Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 mei 2008, 15:28   #1
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
zonnebescherming bij hyperpigmentatie en onzuivere huid

Hallo iedereen,

nu de zomer weer int land is, en ik helaas met mijn gevoelige overbehaarde huidje een zonnebeschermingsfacvtor zoek de volgende vraag dan maar aan jullie voorgelegd;

wie kent een zonneproduct, met voldoende factor(liefst factor 30, vanwege sterke neiging tot ontwikkeling zwangerschapsmasker en hyperpigmentatie) die de porieën niet verstopt, en dus geen huidproblemen als verstopte en onzuivere huid veroorzaken(niet te vet, geen minerale filters, ...) en voldoende werkt tegen hyperpigmentatie?? Ik heb er zelf namelijk nog geen(betaalbare) gevonden...,(in België) vandaar mijn vraag aan jullie.

Normaal gezien heb ik geen onzuivere huid maar merk dat ik met de gewone (lees creme's met minerale filters)zonnebeschermingsproducten dit wel krijg.

Laatst gewijzigd door Marte; 18 mei 2008 om 15:31
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2008, 16:20   #2
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Heb zelfde probleem en gebruik factor 50. Dan betaal al snel iets meer. Ik heb die van L'Oreal en is prima. Veel huidverzorgingsmerken hebben die factor tegenwoordig dus wellicht kun je er eentje vinden die hypoallergeen is. 's avonds wel goed je gezicht reinigen.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2008, 16:30   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Marte,

Ik weet wel dat jaren geleden uit consumentenonderzoek bleek, dat 't niet ligt aan de hoogte van de beschermingsfactor, maar aan het merk. Het ene merk met b.v. factor 2 gaf tien keer meer bescherming dan het andere merk met factor 14.

Misschien heb je hier nog wat aan:
http://mariannes.punt.nl/index.php?r...&tbl_archief=0
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2008, 16:31   #4
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Alles goed en wel Marte maar je hebt echt factor 50 nodig wil je niet meer last krijgen van hyperpigmentatie.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2008, 21:38   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag agatha en Hanna,

de tip van hanna had ik al op het internet gevonden en gelezen, maar heeft in relatie tot pigmentvorming idd niet zo veel effect(schijnt het).

Ik merk dat, zodra er minerale filters zoals zinkoxide of titaniumdioxide(dit zijn natuurlijke minerale filters, die volgens het bovenstande lijstje van hanna juist beter zouden moeten zijn dan de chemische filters, vanwege de natuurlijke basis) inzitten die mijn huid verstoppen en ik last krijg van ontstekingen en puistjes, iets waar ik normaal gezien nooit last van heb.

Daarom dat ik dus een combi van hoge factor zoek, zonder al te veel rommel idd en zonder deze minerale filters (en die enigszins betaalbaar is, en dus niet rond de 50 euro ligt qua aanschafprijs, aangezien de kans er altijd in bestaat dat ik er allergisch voor blijk te zijn of het minder goed verdraag, en dan is 50 euro veel te veel), alleen vooralsnog heb ik die nog niet gevonden. Vandaar mijn vraag...

k heb die van l'oreal, maar krijg dus juist daarvan zoveel problemen.

Enfin, alle tips zijn verder welkom.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2008, 23:19   #6
sluiter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Berichten: 56
Vraag je huisarts een recept voor Contralume Ultra.
Werkt goed!

Gr.Toos
sluiter is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2008, 22:24   #7
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag toos, k zie dat de contralum ultra enkel een factor 7-10 heeft, dat is met hyperpigmentatie en couperose alleen veel te weinig.
Vooralsnog heb ik dus nu de widmer factor 40 in gebruik en de ROC factor 50(helaas wel met titaniumdioxide), beiden dnabescherming en creme, de widmer voelt niet vet aan en op zich eigenlijk niet slecht, ik kreeg er niet zo'n vette huid van, van de Roc kreeg ik in eerste instantie wel een erg vette huid, maar ik merkte nu wel s'avonds dat mijn huid beter gehydrateerd was(ik heb helaas ook nogal snel last van een droge en trekkerige huid), niet meer vet, en wonder boven wonder, geen puistjes? En dat terwijl al die andere zonnecreme's dit wel creëerden. Dus al een goed begin...
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2008, 11:00   #8
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
pigmentatie

Voor pigmentantie zijn goede serums verkrijgbaar die werken of je doet microdermabraisie.

Genove heeft een product dat begint bij SP50.

gr

Lanny

Laatst gewijzigd door lanny; 1 juni 2008 om 11:09
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2008, 22:18   #9
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag iedereen;

Microdermabrasie wordt niet aangeraden bij hyperpigmentatie of zwangerschapsmasker omdat dat niet helpt, deze vlekken worden namelijk vanbinnenuit gestimuleerd(dus heeft het geen zin ze van buitenuit te willen bewerken en toch in de zon te gaan, bovendien mag je met couperose geen microdermabrasie doen.

Een zeer bekende dermatoloog in België (een goede vriendin van me is bij hem geweest vawnege ook dit probleem), vertelde dat je er neits tegen kunt doen, buiten factor 50 smeren als je buiten gaat(zomer en winter, zo min mogelijk zon zien) en geen geparfumeerde producten gebruiken, deze stimuleren nl verkleuringen van de huid.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[scheren] iets wat "donkere" huid bovenlip en kin gebruiker08 Overige (haar)discussies - Algemeen 10 22 april 2013 13:35
Epilar System Honey84 Hirsutisme - Behandelingen 144 9 december 2010 09:54
droge huid/ roos Indodani Overige (haar)discussies - Algemeen 7 2 januari 2006 15:36
Ontkleuringscreme voor donkere huid Saturnus Hirsutisme - Behandelingen 2 30 december 2005 11:14
Probleem: Gevoelige huid Sora Hirsutisme - Algemeen 7 16 augustus 2005 21:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.