Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2016, 13:57   #1
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
FUE 1200 twee jaar later

Hoi allemaal,

Vandaag precies twee jaar geleden op 18 juli 2014 heb ik een haartransplantatie gehad. Ik heb toen in mijn eerste verslag weinig vertelt over de beginsituatie en er zat ook geen foto vooraf bij. Ik heb veel mensen mogen volgen hier op haarweb en nu wil ik mijn opgedane ervaring graag met jullie delen.

Ten eerste, waarom een haartransplantatie?
Vijf jaar geleden ben ik gescheiden. Mijn zelfbeeld had er aardig wat onder te lijden. Daarvoor had ik nooit gedacht dat ik een haartransplantatie zou ondergaan. De keuze was niet moeilijk voor mij omdat ik van kleins af aan al te horen heb gekregen, "als je kaal wordt dan neem je maar een haartransplantatie".

De zoektocht naar een kliniek.
Van alles gelezen hier, filmpjes YouTube, buitenlandse forums. Toen op consult in Veldhoven, mijn ouders wonen in hetzelfde appartementencomplex als de kliniek dus die stap was zo geregeld. Deze werd het niet, ik was ook pas net aan het oriënteren. Wel fijn en prettig gesprek trouwens, zeer vriendelijk.
Uiteindelijk op consult bij dr. De Reijs in Breda. Alles werd duidelijk dat dit een bekwame arts was met passie voor zijn beroep. Ook vriendelijk, maar vooral zeer deskundig. Meteen een afspraak gemaakt voor 18 juli.

De dag van de operatie.
Ik heb twee overnachtingen gehad zodat ik ontspannen kon beginnen en kon rusten. Twee jaar geleden werd ik wakker in de kliniek. Eerst met de dokter ontbijten. Op de radio kwam het bericht over MH17. Het was de warmste dag van het jaar! Maar in de kliniek viel dit gelukkig mee.

De operatie zelf.
Ik werd kaal geschoren, tot mijn verbazing zag er dat wel goed uit, mooi om te weten Eerst ben ik verdoofd, je krijgt tabletjes en injecties. De injecties voelde ik nauwelijks. Een trilapparaatje en koeling met ijs zorgen ervoor dat je nauwelijks de prikken voelt.

Het uitnemen van de grafts.
Dat voelde raar, ik was wat loom door de medicijnen en ik merkte nauwelijks iets. Iedere keer werd er een gebied "losgesneden" en uitgenomen. Rekening werd gehouden met de donkere haren, de grijze haren liet de dokter zitten, mooi!

Het overzetten van de grafts.
Na een pauze en lunch werd de voorkant verdoofd. Op zich weer geen probleem. Systematisch wordt stukje voor stukje geplaatst. Hierbij voelde ik weer bijzonder weinig maar je voelt wel dat ze bezig zijn.

De eerste nacht in.
Heel je hoofd zit vol met wondjes dus je hoofdhuid start meteen met de eerste fase van genezen, wondvocht. Ik sliep op een soort ziekenhuisdeken met mijn hoofd om dit op te vangen.

De eerste paar dagen.
Het genezen gaat vliegensvlug. Met name de achterzijde was binnen vijf dagen bijna ogenschijnlijk verdwenen. De pijn bleef wel een week of zes op mijn achterhoofd. Met name steken en het trekte, de huid moest duidelijk wennen.
De voorkant sprayde ik iedere dag meerdere keren in met een soort zout/olie oplossing. Dit ontspande de voorkant. Dit heb ik tot 10 dagen gedaan en toen ben ik over gegaan op de speciale crème van de dokter. Dit gaf heel veel verlichting. Ik was blij dat ik al die middelen had.

Het slapen.
Ik sliep op een nekrol. Die kon ik dan op de zijkant van mijn gezicht leggen ter ondersteuning. De eerste week overigens niet prettig geslapen. Daarna wende het en na een week of acht was het bijna weer als van ouds.

Het verdere proces.
Ik heb een topic hierover bijgehouden hier op haarweb.

Ervaring achteraf na twee jaar, mijn conclusie.
Ik heb gemerkt dat het in eerste plaats veel met zelfbeeld en verwachtingen te maken heeft. Zo strak als moeder natuur de haren tegen elkaar aan zet dat gaat niet één dokter lukken. Een optische verbetering is wel zeker mogelijk.
En maar kijken in de spiegel, door er heel veel ermee bezig te zijn ga je twijfelen. Is het wel vol genoeg? Nu begin ik me te beseffen dat een dikke volle bos een illusie is en ik tevreden moet zijn met het resultaat.
Ik was op een dance festival en wat mij opviel was dat er toch wat kale mannen rondliepen met een FUT-litteken. En toch kaal? Ja, een haartransplantatie is dus niet blijvend. Haar blijft toch uitvallen. Bij mij blijft het gelukkig nog goed gaan.

De confrontatie.
Tijdje geleden zag ik een video terug van vijf jaar geleden. Ik schrok er positief van, was ik zo kaal? De verandering tussen mijn oren en hoe het was werd door de video even in een ander perspectief gezet. Dus tip: maak een paar filmpjes vooraf en kijk die maar eens terug na een paar jaar.

Sinds korte tijd heb ik weer een relatie. En ik kan zeggen dat het fijn is als er een dame door je haar kroelt
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (62,1 KB, 276x gelezen)
Bestandstype: jpeg image.jpeg‎ (117,4 KB, 280x gelezen)
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2016, 22:05   #2
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
De haren die getransplanteerd worden vallen niet uit hoor. Alleen is er vaak een 2e of 3e behandeling nodig. Doe je dat niet dan is er idd nog maar 1 optie over en dat is alles afscheren.

Je hebt nu een mooi koppie met haar hoor, ziet er netjes uit. Ook voor je ht zag het er zeker niet verkeerd uit. Dus laat je niet gek maken door het andere geslacht..

Waar ergens in Breda zit Dr. de Reijs?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2016, 00:09   #3
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Vindt de haren die van achter vandaan komen veel donkerder, stugger, dan de bestaande haren eromheen.

Dit wordt bij een consult nooit eerlijk vermeld en dat vind ik een kwalijke zaak.

Ze hebben het enkel over die zogenaamde "weelderige haardos" die je weer terug zult krijgen...right.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2016, 02:03   #4
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
@morehair dr de Reijs werkt via abc kliniek breda meen en ik. En bedankt voor het compliment.

@dino er worden inderdaad dingen mooier gemaakt dan ze zijn. Een kritische tegenhanger is zo belangrijk! Thanks!
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2016, 17:12   #5
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Vindt de haren die van achter vandaan komen veel donkerder, stugger, dan de bestaande haren eromheen.

Dit wordt bij een consult nooit eerlijk vermeld en dat vind ik een kwalijke zaak.

Ze hebben het enkel over die zogenaamde "weelderige haardos" die je weer terug zult krijgen...right.
Goh, heb je hem ook weer.

Is het mislukt bij jou? Vandaar je gezeikstraal
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2016, 22:26   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
In de meeste klinieken zeggen ze niks over weelderige haardos.

Ze komen vaak met realistische verwachtinge
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.