Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2022, 16:47   #1
humeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Haartransplantatie Esteworld (3300 grafts)

2 weken na mijn haartransplantatie wil ik graag mijn ervaring met jullie delen.
Ik ben 37 en sinds een jaar of 10 wordt mijn haar dunner en dunner bovenop en op de kruin.
Ook mijn inhammen werden groter, maar dit stoorde eigenlijk minder. Ik heb een tijd minoxidil en finasteride gebruikt, maar dit zorgde bij mij dat de situatie stabiel bleef en er kwamen geen nieuwe haren. Aangezien ik geboren ben met de aandoening craniosynostose en hiervoor behandeld ben heb ik een litteken van oor tot oor en was dit wel een aandachtspunt voor de HT behandeling.

Dus begon de zoektocht naar een plaats om een haartransplantatie te laten doen.
Veel gelezen en ik heb besloten om het bij Esteworld te laten uitvoeren. Prijstechnisch gewoon interessant en ik ben van mening dat ze er in Turkije veel ervaring hier in hebben inmiddels.

En tot nu toe hoef ik mij niet te beklagen. Het begon met een offerte aanvragen, het eerste contact was zeer aangenaam en heel behulpzaam. En dat is een rode draad doorheen het hele proces geweest. Vrij snel kwamen we tot een akkoord.

Ik dus meteen een retour gekocht a 100,- vanaf vliegveld dusseldorf en mijn aankomsttijd doorgegeven.

Dag 1
Vanaf dat moment worden alle transfers voor je geregeld, er staat direct een taxi klaar op het vliegveld die je naar het hotel brengt. Dit kon ik met een lotgenoot ervaren, hij zat in het zelfde vliegtuig. We zijn de eerste dag samen wat gaan eten bij een traditioneel restaurant en hebben het proces van de komende dagen rustig kunnen bespreken.

Continu wordt aan je gevraagd of alles naar wens is, zowel in het hotel maar ook door mensen van esteworld zelf. Vanuit Nederland en vanuit Turkije zelf.

Dag 2
Dag erna de transplantatie zelf.
Verrassend genoeg was ik wel relaxed. Iedereen legt heel rustig uit wat er gaat gebeuren. Bij de chirurg wordt gekeken naar wat mogelijk is. Hij stelt voor wat te doen. Voor mij lag de focus op de dichtheid bovenop en uiteraard de kruin. Ik had aangegeven dat wanneer er grafts over waren dat die voor mijn inhammen gebruikt konden worden. Mijn probleem lag vooral bij het feit dat mijn haar bovenop en op de kruin zo dun was. Geen probleem, mijn natuurlijke haarlijn werd behouden en zou er vooral opgevuld worden bovenop en op de kruin. Exact wat ik wou.

Dan word je haar afgeschoren en nadien krijg je de plaatselijke verdoving. Ik ben wel wat gewend en persoonlijk vielen deze verdovingen wel mee. Kan er ook mee te maken hebben dat ik een roesje had gekregen.

De grafts worden gedurende de morgen door 1 persoon er uitgehaald, lunch heb ik op de kamer opgegeten en nadien worden de grafts er ingeplant op de plaats waar de chirurg zei door 3 personen. De incisies worden door de arts gemaakt waarna 3 assistenten de grafts weer terug zetten. Je voelt er allemaal heel weinig van en het hele proces wordt je gevraagd of het gaat. Maar op een bepaald moment begint het toch allemaal wat lastig te worden. De hele tijd stil liggen en het feit dat ze aan je hoofd bezig zijn. Alles voor het goede doel, maar ik was blij dat het gedaan was. Al begrijp ik natuurlijk ook dat ze er het maximum willen uithalen. Je doet dit tenslotte maar 1 keer. Er waren 3300 grafts geplaatst.

Toen de operatie klaar was kreeg ik nog wat medicatie en papieren mee voor alle informatie betreffende de verzorging en nazorg.
Eenmaal terug in het hotel mocht ik om de 3 uur een spray spuiten op mijn ontvangstgebied en moest ik vooral veel rusten en koelen van het voorhoofd. Ik had in het hotel om een bak met ijs gevraagd via de room service en daar mijn icepack in gelegd. Dat was heerlijk. Het op de rug slapen was voor mij geen probleem, het was alleen niet de ideale slaappositie met een nekkussen in de nek om het ontvangstgebied te beschermen. Ik was wel echt heel erg moe van de dag en heb veel momenten geslapen met een muziekje/podcasts op de achtergrond.

