Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 mei 2021, 09:42   #1
missvanjie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2021
Berichten: 3
Geslacht:
Question dosering essengen-6

hi y'all

op aanraden van esteworld ben ik begonnen met de essengen-6 + haarvitamines, ik moest deze sowieso een half jaar gebruiken voor dat ik aanmerking kom voor een ht. werd mij verteld dat ik misschien ook wel mooie resultaten zou kunnen boeken en niet eens een ht meer wil. dat zou heel mooi zijn natuurlijk maar dat zien we wel

heb gisteren 4 flesjes ontvangen dus ik kan er wel even mee door, alleen vond de dosering wel wat veel? ik gebruikte 0,5 ml per inham maar ik hield nog wel wat over in de pipetje. twee keer per dag is ook wel vervelend en toen zag ik hier in discussies dat sommigen dit bij 1x per dag hielden en <1ml. kreeg ook hoofdpijn na de tweede dosering 's avonds idk of dat relevant is

is het verstandig om gewoon de instructie van het flesje op te volgen of met een lagere dosering te beginnen (en waarom)? zou het uitmaken voor de snelheid dat je resultaat ziet? ben benieuwd
missvanjie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2021, 12:33   #2
Leon1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2021
Berichten: 23
Geslacht:
Bij mij raadde Esteworld dit ook aan (ook essengen-6 en haarvitamines).
Na enige navraag gedaan te hebben bij wetenschappers verbonden aan universiteit - die de invloed van finasteride en topische finasteride hebben onderzocht - bleek dat topische finasteride - in tegenstelling tot orale finasteride - veel minder in de bloedbaan komt. Bovendien is bij topische finasteride de invloed op o.a. spermakwaliteit verwaarloosbaar klein.

Daarom heb ik besloten om essengen toch 2x per dag te gebruiken. Bij jonge gebruikers is bovendien de DHT-aanmaak vrij hoog, zodat - indien je het middel enkel 's morgens zou nemen - er tegen het eind van de dag de DHT-productie al weer een stuk hoger ligt.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat met een dosis van 1x daags al mooie resultaten kunnen bereikt worden.

Het is in geval van 2xper dag wel aan te raden om het product op vaste tijdstippen en stipt te gebruiken, omdat dan het product logischerwijs het best werkt (én evt. bijwerkingen zoveel mogelijk worden vermeden)
Leon1 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2021, 21:30   #3
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon1 Bekijk bericht
Bij mij raadde Esteworld dit ook aan (ook essengen-6 en haarvitamines).
Na enige navraag gedaan te hebben bij wetenschappers verbonden aan universiteit - die de invloed van finasteride en topische finasteride hebben onderzocht -
Welke wetenschappers verbonden aan welke universiteit, als ik vragen mag?
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2021, 21:55   #4
Leon1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2021
Berichten: 23
Geslacht:
Onderzoekers aan KU Leuven, in samenwerking met 'Lareb' (=meld- en kenniscentrum voor bijwerkingen van geneesmiddelen)
Leon1 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2021, 23:43   #5
missvanjie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2021
Berichten: 3
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon1 Bekijk bericht
Bij mij raadde Esteworld dit ook aan (ook essengen-6 en haarvitamines).
Na enige navraag gedaan te hebben bij wetenschappers verbonden aan universiteit - die de invloed van finasteride en topische finasteride hebben onderzocht - bleek dat topische finasteride - in tegenstelling tot orale finasteride - veel minder in de bloedbaan komt. Bovendien is bij topische finasteride de invloed op o.a. spermakwaliteit verwaarloosbaar klein.

Daarom heb ik besloten om essengen toch 2x per dag te gebruiken. Bij jonge gebruikers is bovendien de DHT-aanmaak vrij hoog, zodat - indien je het middel enkel 's morgens zou nemen - er tegen het eind van de dag de DHT-productie al weer een stuk hoger ligt.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat met een dosis van 1x daags al mooie resultaten kunnen bereikt worden.

