Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juni 2021, 08:47   #1
Ruudje
Ruudje
 
Geregistreerd: 21 juni 2021
Berichten: 26
Geslacht:
Haartransplantatie Esteworld

Hallo iedereen, ik boor even in deze kennisbank.
Ik ben 29 jaar en mijn haarlijn trekt steeds meer naar achteren. Ook opde kruin begint het steeds minder te worden. Over 3 weken heb ik een transplantatie gepland bij Esteworld in Turkije. Ik heb een heel goed consult gehad bij hun op kantoor. Veel info gehad, vooral ook met het oog op verder haaruitval en wat ik daar tegen kan doen. Ze willen aan de voorkant 2000grafts zetten en nog eens 1000 op de kruin. Voor mijn eventuele verdere haaruitval hebben ze me geadviseerd om essengen6plus te gebruiken en een multivitamine voor het haar. Mensen hier bekend met die essengen6plus? Werkt zoiets goed?
Heb er iig heel veel zin in maar vind het tegelijkertijd ook wel heel spannend, heb wel echt goede resultaten gezien van Esteworld daar ligt het niet aan. Hoop gewoon dat dit voor mij het juiste moment is om te gaan.. wat vinden jullie van mijn uitgangspositie?
Ik zal nog foto's plaatsen van mijn huidige situatie.

Gr, Ruud
Ruudje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2021, 09:21   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Foto's gaan ons een beter beeld geven om advies te geven. Als je haaruitval stabiel is dan kan het op jou nog jonge leeftijd. Je wil niet eindigen met enkel de getransplanteerde haren als de rest van je haren nog volop aan het uitvallen is. Essengen 6 plus is een topic van finasteride en Minoxidil waarvan je twee keer 1mg per dag op je scalp moet verdelen. Men is er lovend over omdat je de bijwerkingen niet hebt die je soms wel hebt bij orale inname van finasteride. Minoxidil doet enkel iets voor je kruin, het zal de zwakkere vlashaartjes terug aansterken en je krijgt er ook wat donshaartjes bij. Zo kort voor je geplande ht zou ik er niet mee starten maar erna eens alles goed hersteld is dan kun je dit gebruiken en na een zestal maanden zou dit al resultaat moeten opleveren. Je zal dit blijvend tweemaal per dag moeten gebruiken. De prijs valt goed mee, voor zo'n 30 euro per maand ben je ervan af en je kan het online bestellen.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2021, 09:24   #3
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
En als je wat leesvoer kan gebruiken om u gedachten te verzetten lees dan hier http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34047 mijn avontuur bij Esteworld.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2021, 09:00   #4
Ruudje
Ruudje
 
Geregistreerd: 21 juni 2021
Berichten: 26
Geslacht:
Ja ik hoor ook goeie dingen over de essengen6plus, ben erg benieuwd!
En bedankt.
En hier komen de foto's.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg aangepast 2.jpg‎ (128,4 KB, 492x gelezen)
Bestandstype: jpg aangepast 4.jpg‎ (57,5 KB, 427x gelezen)
Bestandstype: jpg aangepast 3.jpg‎ (118,2 KB, 441x gelezen)
Ruudje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2021, 19:41   #5
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Als ik op je foto's af ga dan ben je zeker geschikt voor een ht. Je hebt nog flink wat haar over, enkel je kruin opvullen en vooraan je haarlijn aanpakken. Er zit ook wat krul in je haar wat zal zorgen voor een betere dekking. Om je haren die je nu nog hebt te bewaren zou ik essengen 6 plus overwegen. Met 3000 grafts verwacht ik een heel mooi resultaat.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2021, 21:51   #6
Ruudje
Ruudje
 
Geregistreerd: 21 juni 2021
Berichten: 26
Geslacht:
Tof, bedankt voor je reactie! Hopelijk brengt het alle goeds zoals je voorspeld. Krijg er steeds meer zin in! Wilde ook niet te lang wachten met een ht, er is mij namelijk verteld bij Esteworld dat het altijd goed is om niet al je donor gebied te gebruiken met oog op de toekomst.. en die essengen6plus hebben ze me ook aangeraden in hun product advies ivm met leeftijd en eventuele verdere aantasting. Top dit!
Ruudje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2021, 22:44   #7
Ruudje
Ruudje
 
Geregistreerd: 21 juni 2021
Berichten: 26
Geslacht:
De behandeling zit er op, terug in NL.
Is echt 100% meegevallen moet ik zeggen.
Alles was echt goed geregeld, en voor nu ziet alles er goed uit.
Beetje zwelling natuurlijk, maar dat zal gauw wegtrekken.
Dus nu vol in herstel.
Volgende week zal ik mijn bevindingen verder uitschrijven voor jullie.
Ruudje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2021, 23:28   #8
Jayzer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Tevreden?

