Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 februari 2014, 14:16   #31
Kalekoppen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2013
Berichten: 8
Lekker Rutger klinkt goed! Wil nog wel wat kwijt (spreek uit ervaring ben door een heel diep dal gegaan, mede ook door een botaandoening aan mijn been), want heb zelf ook heel lang met angsten (o.a. kaalheid) rondgelopen en voel me inmiddels echt beter en beter.

Laat je leven niet bepalen door angsten. De maatschappij lijkt allemaal heel perfect met vrouwen die er bij (willen) lopen als barbies e.d. en mannen idem dito. Maar het leven is veel harder en je moet gewoon elke dag vechten net als een wild dier (tegen angsten e.d.) voor jezelf, je leven en genieten samen met alle andere mensen. Sowieso zijn angsten / dwanggedachten / depressie enorm ongezond en zullen ze je beschadigen. Aan jou de keus om dat te laten gebeuren of je schouders eronder te zetten en wat harder in het leven te staan en je angsten te overwinnen.
Of te wel vergeet dat fucking haar. Haar heb je niet nodig om te overleven en te genieten. Uiteindelijk gaat iedereen toch op je innerlijke stem af. En je hebt gewoon een prima kop dus al zou je kaal worden zou je nog steeds ook qua uiterlijk gewoon goed in de markt liggen als je je goed kleedt. Dus niks om je zorgen over te maken. Gewoon lekker leven! Dat is het beste voor alles, ook voor je haar.
Kalekoppen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2014, 15:48   #32
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
Hey kalekoppen,

Dankjewel voor de steun. Ja heb besloten om hier weg te gaan heb inderdaad een grote bos met haar. Maar het zijn de dwanggedachten die maken dat ik zo denk.

Wat heb jij eraan gedaan om met deze angsten om te gaan?

Ik doe er veel aan om mijn angsten te overwinnen, regelmaat, sporten, gezond eten, dagboek bijhouden, dagplanning etc. Slaap wel heel goed.

Bedankt!
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2014, 15:58   #33
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Rutger kerel, ik wens je echt het beste toe! Goed dat je nu stappen neemt! Ik weet niet waar je woont maar als je iemand nog hebt om mee te praten dan kun je altijd langs komen. Het leven is geen grap, je moet er het beste van maken. Zoals ik al eerder tegen je zei via pb, heb zelf ook heel erg veel last gehad van depressie, medische klachten, familie, drugs etc.. ondertussen kruip ik weer langzaam maar zeker naar de goede kant. Het blijft moeilijk en tegenslagen zijn niet te vermijden. Ondertussen worden mijn lichamelijke klachten erger maar mijn hoop blijft toenemen! Maak er het beste van!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2014, 18:44   #34
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
BDD (Body Dysmorphic Disorder) Holadijee (hoe krijg ik dat linkje er nu in, het staat in het onderwerp AGA Algemeen ) is een topic op dit forum (van Kniekous) waarin je vast veel kan herkennen. De angst voor kaal worden is vaak een symptoom van iets, meestal is er inderdaad meer aan de hand.
Goed dat je dat aanpakt.

Bedenk wel dat dit een forum is. 'Hang je dus niet op' aan bepaalde berichtjes

Laatst gewijzigd door Elser; 3 februari 2014 om 18:51
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2014, 19:15   #35
Kalekoppen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2013
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutger01 Bekijk bericht
Hey kalekoppen,

Dankjewel voor de steun. Ja heb besloten om hier weg te gaan heb inderdaad een grote bos met haar. Maar het zijn de dwanggedachten die maken dat ik zo denk.

Wat heb jij eraan gedaan om met deze angsten om te gaan?

Ik doe er veel aan om mijn angsten te overwinnen, regelmaat, sporten, gezond eten, dagboek bijhouden, dagplanning etc. Slaap wel heel goed.

Bedankt!
Ik probeer weer wat losser te worden zoals ik vroeger was toen ik een jaar of 16 was. Ook ik ben daarna heel erg met m`n gezondheid bezig geweest en had heel weinig vette dingen en dronk steeds minder alcohol / bier ook uit angst voor de gevolgen. Nu is de situatie echter zo dat ik zie dat de ``zogenaamd`` ongezondst levende mensen (die iedere vrijdag en zaterdag dronken zijn en fastfood naar binnen gooien voor het leven al jaren, en ook vol aan de partydrugs zijn al jaren) die ik ken nog geen haar kwijt zijn en er nog net zo jong uitzien / overkomen als vroeger.
Wat me opvalt is dat ze allemaal 1 ding gemeen hebben en dat is dat ze gewoon letterlijk schijt aan alles hebben en altijd opgewekt en vrolijk / positief zijn. Of te wel volgens mij is het gewoon heel belangrijk dat je weer wat losser wordt en weer met mate gaat genieten dat is veel gezonder dan al dat bewuste / gecontroleerde gedrag met betrekking tot eten, drinken en bewegen. Eigenlijk is het gewoon veel meer op je gevoel af gaan en lekker ouwehoeren / bewegen / leven en de tijd vergeten / z`n gang laten gaan. Ook de focus niet zo op jezelf leggen wat betreft dingen die je vergeet, niet weet of niet kan. Iedereen heeft z`n mankementen.
Kalekoppen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2014, 20:24   #36
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elser Bekijk bericht
BDD (Body Dysmorphic Disorder) Holadijee (hoe krijg ik dat linkje er nu in, het staat in het onderwerp AGA Algemeen )
Ik help je even:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=31608
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2014, 22:02   #37
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Rutger; het allerbeste en het gaat je goed. Laat je niet gek maken; je hebt een mooie haardos waar menigeen jaloers op is. Sterkte jongeman en geniet van het leven ! Carpe diem !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2014, 10:42   #38
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
hallo allemaal

