Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 juli 2022, 13:59   #1
Hannah1979
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 juli 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Hoeveel vit D3 meisje van 9?

Dag,
Helaas nieuw hier. Bij dochter van ruim 9 is alepecia recent vastgesteld. Een plek boven haar oor.. heel naar allemaal en wij, ouders, zijn erg bezorgd.
Begonnen met smeren mt hormonen zalf en duimen dat het niet uitbreidt…dermatoloog zag nieuwe haartjes dus dat is een goed teken.
Nu lees ik hier over vit D3. Dochter lust geen boter dus misschien een tekort?
Hoeveel zou ze het beste kunnen gaan slikken. Gewoon 1x per dag 10? De gangbare hoeveelheid..?
Of eerst bloed prikken? Wil ik haar liever niet meebelasten…
Lees het heel graag!
Groeten en bedankt
Hannah1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2022, 23:40   #2
Ditje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Beste Hannah, wij geven onze zoon van 14 sinds de diagnose elke dag 1 vitamine D tabletje van 75 ug (tijdens de zomermaanden 25 ug) en multivitamines. Hij had in februari 2022 ineens een kale plek op zijn hoofd. Het bleek helaas AA te zijn, we smeerden sindsdien de plek elke dag in met hormooncreme en hij krijgt extra vitamines (gelezen op dit forum dat dat zou kunnen helpen). Ter info, sinds begin 2020 had hij een vitamine D tekort, maar kort daarna begon Corona en we kregen toen geen advies om extra vitamines te slikken van de huisarts. In september dit jaar was de grote plek van begin dit jaar gelukkig weer dicht gegroeid, maar helaas heeft hij pas geleden weer 2 nieuwe plekken ontdekt met kleine uitroeptekenhaartjes. De plekken zijn gelukkig nog goed te camoufleren, maar het blijft een onzekere factor en hij maakt zich best veel zorgen. Het is ook niet niks op deze leeftijd. We smeren de 2 nieuwe plekken weer in met hormooncreme en hebben de dosering vitamine D sinds de nieuwe plekken weer van 25 ug naar 75 ug aangepast. Hopelijk helpt de extra vitamine D bij onze zoon en ook bij jullie dochter. Heel veel sterkte gewenst, ik duim dat het tijdelijk is en het bij onze kinderen snel weer dichtgroeit.
Ditje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2023, 19:48   #3
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 222
Geslacht:
Te veel vitamine D kan voor volwassenen maar ook vooral voor kinderen schadelijk zijn. Ik zou altijd even laten prikken
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.