Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 september 2021, 19:10   #1
Mitsj
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2021
Berichten: 7
Geslacht:
Zorgen om resultaat kruin na 12 maanden

Beste lezers,


Ik heb nu precies een jaar geleden een haartransplantatie gedaan in Turkije. 3500 grafts [methode: FUE, DHI & robotic).
De kliniek waar ik de transplantatie heb laten doen staat hoog aangeschreven in Europa en krijgt veel positieve feedback, vandaar mijn keuze.


Nu een jaar later begin je overduidelijk het effect van de transplantatie te zien en ik ben dan ook "deels" erg tevreden met het resultaat. Voorkant van het hoofd en het midden van het hoofd daar is het resultaat na 12 maanden echt super! Dik tevreden daar over! Echter heb ik 1 grote zorg en dat is het achterwege blijven van de volle groei op mijn kruin.


Ik heb daarover contact met de kliniek en hun zeggen dat ik de nazorg producten in de vorm van de haarvitamines, haarserum, dermoroller (mesotherapy) en speciale shampoo dagelijks moet blijven gebruiken. Ook na een jaar dagelijks gebruik, de komende maanden doortrekken.


Hun vertellen mij steeds en ook lees ik dat op verschillende sites via Google dat de kruin pas later gaat groeien i.v.m. de "mindere" bloedcirculatie achter op het hoofd (kruin). Het kan volgens hun dus wel 1,5 jaar tot wel 2 jaar duren voordat ook de kruin gaat groeien en het daar beter bedekt gaat worden. Nu is mijn vraag aan jullie en aan evt. mensen die hier ervaring mee hebben, klopt deze informatie? Zijn er mensen die net als ik na 1 jaar zich zorgen hebben gemaakt of de kruin wel goed bedekt gaat worden?

Als ik bijvoorbeeld wax in mijn haren heb en m'n haren stijl dan valt het minder op, maar vooral wanneer ik net gedoucht ben, m'n haren heb geföhnt dan klapt de achterkant als het ware open en zie je de kruin super goed zichtbaar nog.. er staan dan natuurlijk wel spotjes op m'n hoofd waardoor je de glimmende huid nog beter ziet.


Wie weet loop ik te hard van stapel en maak ik me veelte druk en denk ik er over een aantal maanden heel anders over maar toch zit het me niet lekker! De reden dat ik de haartransplantatie gedaan heb was namelijk vanwege de steeds dunner wordende kruin. Dat is ook duidelijk vermeld bij de intake en dat hebben ze zelf ook echt wel gezien.



Alvast bedankt voor jullie reacties!

Laatst gewijzigd door Mitsj; 3 september 2021 om 19:32
Mitsj is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2021, 20:01   #2
kenc81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2018
Locatie: Vireux-Molhain,Frankrijk
Berichten: 52
Geslacht:
Ik begrijp je zorgen zeker. Mijn HT is nu 10 maanden geleden. Ik wou vooral dat mijn haar vooraan,bovenaan en vooral ook op de kruin voller werd. De inhammen konden me weinig schelen. Hier is gevolg aan gegeven en vooraan en bovenaan ben ik,net als in jouw geval erg tevreden. Ook op mijn kruin zie je duidelijk verschil. Toch hoop ik ook nog op verbetering. En net als bij jou blijft men me zeggen dat er nog verbetering komt in de komende maanden.
Ik heb ook gemerkt,zoals je zelf al aangaf,dat verlichting heel veel doet. Ik kijk vooral naar mijn kruin in de badkamerspiegel waar dan ook een halogeenspot op mijn bol staat gericht.
Ik kan je jammer genoeg dus niet helpen,maar begrijp je vragen en zorgen,het is opmerkelijk hoe de overeenkomsten zijn. Goeie moed dus en ik hoop dat je resultaat alsnog bevredigend mag zijn!

Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden dus ik laat je mijn voor en na de HT (7 maanden en 10 maanden) zien van de kruin. Ik ben benieuwd naar de jouwe.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg F50772D8-9614-4F06-B20A-0991146EE85C.jpg‎ (141,1 KB, 215x gelezen)
Bestandstype: jpg 8B96EB78-0CC6-4D63-BCE5-208E86C396F5.jpg‎ (148,1 KB, 193x gelezen)
Bestandstype: jpg F9DD793F-45AA-4D47-8860-BFCCEB2997F2.jpg‎ (143,9 KB, 206x gelezen)
kenc81 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 09:23   #3
Lucb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2020
Berichten: 194
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenc81 Bekijk bericht
Ik begrijp je zorgen zeker. Mijn HT is nu 10 maanden geleden. Ik wou vooral dat mijn haar vooraan,bovenaan en vooral ook op de kruin voller werd. De inhammen konden me weinig schelen. Hier is gevolg aan gegeven en vooraan en bovenaan ben ik,net als in jouw geval erg tevreden. Ook op mijn kruin zie je duidelijk verschil. Toch hoop ik ook nog op verbetering. En net als bij jou blijft men me zeggen dat er nog verbetering komt in de komende maanden.
Ik heb ook gemerkt,zoals je zelf al aangaf,dat verlichting heel veel doet. Ik kijk vooral naar mijn kruin in de badkamerspiegel waar dan ook een halogeenspot op mijn bol staat gericht.
Ik kan je jammer genoeg dus niet helpen,maar begrijp je vragen en zorgen,het is opmerkelijk hoe de overeenkomsten zijn. Goeie moed dus en ik hoop dat je resultaat alsnog bevredigend mag zijn!

Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden dus ik laat je mijn voor en na de HT (7 maanden en 10 maanden) zien van de kruin. Ik ben benieuwd naar de jouwe.
hoeveel grafts zijn er op de kruin geplaatst? het resultaat na 10 maanden op de laatste foto ziet er zo te zien goed uit
Lucb is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 14:06   #4
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
3500 grafts is een groot aan tal in 1 keer, maar voor de voorkant/midden EN kruin, hangt het wel heel erg van het oppervlakte af wat je kan verwachten.

Een kruin is vaak een fors oppervlakte waar veel licht invalt, dat krijg je niet zo maar dicht, daar zijn flink wat grafst voor nodig. Als ik dan lees dat bij jou ook voorkant en midden behandeld is dan denk ik dat je verwachtingen realistisch moeten zijn.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 15:28   #5
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Je kan het beste wat foto's plaatsen van:
- Voor de behandeling
- Direct na de behandeling
- Hoe het er nu bij staat.

Dan kunnen anderen je van beter advies voorzien.


Er zijn verschillende redenen waarom een haartransplantatie op de kruin er niet zo vol uit ziet. Een ervan is dat (i.t.t. de haarlijn) de richting van het haar zo is dat deze weggaat van het midden van het kransgebied (de whirl). Hierdoor is het optisch lastiger om er geen huid door te zien.

Wat ik je wel kan zeggen is dat de groei van het getransplanteerd haar op de kruin zeker niet langzamer is dan de rest van het hoofd. Hier is geen wetenschappelijk bewijs voor. Ook is de teruggroei op de kruin net zo hoog als op de rest van het hoofdhuid.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 16:33   #6
kenc81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2018
Locatie: Vireux-Molhain,Frankrijk
Berichten: 52
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucb Bekijk bericht
hoeveel grafts zijn er op de kruin geplaatst? het resultaat na 10 maanden op de laatste foto ziet er zo te zien goed uit
In totaal zijn er 4000 grafts geplaatst maar geen idee hoeveel daarvan er op mijn kruin zijn gezet.
kenc81 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 17:14   #7
Mitsj
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2021
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Je kan het beste wat foto's plaatsen van:
- Voor de behandeling
- Direct na de behandeling
- Hoe het er nu bij staat.

