Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 januari 2022, 19:54   #1
MMBER
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Fina afbouw strategieën

Beste lotgenoten,

Ik heb de laatste jaren met veel succes finasteride gebruikt. Ik ben zo'n 4 jaar geleden met het spul begonnen (rond m'n 22ste) toen ik mij zorgen begon te maken over mijn terugtrekkende haarlijn (NW2). 4 jaar later is mijn haar in precies dezelfde staat, zo niet beter. Ten aanzien van haarbehoud is het dus een groot succes geweest.

Ongeveer 1 jaar geleden ben ik langsgeweest bij een haar transplantatie kliniek voor een consult omdat ik zelfs begon te twijfelen of mijn haaruitval niet al die tijd tussen mijn oren heeft gezeten. Na inspectie heeft de arts doormiddel van een micro camera vastgesteld dat er weldegelijk miniaturisatie had plaatsgevonden bij de haarlijn maar dat deze verwaarloosbaas was. Zijn advies - blijf vooral bij de huidige medicatie, zolang jij je daar goed bij voelt.

De keerzijde is echter dat ik weldegelijk bijwerkingen ervaar - het meest tastbare hiervan is een verminderd libido. Ik heb dit de afgelopen jaren proberen te ondervangen met erectiepillen maar desondanks is menig scharrel teleurgesteld naar huis gegaan.

Naar aanleiding hiervan wil ik graag experimenteren met een verminderde dosering finasteride, in de hoop mijn bijwerkingen te minimaliseren en haardos te behouden. Mocht dit niet werken, wil ik kijken naar alternatieven. Mijn plan is om de eerstkomende 2/3 weken helemaal niks in te nemen en te kijken of mijn erecties frequenter zullen worden (om meer zekerheid te krijgen dat fina daadwerkelijk het probleem is). Als dit het geval is wil ik overgaan op een dosering van 0.5mg per dag (vs ~1.25mg, 6x per week nu).

Ik ben benieuwd hoe jullie over dit experiment denken en of er personen op dit forum zijn die een vergelijkbaar probleem op deze manier hebben opgelost.


Groet,
MBBER
MMBER is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2022, 22:35   #2
MMBER
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Bump!
MMBER is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2022, 11:45   #3
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Gebruik je finasteride in pilvorm? al eens een topische versie geprobeerd?
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2022, 11:46   #4
gkt3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2021
Berichten: 2
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MMBER Bekijk bericht
Beste lotgenoten,

Ik heb de laatste jaren met veel succes finasteride gebruikt. Ik ben zo'n 4 jaar geleden met het spul begonnen (rond m'n 22ste) toen ik mij zorgen begon te maken over mijn terugtrekkende haarlijn (NW2). 4 jaar later is mijn haar in precies dezelfde staat, zo niet beter. Ten aanzien van haarbehoud is het dus een groot succes geweest.

Ongeveer 1 jaar geleden ben ik langsgeweest bij een haar transplantatie kliniek voor een consult omdat ik zelfs begon te twijfelen of mijn haaruitval niet al die tijd tussen mijn oren heeft gezeten. Na inspectie heeft de arts doormiddel van een micro camera vastgesteld dat er weldegelijk miniaturisatie had plaatsgevonden bij de haarlijn maar dat deze verwaarloosbaas was. Zijn advies - blijf vooral bij de huidige medicatie, zolang jij je daar goed bij voelt.

De keerzijde is echter dat ik weldegelijk bijwerkingen ervaar - het meest tastbare hiervan is een verminderd libido. Ik heb dit de afgelopen jaren proberen te ondervangen met erectiepillen maar desondanks is menig scharrel teleurgesteld naar huis gegaan.

Naar aanleiding hiervan wil ik graag experimenteren met een verminderde dosering finasteride, in de hoop mijn bijwerkingen te minimaliseren en haardos te behouden. Mocht dit niet werken, wil ik kijken naar alternatieven. Mijn plan is om de eerstkomende 2/3 weken helemaal niks in te nemen en te kijken of mijn erecties frequenter zullen worden (om meer zekerheid te krijgen dat fina daadwerkelijk het probleem is). Als dit het geval is wil ik overgaan op een dosering van 0.5mg per dag (vs ~1.25mg, 6x per week nu).

Ik ben benieuwd hoe jullie over dit experiment denken en of er personen op dit forum zijn die een vergelijkbaar probleem op deze manier hebben opgelost.


Groet,
MBBER

Hi MBBER,


Vervelend dat je seksuele problemen ervaart.


Ik kan je alleen als tip meegeven dat finasteride een verschillende halveringstijd heeft voor de hoeveelheid 2a-remmers in je bloed als de huid.


In het bloed is de halveringstijd ongeveer 8 uur. In de huid is dit ongeveer een maand.


2-3 weken stoppen is dan inderdaad geen slecht idee. Dan verdwijnt het spul in z'n geheel uit het bloed en voor een deel uit je huid. Maximaal 1 of 2 maanden stoppen zou geen negatief effect moeten hebben op je haar.


Iets dat je moet weten: de hoeveelheid DHT die geremd wordt in je bloed is ongeveer gelijkwaardig bij iedere dosis finasteride boven de 0.5mg. Dat betekent: als jij van 1.25mg naar 0.5mg gaat, er eigenlijk geen verschil zal zijn in de DHT waarden in je bloed.


Als je doel is om minder DHT remmers in je bloed te hebben, kan je beter gefaseerd finasteride slikken. Dus bijvoorbeeld om de dag, of iedere maandag/woensdag/vrijdag. Of je dan 0.5mg of 1.25mg maakt dan niet zoveel uit. Je zal echter minder vaak DHT-remmers in je bloed hebben, maar in de huid zal op den duur de DHT-remming gelijkwaardig zijn met je huidige dosis.


Succes
gkt3 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.