Het is in geval van 2xper dag wel aan te raden om het product op vaste tijdstippen en stipt te gebruiken, omdat dan het product logischerwijs het best werkt (én evt. bijwerkingen zoveel mogelijk worden vermeden)
ahh bedankt voor je reactie! dan ga ik het wel gewoon de komende tijd twee maal per dag proberen. ik ben heel benieuwd hoe het uit gaat werken
missvanjie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2021, 11:21   #6
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon1 Bekijk bericht
Bij mij raadde Esteworld dit ook aan (ook essengen-6 en haarvitamines).
Na enige navraag gedaan te hebben bij wetenschappers verbonden aan universiteit - die de invloed van finasteride en topische finasteride hebben onderzocht - bleek dat topische finasteride - in tegenstelling tot orale finasteride - veel minder in de bloedbaan komt. Bovendien is bij topische finasteride de invloed op o.a. spermakwaliteit verwaarloosbaar klein.

Daarom heb ik besloten om essengen toch 2x per dag te gebruiken. Bij jonge gebruikers is bovendien de DHT-aanmaak vrij hoog, zodat - indien je het middel enkel 's morgens zou nemen - er tegen het eind van de dag de DHT-productie al weer een stuk hoger ligt.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat met een dosis van 1x daags al mooie resultaten kunnen bereikt worden.

Het is in geval van 2xper dag wel aan te raden om het product op vaste tijdstippen en stipt te gebruiken, omdat dan het product logischerwijs het best werkt (én evt. bijwerkingen zoveel mogelijk worden vermeden)
Eerlijk gezegd brengt mij dit behoorlijk aan het twijfelen.
Ik had van meerdere mensen op dit forum begrepen dat ze met 1x per dag gebruik hele goede resultaten boeken en dat 2x per dag gebruiken nauwelijks een toegevoegde waarde heeft. Ben nu wel heel benieuwd hoe het precies zit. Het liefste zou ik gewoon 1x per dag gebruiken. Dat is toch een stukje makkelijker.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2021, 22:16   #7
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Eerlijk gezegd brengt mij dit behoorlijk aan het twijfelen.
Ik had van meerdere mensen op dit forum begrepen dat ze met 1x per dag gebruik hele goede resultaten boeken en dat 2x per dag gebruiken nauwelijks een toegevoegde waarde heeft. Ben nu wel heel benieuwd hoe het precies zit. Het liefste zou ik gewoon 1x per dag gebruiken. Dat is toch een stukje makkelijker.
Iemand hier nog een reactie op?
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2021, 00:44   #8
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Misschien vind je deze site interessant... Daar wordt e.e.a. beschreven over wetenschappelijke onderzoeken, waarbij het effect is gemeten tussen dagelijkse doseringen van 0.01, 0.05, 0.2, 1 en 5 mg finasteride per dag... Met de Google Translate-plugin in je browser is het redelijk goed leesbaar... https://www.hairguard.com/finasteride-dosages/

De halfwaardetijd van finasteride is vrij kort (ong. 6 uur bij volwassenen). Je zou denken dat er dan op een dag gaten vallen in het blokken van het 5AR-enzym (dat in contact met vrij testosteron een reactie aangaat, waarbij DHT vrij komt). Maar stel dat je 1x 1 mg finasteride per dag gebruikt, dan snap je met de grafiekjes van bovenstaande site dat het niet zoveel verschil uitmaakt dat er later op de dag nog maar een lagere concentratie finasteride werkzaam is... Zelfs het verschil in werkzaamheid tussen 0,05 mg (let op, niet 0,5 mg maar 0,05 mg!) en 1 mg vind ik niet groot (61,6% vs. 64,1% verlaging DHT in de hoofdhuid).

Stel dat je dagelijks 1 x 1 mg finasteride gebruikt, dan is met een halfwaardetijd van 6 uur volgens mij onderstaande hoeveelheid werkzaam gedurende de dag:

0 uur (moment van inname): 1 mg finasteride werkzaam
na 6 uur: nog 0,5 mg werkzaam
na 12 uur: nog 0,25 mg werkzaam
na 18 uur: nog 0,125 mg werkzaam
na 24 uur: nog 0,0625 mg werkzaam

Teken in een grafiekje ongeveer de bijbehorende percentages DHT-verlaging uit die bij die fina-concentraties horen en je ziet dat je DHT gedurende de dag zo tussen de 61% en 64% verlaagd wordt. Volgens mij maakt het allemaal dus niet zoveel uit of je 1 of 2x per dag gebruikt...

