Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juni 2021, 02:26   #1
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Post Ingrediënten Revita / Regenepure shampoos en conditioners

Zo te lezen zijn er best veel forumleden die de haargroei stimulerende shampoos en conditioners van Revita en Regenepure gebruiken, waarop ik het ook ben gaan gebruiken tot goede tevredenheid vooralsnog... Ik merk zelf dat m'n haar heel erg glanst en m'n hoofdhuid erg rustig wordt en geen schilfertjes of eczeempjes meer gevormd worden.

Maar een kritische review bij een webwinkel triggerde me... Daarin stond dat Revita shampoo amodimethicone bevat (= een niet in water oplosbaar silicoon). Dat blijkt inderdaad uit de ingrediëntenlijst. En hier staat een onderbouwd advies om met zulke haarproducten te stoppen.

Verder bestudeerde ik daarna ook m'n Regenepure flessen even... Waar ik op de shampoofles (Regenepure DR) mooi vermeld zie staan dat het parabeen- en sulfaatvrij is en zo, zie ik in de ingrediëntenlijst van de conditioner wel weer 'Behentrmonium Methosulfate' staan en ontbreekt de vermelding dat het sulfaatvrij is. Maar als ik op dit ingrediënt google, zie ik weer een vage uitleg dat ondanks het woordje 'sulfate' dit geen sulfaat is?

Nou, kortom... Weten jullie of je met deze producten nou wel of geen goed doet voor je haar?
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2021, 19:08   #2
DRMR35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2019
Berichten: 98
Geslacht:
ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar volgens mij is vaak de combinatie van allerlei producten enigszins effectief tegen verdere uitval. Gebruik zelf een Procapil shampoo en spray en Minox. Verder biotine pilletje en saw palmetto in de morgen. Wat ik verder heb gemerkt is dat weinig wassen met shampoo ook goed is voor je haar. In het begin blijft het vet maar als je het volhoudt wordt dit minder en voelt het ook prettig en dikker aan.

Zit je vol met DHT in je twenties en early thirties dan zal alles wat je gebruikt verdere uitval alleen een beetje vertragen. DHT wordt minder met de jaren - heb ik me laten vertellen.
DRMR35 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.