Heel erg bedankt voor de posts, ik heb het voor mijzelf nu wat meer af kunnen sluiten. Ik lijk wel wat trekjes te hebben van BDD. Wat erg zeg .

Ik ben nu 29 jaar en denk ook vaak dat ik een oude verlopen kop heb gekregen na mijn depressie. Maar als ik dat aan mensen vraag zeggen ze ook helemala niet. Zo verspringt het soms, hoe vervelend ook.

bedankt! en ook succes allemaal
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2014, 09:40   #39
Teuntje01
Probleem met haar
 
Geregistreerd: 5 februari 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Hey Rutger

Gozer!

Er is echt niks met jou haar aan de hand. Je hebt zo'n grote bos! Hoe kun je denken dat je kaal aan het worden bent. Echt 0 inham ofzo en dat voor iemand van 29, ongelofelijk. En dan zit je op dit forum?

Je mag echt blij zijn met je haar en met je kop. Je hebt ook een goede kop. Ik zou gaan genieten van het leven en zeker niet druk maken over iets wat er niet is.
Teuntje01 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2014, 11:24   #40
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
laatste vraag

Deze foto is vandaag!





Deze foto is van 2014



Deze foto is van 2011



Deze foto is van 2007


Is er dan achteruitgang te zien. Of word ik gewoon echt niet kaal en is het BDD? Beeld ik het mijzelf echt in en is het gewoon hetzelfde. Het lijkt iets dunner maar kan ook door flits komen. En wanneer ik bij 2007 kijk lijkt t ook dunner.

hoor het graag, wil t uit mijn kop hebben

Laatst gewijzigd door Henk; 19 februari 2014 om 08:08 Reden: Foto's verwijderd i.v.m. privacy
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2014, 12:15   #41
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Rutger beste kerel.. het is geen AGA. 2007 en 2014 is exact hetzelfde en voor je leeftijd heb je een mooiere haarlijn dan 90% van de rest van het bevolking in NL van dezelfde leeftijd. Duidelijker dan dit kan ik het helaas niet maken. Nogmaals succes.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2014, 12:15   #42
tomb10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 90
het is wel wat dunner.

maar niks om je druk over te maken.
tomb10 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2014, 12:17   #43
Teuntje01
Probleem met haar
 
Geregistreerd: 5 februari 2014
Berichten: 7
Geslacht:
hey Rutger

Ik zie eigenlijk geen verschil. Ook niet dat het dunner is, want in 2007 lijkt het ook dunner en bij je foto van vandaag weer niet!
Teuntje01 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2014, 12:21   #44
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
hey tom en member

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik maak me dus echt druk over niks? En het is geen beginnende kaalheid?

Tom jij zegt t is wat dunner? Maar dat is het in 2007 toch ook en die foto van 2014 is van dichterbij gemaakt.
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2014, 21:41   #45
Daan00
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teuntje01 Bekijk bericht
Gozer!

Er is echt niks met jou haar aan de hand. Je hebt zo'n grote bos! Hoe kun je denken dat je kaal aan het worden bent. Echt 0 inham ofzo en dat voor iemand van 29, ongelofelijk. En dan zit je op dit forum?

Je mag echt blij zijn met je haar en met je kop. Je hebt ook een goede kop. Ik zou gaan genieten van het leven en zeker niet druk maken over iets wat er niet is.
Teun, jouw topic verschilt in wezen niet zo heel veel van deze. Allebei een bos haar en absoluut niet kalend. Trouwens, de onzekerheid of men niet zeker weet of men kalend is is moordend. Soms denk je van wel, dan weer niet. Maar als je wéét dat je kalend bent is dat anders, dan heb je een soort zekerheid. Dan kan je (als je dit wil) er iets aan trachten te doen.

Laatst gewijzigd door Daan00; 5 februari 2014 om 21:44
Daan00 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.