En hoe gaat het er mee? Hoe verloopt het herstel?
Jayzer is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2021, 21:45   #9
Ruudje
Ruudje
 
Geregistreerd: 21 juni 2021
Berichten: 26
Geslacht:
Hallo allemaal, ik ben even kats vergeten een update te doen. Dus bij deze mijn 6 weken na HT verslag.

Het gaat allemaal erg goed. De eerste paar dagen vond ik wel wat pittig, maar dat kwam vooral door het slapen. De korstjes waren er al met 9 dagen af, daar was ik erg blij mee. Met de haarlijn ben ik ook erg blij, super gezet gewoon, in goed overleg met de artsen en precies hoe ik hem wilde. Nu is de uitvals periode begonnen, valt nu nog mee moet ik zeggen. Niet alles is uitgevallen heb ik zo het idee maar misschien komt dat nog.. dat heurt er gewoon bij he. Ben iig heel tevreden met de service van Esteworld, vooraf een duidelijk consult gehad, werd goed de tijd voor genomen en vooral eerlijk geweest in wat ik wel en niet kon verwachten qua resultaat maar ook qua verder haaruitval de komende jaren.
Ik heb een samen met de consultant een behandelplan opgesteld en een productadvies gekregen die bij mijn wensen en situatie past. Ik ga dus aan de slag met de essengen6+ en super haar formule van Holland en barret.

Ik neem jullie even mee in hoe de dag zelf was. Ik werd al vroeg opgehaald vanuit het hotel door de chauffeur, om 8:00 al. Hier werd ik opgevangen door een hele lieve Nederlandse hostess genaamd Gulay. Zij heeft me de hele dag begeleid en voor me vertaald wanneer dat nodig was. Ze spreken wel een woordje Engels maar toch fijn dat er iemand bij was die je eigen taaltje spreekt. Eerst een goed consult gehad met dr. Ilhamy zelf. Tijdens mijn consult in Nederland hadden we gesproken over deze plastisch chirurg die helemaal toegewijd is aan haartransplantaties. Dat ik op voorhand al wist wie mij ging behandelen vond ik toch wel heel doorslaggevend bij Esteworld. Andere partijen lieten daar niet zoveel over los, en ik vond het wel prettig voorafgaand mijn behandeling dat ik alvast wat werk van deze arts kon opzoeken. Tijdens dit consult met de arts hebben we heel uitgebreid gekeken naar de verdeling van de grafts en hebben we de haarlijn bepaald. In Nederland is ook een haarlijntje getekend en daarbij precies verteld waar ze op letten en rekening mee houden. De haarlijn die de arts tekende was zo goed als het zelfde, dat was wel echt prettig en bevestigend.
Ik heb ook de acell behandeling erbij genomen, omdat ik op het midden van mijn hoofd en kruingebied toch wel een hoop aantasting had gehad, en wel voor het beste en meest langdurige resultaat wilde gaan. ik had goede onderzoeken gelezen over de acell behandeling dus we gaan het meemaken. Aan de voorkant zijn er 2500 grafts gezet en op de kruin 800 om de dichtheid te verhogen.

Na het consult met de arts en het kappersbezoek ging het dan echt beginnen. Ik was wat zenuwachtig voor de verdovingsprikken maar ik moet zeggen dat dat me best meeviel.
De eerste 4 voelde ik echt wel even, maar daarna raakte mijn hoofdhuid steeds meer verdoofd en voelde ik steeds minder, vanaf dat moment echt 0 pijn gehad gewoon.
Eigenlijk is de dag voorbij gevlogen. Gulay kwam elke keer bij een nieuwe handeling even vertellen wat er ging gebeuren en of ik nog iets nodig had. Ik kon gewoon m'n telefoon erbij houden dus heb gewoon kunnen Netflixen haha.. op een gegeven moment was mijn telefoon
bijna leeg en kwamen ze zelfs een powerbank brengen. Dat was wel echt een stukje extra service die ik wel kon waarderen. Halverwege kreeg ik een warme lunch, dit was wel oké, maar het eten in het hotel was wel een stuk beter. Ik was rond 17:00 klaar en ben toen weer netjes naar het hotel gebracht. De nacht was wel even pittig en heb niet heel vast geslapen. De volgende dag na een lekker ontbijt weer terug naar de kliniek gebracht en daar mijn controle moment gehad van dezelfde arts die me behandeld had, daarna de washing gehad, en uitleg gehad over hetgeen waar ik nu de afgelopen weken mee bezig ben geweest.

