Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 september 2013, 20:05   #1
evodude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2013
Berichten: 26
Waarom nıet alle hoofdhaar vervangen met huıdhaar?

Zoals ık begrıjp groeıt huıdhaar(hoefıjzer) zo goed als eeuwıg en ıs de hoofdhaar datgene wat uıtvalt. Nou zou je denken dat het een goed ıdee ıs om al je hoofdhaar te vervangen door huıdhaar. Maar toch ıs het vrıj standaard om alleen een gedeelte laten vervangen. Zo moet je vaker terugkomen wat me uıteındelıjk toch vervelender en duurder lıjkt of zeg ık nou ıets geks:
evodude is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2013, 21:58   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ja, ik begrijp je niet zo. Dat is toch het hele principe van FUE. Je bent gebonden aan een maximaal aantal grafts per keer.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2013, 23:56   #3
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik heb het even drie keer gelezen maar ook ik begrijp je punt niet helemaal. Wat bedoel je precies met "huidhaar"?
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2013, 07:12   #4
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Ik heb het even drie keer gelezen maar ook ik begrijp je punt niet helemaal. Wat bedoel je precies met "huidhaar"?
Borsthaar, baardhaar, schaamhaar, beenhaar etc vermoed ik.

Volgens mij wordt dat alleen gedaan om een betere dekking te realiseren.
Nadeel van die haren is de structuur en dat het nooit lang wordt.
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2013, 07:28   #5
evodude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2013
Berichten: 26
Kan zijn dat ik de verkeerde definitie heb overgenomen van huidhaar. Met huidhaar bedoel ik dat haar dat blijft tot je dood. Waar ze ook altijd je donorhaar pakken. Dat is achteren en aan je zijkanten. De bekende hoefijzervorm werd me uitgelegd. Bovenop is hoofdhaar, definitie van hoofdhaar is dat het de gedeelte is wat vanzelf uitvalt en het eerst kaal wordt. Het idee was dan dat ze dat eeuwig groeiende huifdhaar transplanteren bovenop je hoofd. Zelfs over de wortels van je hoofdhaar wat uiteindelijk ook gaat uitvallen.

Ik heb gisteren een HT FuE gezien van 4000grafts. De persoon had nog haar op z'n hoofd, niet erg veel moet ik toegeven maar zeker niet kaal, maar z'n hele bovenhoofd heeft hij laten doen.

Laatst gewijzigd door evodude; 25 september 2013 om 07:31
evodude is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2013, 09:07   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evodude Bekijk bericht
Kan zijn dat ik de verkeerde definitie heb overgenomen van huidhaar. Met huidhaar bedoel ik dat haar dat blijft tot je dood. Waar ze ook altijd je donorhaar pakken. Dat is achteren en aan je zijkanten. De bekende hoefijzervorm werd me uitgelegd. Bovenop is hoofdhaar, definitie van hoofdhaar is dat het de gedeelte is wat vanzelf uitvalt en het eerst kaal wordt. Het idee was dan dat ze dat eeuwig groeiende huifdhaar transplanteren bovenop je hoofd. Zelfs over de wortels van je hoofdhaar wat uiteindelijk ook gaat uitvallen.

Ik heb gisteren een HT FuE gezien van 4000grafts. De persoon had nog haar op z'n hoofd, niet erg veel moet ik toegeven maar zeker niet kaal, maar z'n hele bovenhoofd heeft hij laten doen.
Haar uit de krans dus. Die 4000 grafts is toch wel een beetje het maximum. Dan is het hele donorgebied een gatenkaas. Met wat mazzel kan zo'n ingreep na een jaar nog een keer herhaald worden.

Maar dan begint je donorgebied wel echt zichtbaar dunner te worden.

Met 8000 grafts zou je ook een heel grote kaal gebied bovenop je hoofd aardig kunnen beplanten. Dure grap wel en echt perfect zal het waarschijnlijk niet worden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2013, 10:02   #7
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Als je het mij vraagt is een resultaat en aantal grafts altijd afgestemd op de haardichtheid in andere gebieden en op de dichtheid van je donor gebied. Een soort formule waarbij veel factoren van invloed zijn.

Hierbij moet je nog rekening houden met de huidige haren die er zitten ook dat je daar niet te dichtbij kan inzetten, anders zouden deze kunnen beschadigen.

Kale gebieden kunnen daar in tegen niet naar een te hoge dichtheid omdat anders bij verder haaruitval deze gebieden ook naar zo een hoge dichtheid moeten worden gezet. Dat wordt lastig met beschikbaar aantal grafst. Dus moet eraltijd goed gekeken worden hoeveel haar er nog is en in welke dichtheid.

OP huidige haren kan je als je het mij vraagt geen andere haren inzetten die niet meer uitvallen, ook niet te dicht daar bij want dan kunnen deze bestaande haren beschadigen.

Dit alles bij elkaar komt een behandeling met bijbehorende dichtheid uit voort.

De man war de topicstarter over spreekt met 4000 grafts zal dus inderdaad een stuk kaler zijn geweest. Met dus een ander uitkomst van de "formule"
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2013, 10:51   #8
tomb10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 90
dit zal altijd het probleem blijven,
te weinig donor voor een mooi resultaat als je echt kalend bent.
tsuji labs is een japan's onderzoeksteam dat al jaren bezig is met onderzoek naar haircloning. zij verwachten binnen 10 jaar iets op de markt te brengen.
Dit zou dan wel meteen de echte cure zijn.
tomb10 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.