Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2009, 19:07   #1
markykwarky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Berichten: 1
zweet en haaruitval

Ik vroeg mij af of het bij jullie tijdens deze zomerse dagen ook opvalt dat het zweet vooral opkomt op plekken kale plekken?

Ik heb inhammen van tussen nw2 en nw3 ongeveer. Dat is eigenlijk gekomen sinds mijn 20ste jaar. Ik was toen ook rond die tijd veel meer gaan transpireren tijdens sportactiviteiten, waarom geen flauw idee. (slechtere conditie waarschijnlijk)

Hoe dan ook er komt soms bakken met zweet van mijn inhammen lopen terwijl ik voor de rest op mijn lichaam nog helemaal geen zweet voel. Ook niet op plekken van mijn hoofd waar wel haar zit.

Ik ben nu 24 en heb nu 2 jaar lang geen haaruitval meer, maar het haar dat ik verloren heb is ook nooit meer teruggekomen.

Ik gebruik sinds ruim een jaar 1,25 mg finasterideen af en toe rooscure. Ik had wel wat schedding gehad in het begin en er kwam ook wel wat haar terug maar verder zijn mijn inhammen nooit groter of kleiner geworden en geloof mij, ik houd ze goed in de gaten.

Is er bij iemand hier een link bekend tussen zweet en haaruitval? Op google zie ik er niets. Toch blijf ik het vreemd vinden dat mijn lichaam van 1,83m lang overduidelijk merendeel zweet uit zijn inhammen. Waarom precies daar? Op die kleine oppervlakte?
markykwarky is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2009, 02:18   #2
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Ik zweet van me zelf dan al wel wat meer, zomers of niet. Maar ik merk wel als het wat warmer is dat ik meer zweet (logisch??). Zweten opzich is zelf heel natuurlijk. Dit is de enigste manier hoe het lichaam zichzelf kan afkoelen. Mja ook ik zweet soms op mijn hoofd en op de inhammen, misschien omdat hier meer zonlicht op komt ofzo. Om eerlijk te zijn geen idee.
Wat ik gewoon doe is geen lichamelijk zware inspanningen uitvoeren tijdens warm weer, en dan is het enigszins houdbaar qua zweetproductie.
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2009, 11:21   #3
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
Ik heb hetzelfde. Ik heb last van diffuus haaruitval en ik merk ook dat ik meer zweet.
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2009, 11:36   #4
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij krijgen mensen met haar uitval meer last van talg inderdaad.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2009, 19:13   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij krijgen mensen met haar uitval meer last van talg inderdaad.
En is er dan een relatie tussen meer talg en zweten??
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2009, 21:16   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Volgens mijn beperkte kennis der biologie zijn zweet en talg 2 totaal verschillende dingen.
Op beruchte zweetplekken, zoals voeten en oksels, heeft men bij mijn weten nooit last van talgexplosies.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw...en plotselinge haaruitval Sanxx Haarproblemen bij vrouwen 66 11 oktober 2011 15:52
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.