Als ik met m'n boerenverstand ergens in deze redenatiewijze een miskleun bega, dan hoor ik 't graag
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)

Laatst gewijzigd door Roob; 4 juni 2021 om 14:15
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2021, 23:55   #9
DRMR35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2019
Berichten: 98
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Misschien vind je deze site interessant... Daar wordt e.e.a. beschreven over wetenschappelijke onderzoeken, waarbij het effect is gemeten tussen dagelijkse doseringen van 0.01, 0.05, 0.2, 1 en 5 mg finasteride per dag... Met de Google Translate-plugin in je browser is het redelijk goed leesbaar... https://www.hairguard.com/finasteride-dosages/

De halfwaardetijd van finasteride is vrij kort (ong. 6 uur bij volwassenen). Je zou denken dat er dan op een dag gaten vallen in het blokken van het 5AR-enzym (dat in contact met vrij testosteron een reactie aangaat, waarbij DHT vrij komt). Maar stel dat je 1x 1 mg finasteride per dag gebruikt, dan snap je met de grafiekjes van bovenstaande site dat het niet zoveel verschil uitmaakt dat er later op de dag nog maar een lagere concentratie finasteride werkzaam is... Zelfs het verschil in werkzaamheid tussen 0,05 mg (let op, niet 0,5 mg maar 0,05 mg!) en 1 mg vind ik niet groot (61,6% vs. 64,1% verlaging DHT in de hoofdhuid).

Stel dat je dagelijks 1 x 1 mg finasteride gebruikt, dan is met een halfwaardetijd van 6 uur volgens mij onderstaande hoeveelheid werkzaam gedurende de dag:

0 uur (moment van inname): 1 mg finasteride werkzaam
na 6 uur: nog 0,5 mg werkzaam
na 12 uur: nog 0,25 mg werkzaam
na 18 uur: nog 0,125 mg werkzaam
na 24 uur: nog 0,0625 mg werkzaam

Teken in een grafiekje ongeveer de bijbehorende percentages DHT-verlaging uit die bij die fina-concentraties horen en je ziet dat je DHT gedurende de dag zo tussen de 61% en 64% verlaagd wordt. Volgens mij maakt het allemaal dus niet zoveel uit of je 1 of 2x per dag gebruikt...

Als ik met m'n boerenverstand ergens in deze redenatiewijze een miskleun bega, dan hoor ik 't graag
makes sence. Zelfde met Minox - 1 of 2 keer per dag maakt niet zoveel uit
DRMR35 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 17:47   #10
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Ik gebruik de topische fina en minox dagelijks 1 keer voor het slapen gaan. Samen met tandenpoetsen, kost geen moeite. Af en toe sla ik wel eens over als ik die avond door sociale omstandigheden het even niet kan doen of omdat ik het niet bij me heb. Dan doe ik het de ochtend erna.

Doe dit nu bijna een jaar en heb wel vermoeden dat me haren dikker zijn geworden en hoop op stabilisatie. Maar dat kan je pas na 1-5 jaar zeggen.. voor nu heb ik weer goede bos haar (mede door ht) en hoop ik op stabilisatie. Anders verhoog ik het naar twee keer
__________________
Regime:
- Topische Finasteride (apotheek) + Minoxidil (Essengen) (07-2020)
- Shampoo: Regenepure DR, TopPik Hair Building Shampoo + Conditioner
- Supplementen: Natuurlijke multivitamine, omega 3, biotine

Haartransplantatie
1800 grafts (10-2020)

Roadmap haar terug in oude glorie
01-2020: realisatie van haarsituatie kwam nu echt binnen na een lange ontkenning en weinig last ervan hiervoor
01- t/m 04-2021: Research mogelijkheden
05-2021: HT consults
10-2021: haartransplantatie
02-2021: Voor het eerst in lange tijd tevreden over mijn haar
06-2021: 8 maanden na HT: verdikking haar visueel zichtbaar. Inhammen zijn hersteld voor nu.
12-2021: HT 2
08-2022: Hoorbos is redelijk goed versterkt. Alleen vooraanzicht is licht doorschijnend in volle zon. Nadenken of ik nog aan oral fina ga voor maximaal resultaat.
RogerStone is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2021, 20:33   #11
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Super bedankt voor jullie reacties. Ook ik gebruik het 1x per dag en alleen 's avonds vlak voor of na het tandenpoetsen. Ik denk dat ik met een gerust hart hiermee door kan gaan
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2021, 12:53   #12
missvanjie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2021
Berichten: 3
Geslacht:
goede antwoorden in het topic! het enige wat ik kan is nu mijn ervaring delen. heb het dus dagelijks 2x gebruikt samen met de haarformule en het lijkt fantastisch bij mij te werken. mijn haar is dikker en de inhammen vallen veeeel minder op doordat daar nu allemaal baby haar zit wat er eerst echt niet zat. er is nog geen nieuw haar gegroeid maar als dit het resultaat is na 2 maanden hoop ik er stiekem wel op. in ieder geval heel blij met het resultaat wat ik nu al heb
missvanjie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2022, 15:26   #13
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 67
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon1 Bekijk bericht
Bij mij raadde Esteworld dit ook aan (ook essengen-6 en haarvitamines).
Na enige navraag gedaan te hebben bij wetenschappers verbonden aan universiteit - die de invloed van finasteride en topische finasteride hebben onderzocht - bleek dat topische finasteride - in tegenstelling tot orale finasteride - veel minder in de bloedbaan komt. Bovendien is bij topische finasteride de invloed op o.a. spermakwaliteit verwaarloosbaar klein.