Dan kunnen anderen je van beter advies voorzien.


Er zijn verschillende redenen waarom een haartransplantatie op de kruin er niet zo vol uit ziet. Een ervan is dat (i.t.t. de haarlijn) de richting van het haar zo is dat deze weggaat van het midden van het kransgebied (de whirl). Hierdoor is het optisch lastiger om er geen huid door te zien.

Wat ik je wel kan zeggen is dat de groei van het getransplanteerd haar op de kruin zeker niet langzamer is dan de rest van het hoofd. Hier is geen wetenschappelijk bewijs voor. Ook is de teruggroei op de kruin net zo hoog als op de rest van het hoofdhuid.

Nou jij bent de eerste die zegt dat de kruin even snel groeit als de rest. Ik mag hopen toch van niet, zowel Google als de kliniek zeggen beiden dat het wel degelijk 1,5 jaar tot wel 2 jaar kan duren voordat je daar het absolute eind resultaat van ziet. Wie weet heb je gelijk, maak me nou nog meer zorgen pff...



Hier wat voor en na foto's.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20210903_104134.jpg‎ (87,2 KB, 150x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210714_190705.jpg‎ (79,7 KB, 174x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210822_203105.jpg‎ (115,7 KB, 148x gelezen)
Bestandstype: jpg 12_MAANDEN.jpg‎ (69,7 KB, 163x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210714_190914.jpg‎ (70,5 KB, 165x gelezen)
Mitsj is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 17:15   #8
Mitsj
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2021
Berichten: 7
Geslacht:
En nog 1tje van wat dichterbij.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20210712_153354.jpg‎ (93,0 KB, 130x gelezen)
Mitsj is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 17:43   #9
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Het is ook handig dat wij een post-operatie foto zien, dus net nadat de grafts geplaatst zijn.


Dan kan FueGenix ook een schatting doen hoeveel grafts op je kruin geplaatst zijn.
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 18:08   #10
Mitsj
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2021
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gduvel Bekijk bericht
Het is ook handig dat wij een post-operatie foto zien, dus net nadat de grafts geplaatst zijn.


Dan kan FueGenix ook een schatting doen hoeveel grafts op je kruin geplaatst zijn.

Okay hier een foto van direct na de operatie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG-20200825-WA0005.jpg‎ (99,2 KB, 149x gelezen)
Mitsj is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 19:35   #11
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Ik zie wel enig verschil t.o.v. eerder, maar gezien het aantal grafts (wat ik zie) en de verdeling ervan en jouw verhaal erbij, verwacht ik niet dat het nog dekkender zal worden.

Als het goed is dan zijn meer dan de helft niet op de kruin geplaatst. Heb je ook een foto van de bovenkant/voorkant direct na de ht?

Heb je ook een foto van het donorgebied direct na de HT of direct nadat het verband is verwijderd? Dan kan je zien of het aantal donorgaten overeenkomt met het aantal grafts.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 20:11   #12
Mitsj
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2021
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Ik zie wel enig verschil t.o.v. eerder, maar gezien het aantal grafts (wat ik zie) en de verdeling ervan en jouw verhaal erbij, verwacht ik niet dat het nog dekkender zal worden.

Als het goed is dan zijn meer dan de helft niet op de kruin geplaatst. Heb je ook een foto van de bovenkant/voorkant direct na de ht?

Heb je ook een foto van het donorgebied direct na de HT of direct nadat het verband is verwijderd? Dan kan je zien of het aantal donorgaten overeenkomt met het aantal grafts.

Dit is een foto van de voorkant/bovenkant.

Heb helaas geen foto's van het donorgebied direct na de HT.