Alles is me erg goed bevallen, en nu kan de waiting game beginnen. Ben nu ook begonnen met de essengen, volgens Esteworld zou ik daar de groei extra mee stimuleren en vooral mijn haarverlies beperken. Ik ben benieuwd we gaan het meemaken.
Ruudje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2021, 22:00   #10
Ruudje
Ruudje
 
Geregistreerd: 21 juni 2021
Berichten: 26
Geslacht:
En hierbij een foto van 2weken na behandeling en 2 foto's van nu 6 weken
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20201015_150818__01[1].jpg‎ (135,0 KB, 283x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20201119_125845__01.jpg‎ (136,9 KB, 255x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20201214_114358__01.jpg‎ (130,1 KB, 251x gelezen)
Ruudje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2021, 12:18   #11
Filero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2021
Berichten: 1
Geslacht:
ziet er goed uit man!

Joe ziet het er nu uit, zo 3 maanden na de behandeling?

Ik ga namelijk ook in enkele dagen naar Esteworld, en ben vooral benieuwd naar de verschillende stadia nadien, en ook hoe ik dit het beste kan verbergen naar de buitenwereld toe. Ik hoop dat de roodheid niet te lang blijft...
Filero is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2022, 22:19   #12
Ruudje
Ruudje
 
Geregistreerd: 21 juni 2021
Berichten: 26
Geslacht:
Beste lezers,

Alweer ruim 6 maanden na mijn HT. Ik moet zeggen dat ik geen ster ben in het bij houden van mijn blog (kom ik nu achter), maar ik ben ook helemaal niet meer zo obsessief bezig ben met mijn haar. Ik dacht de eerste 3 maanden nog weleens gaat het allemaal wel goedkomen?! Alleen na 4,5 maand in een groeispurt terecht gekomen, en het ook voor het eerst goed laten knippen (zie foto's). En ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben!
Mijn haarkwaliteit is erg verbeterd door de acell, wat ik niet had verwacht, dus boven verwachting goed laten we maar zeggen. Bij Esteworld zeiden ze ook na het insturen van mijn foto's dat ik erg snel ga.
En dan te bedenken dat het volgens mensen om mij heen die ook een transplantatie hebben laten doen alleen nog maar beter kan worden. Dit geeft me veel rust.
Ik gebruik nu ook al 5 maanden trouw de essengen6+ en dit product bevalt mij zeer goed!
Ik ben wel een beetje inconstant met het slikken van de super haar formule, maar ik doe mijn best! Ik blijf zeker doorgaan met de producten en ik hoop dat mijn haarkwaliteit ook zo goed blijft.

Keep you guys posted.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20211224-123303.jpg‎ (122,5 KB, 164x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20211224-123313.jpg‎ (142,4 KB, 143x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20211224-123329.jpg‎ (121,1 KB, 134x gelezen)
Ruudje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2022, 10:36   #13
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Super resultaat!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2022, 15:25   #14
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruudje Bekijk bericht
Beste lezers,

Alweer ruim 6 maanden na mijn HT. Ik moet zeggen dat ik geen ster ben in het bij houden van mijn blog (kom ik nu achter), maar ik ben ook helemaal niet meer zo obsessief bezig ben met mijn haar. Ik dacht de eerste 3 maanden nog weleens gaat het allemaal wel goedkomen?! Alleen na 4,5 maand in een groeispurt terecht gekomen, en het ook voor het eerst goed laten knippen (zie foto's). En ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben!
Mijn haarkwaliteit is erg verbeterd door de acell, wat ik niet had verwacht, dus boven verwachting goed laten we maar zeggen. Bij Esteworld zeiden ze ook na het insturen van mijn foto's dat ik erg snel ga.
En dan te bedenken dat het volgens mensen om mij heen die ook een transplantatie hebben laten doen alleen nog maar beter kan worden. Dit geeft me veel rust.
Ik gebruik nu ook al 5 maanden trouw de essengen6+ en dit product bevalt mij zeer goed!
Ik ben wel een beetje inconstant met het slikken van de super haar formule, maar ik doe mijn best! Ik blijf zeker doorgaan met de producten en ik hoop dat mijn haarkwaliteit ook zo goed blijft.

Keep you guys posted.
Echt mooi geworden en dat al zo snel. Ik zit nog te wachten op mijn spurt....
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2022, 01:16   #15
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scart Bekijk bericht
Echt mooi geworden en dat al zo snel. Ik zit nog te wachten op mijn spurt....
Idem dito hier! 1 oktober behandeld en de haartjes komen goed door. Maar wacht zelf ook nog op de groeispurt.. bij mij komen al redelijk wat haartjes door maar heb nog geen hoge dichtheid, haartjes zijn ook nog aan de dunne kant. maar alle vertrouwen in, geef het wat tijd
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.