Daarom heb ik besloten om essengen toch 2x per dag te gebruiken. Bij jonge gebruikers is bovendien de DHT-aanmaak vrij hoog, zodat - indien je het middel enkel 's morgens zou nemen - er tegen het eind van de dag de DHT-productie al weer een stuk hoger ligt.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat met een dosis van 1x daags al mooie resultaten kunnen bereikt worden.

Het is in geval van 2xper dag wel aan te raden om het product op vaste tijdstippen en stipt te gebruiken, omdat dan het product logischerwijs het best werkt (én evt. bijwerkingen zoveel mogelijk worden vermeden)
Hi zou je de artikelen kunnen delen waar we dit kunnen teruglezen? Ik heb nog steeds wat twijfels v.w.b.t de bijwerkingen van topische finastride. Daarom ben ik benieuwd naar het artikel van de wetenschap.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2022, 20:50   #14
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Ik gebruik het 1 keer per dag omdat me haar heel vet word in de avond na het douchen. Het groeit als een speer!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Misschien vind je deze site interessant... Daar wordt e.e.a. beschreven over wetenschappelijke onderzoeken, waarbij het effect is gemeten tussen dagelijkse doseringen van 0.01, 0.05, 0.2, 1 en 5 mg finasteride per dag... Met de Google Translate-plugin in je browser is het redelijk goed leesbaar... https://www.hairguard.com/finasteride-dosages/

De halfwaardetijd van finasteride is vrij kort (ong. 6 uur bij volwassenen). Je zou denken dat er dan op een dag gaten vallen in het blokken van het 5AR-enzym (dat in contact met vrij testosteron een reactie aangaat, waarbij DHT vrij komt). Maar stel dat je 1x 1 mg finasteride per dag gebruikt, dan snap je met de grafiekjes van bovenstaande site dat het niet zoveel verschil uitmaakt dat er later op de dag nog maar een lagere concentratie finasteride werkzaam is... Zelfs het verschil in werkzaamheid tussen 0,05 mg (let op, niet 0,5 mg maar 0,05 mg!) en 1 mg vind ik niet groot (61,6% vs. 64,1% verlaging DHT in de hoofdhuid).

Stel dat je dagelijks 1 x 1 mg finasteride gebruikt, dan is met een halfwaardetijd van 6 uur volgens mij onderstaande hoeveelheid werkzaam gedurende de dag:

0 uur (moment van inname): 1 mg finasteride werkzaam
na 6 uur: nog 0,5 mg werkzaam
na 12 uur: nog 0,25 mg werkzaam
na 18 uur: nog 0,125 mg werkzaam
na 24 uur: nog 0,0625 mg werkzaam

Teken in een grafiekje ongeveer de bijbehorende percentages DHT-verlaging uit die bij die fina-concentraties horen en je ziet dat je DHT gedurende de dag zo tussen de 61% en 64% verlaagd wordt. Volgens mij maakt het allemaal dus niet zoveel uit of je 1 of 2x per dag gebruikt...

Als ik met m'n boerenverstand ergens in deze redenatiewijze een miskleun bega, dan hoor ik 't graag
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2022, 19:26   #15
wowmuchhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door missvanjie Bekijk bericht
op aanraden van esteworld ben ik begonnen met de essengen-6 + haarvitamines,

Welke haarvitamines neem je?
wowmuchhair is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
essengen6

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.