Toch apart dat je bij de intake duidelijk aangeeft dat je kruin opgevuld moet worden (wat hun ook zien overigens) dat ze dan alle grafts verdelen over het hele hoofd. Mij is ook verteld dat een graft 1 tot 4 haarzakjes kan bevatten. Is dat waar of onzin? Natuurlijk ben ik blij met de voorkant en bovenkant, daar is mijn haarvolheid en dikte beter dan ooit, ik heb namelijk altijd vrij dun/blond haar gehad dus dat is echt 100x beter geworden!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG-20200825-WA0004.jpg‎ (131,8 KB, 132x gelezen)
Mitsj is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 21:24   #13
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Het blijft achteraf lastig om er wat van te zeggen, buiten dat het niet echt een refined werkje lijkt.

Met 3500 grafts zou ik meer verbetering verwachten. Wat er dus op wijst dat het aantal haren per graft laag is.

Het is altijd handig om eens naar je grafts te kijken voordat ze worden teruggeplaatst. Dat is het enige moment wanneer je kan zien hoeveel haartjes per graft jij hebt en hoeveel er zijn doorgesneden/transected. Zo kom je achteraf niet voor verassingen te staan.

Maar om het positief te houden, de voorkant is voor jou enorm verbeterd en de kruin is wat voller. Jouw donorgebied lijkt niet overharvested dus mocht je in de toekomst nog wat verandering willen, dan lijk je daar ruimte voor te hebben.

Ik zou daarnaast wel finasteride gaan gebruiken om verdere uitval te voorkomen. Anders zijn die 2 driehoekjes vooraan straks erg lelijk.

Succes man.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 21:56   #14
Mitsj
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2021
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Het blijft achteraf lastig om er wat van te zeggen, buiten dat het niet echt een refined werkje lijkt.

Met 3500 grafts zou ik meer verbetering verwachten. Wat er dus op wijst dat het aantal haren per graft laag is.

Het is altijd handig om eens naar je grafts te kijken voordat ze worden teruggeplaatst. Dat is het enige moment wanneer je kan zien hoeveel haartjes per graft jij hebt en hoeveel er zijn doorgesneden/transected. Zo kom je achteraf niet voor verassingen te staan.

Maar om het positief te houden, de voorkant is voor jou enorm verbeterd en de kruin is wat voller. Jouw donorgebied lijkt niet overharvested dus mocht je in de toekomst nog wat verandering willen, dan lijk je daar ruimte voor te hebben.

Ik zou daarnaast wel finasteride gaan gebruiken om verdere uitval te voorkomen. Anders zijn die 2 driehoekjes vooraan straks erg lelijk.

Succes man.

Bedankt voor je beoordeling iig!

Ik geef het vooralsnog de voordeel van de twijfel en kijk het nog een aantal maanden aan en blijf de nazorg producten het komende half jaar sowieso nog gebruiken en fingers crossed tot die tijd dat het resultaat op de kruin nog beter wordt. Volgens de kliniek zijn er nog steeds haartjes aan het groeien en zijn ze nog steeds erg warrig en dun (moeten nog sterker en dikker worden) wat dan ook meer volheid moet geven straks.

Ik ben er eigenlijk niet zo bang voor dat ik voor op het hoofd nog veel haren verlies. Mijn inhammen waren echter ook minimaal voor de HT.

Finasteride zie ik vaker voorbij komen. Tast dat spul niet je hormoonhuishouding aan en heeft het niet behoorlijk wat andere negatieve bijwerkingen?
Mitsj is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2021, 23:47   #15
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitsj Bekijk bericht
Bedankt voor je beoordeling iig!

Finasteride zie ik vaker voorbij komen. Tast dat spul niet je hormoonhuishouding aan en heeft het niet behoorlijk wat andere negatieve bijwerkingen?

Je leest alleen de mensen die idd bijwerkingen hebben, omdat de andere miljoenen gebruikers in de wereld het niet nodig vinden om te melden dat ze geen bijwerkingen hebben.


Ik gebruik zelf topische Finasteride en minodixil, heb geen bijwerkingen.
gduvel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.