dan deze reactie van een ziekenfondsmedewerker (cm). Het is voor mij ook een dure grap. En het heeft net zoals bij jouw een stevige stempel gedrukt op mijn dagelijks leven en doet dit nog steeds want dit is bij mij permanent en niet van voorbijgaande aard zoals bij een eventuele ziekte of een op en af gaan van haarverlies. Ook ik ontdek nu juist deze site en sta versteld van het aantal mensen met haarproblemen. Ook weten bij mij maar enkele mensen van mijn handicap. Maar ik word er wel dagelijks mee geconfronteerd, savonds haarstukje af en smorgens weer op, ook droom ik er wel eens van om onbezorgd in de wind te kunnen lopen. Ook zwemmen is een kwelling en vermits ik vrij sportief ben aangelegd en mijn dochter ook graag zwemt zou het leuk zijn om hiervoor een oplossing te kunnen vinden, indien er iemand hiervoor een degelijke oplossing heeft hoor ik het graag.
blizzard007 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat heeft zij aan haar hoofd? Annewil AA - Algemeen 23 4 oktober 2006 02:46
Een nieuweling die hulp nodig heeft .. kara AGA - Algemeen 1 5 augustus 2006 08:58
[Stacker 4] wie heeft er ervaring mee? mokammetje Van alles en nog wat... 25 6 juni 2005 22:50
heeft iemand dit ook? Katinka_1978 Overige (haar)discussies - Algemeen 3 28 april 2005 10:36
wie heeft dit? en raad... lazy Hirsutisme - Algemeen 1 3 november 2004 21:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.