Dag 3
Na een goed ontbijtje werden we om 10uur opgehaald door de taxi. Je krijgt elke dag van te voren hoe laat je word opgehaald. Het was tijd voor de eerste washing. De producten die je hiervoor nodig hebt krijg je netjes mee. Ik had deze shampoo en lotion mee naar huis genomen in 100ml flesjes.
Terug in het hotel weer heerlijk genoten van de room service en het lekkere eten. De kosten in Turkije zijn overigens allemaal laag.

Dag 4
Deze dag verliep iets anders dan ik gepland had, ik zou om 2 uur worden opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Echter ik had het idee om s’morgens de washing al te doen. Ik heb dus de instructies gevolgd die mij verteld is. Het begon echter aan mij te knagen en het bleek inderdaad dat ik pas na dag 10 deze washing had moeten doen. Mijn domme fout dus. Ik heb de situatie direct aan Esma voorgelegd via de whatsapp en ze had vrij snel geregeld dat ik nog eerst even langs kon komen bij de arts om het ontvangstgebied te laten controleren omdat het niet de bedoeling is om de washing al uit te voren. Gelukkig waren we al zon 40 uur verder en het bleek dat de grafts al redelijk vast zaten en het er nog allemaal goed uit zag.

Vanuit de kliniek dus weer met de taxi naar het vliegveld met een tussenstop bij een restaurant, waar ik de lekkerste durum kebab ooit heb gegeten.

Foto’s die ik hierbij voeg zijn van voor en na op de dag van de transplantatie en daarna van 10 dagen later.

Ik besef dat dit verhaal als 1 langgerekt reclameblok voor esteworld klinkt en ik wou dat ik ook negatieve punten had maar eerlijk waar, ik vind ze niet. De service is goed, maar het belangrijkste voor mij is het eindresultaat. Dat zal moeten blijken na een jaar!

Bij esteworld voel je je als een koning, iedereen behandelt je met de glimlach en nooit moet je ergens lang wachten. Er wordt naar je wensen en vragen geluisterd en er is ten alle tijden een tolk bij je wat ook een fijn gevoel geeft.
humeister is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2022, 18:12   #2
rjklumpers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Heb je foto's??
rjklumpers is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2022, 18:43   #3
humeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2018
Berichten: 27
Geslacht:








Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg CD9FC56E-C34F-4B71-9175-4713F29CC2BB.jpg‎ (107,1 KB, 949x gelezen)
Bestandstype: jpg 54E883CF-4870-4F17-B519-E56F7B267DA3.jpg‎ (96,0 KB, 938x gelezen)
Bestandstype: jpg 3429C271-7B15-46EB-A7BC-12AADC414831.jpg‎ (101,3 KB, 937x gelezen)
Bestandstype: jpg 948FB1AA-B508-4BD5-9D7D-0A19B2BF201A.jpg‎ (152,0 KB, 940x gelezen)
Bestandstype: jpg EB16B497-2862-4023-B591-4D1EDF5EC425.jpg‎ (150,6 KB, 941x gelezen)
humeister is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2022, 18:51   #4
humeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Na 10 dagen.





Geen idee waarom hij horizontaal geplaatst word.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 0A815011-843B-4541-8C15-2DBA96185F67.jpg‎ (128,4 KB, 959x gelezen)
Bestandstype: jpg D5330F4F-DF41-4E83-B081-A708912C1BFA.jpg‎ (150,4 KB, 968x gelezen)
humeister is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2022, 19:25   #5
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Wat zijn al die witte punten toch? dit was bij mij nook een aantal maar minder als bij jou. hopelijk geen grafts popping out.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2022, 19:39   #6
humeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Dat is toch huid van de graft die er uit gehaald is?
humeister is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2022, 20:22   #7
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humeister Bekijk bericht
Dat is toch huid van de graft die er uit gehaald is?
Klopt, maar waarom steken die zo ver boven uit de hoofdhuid? het lijken net steeltjes, ik vraag mij dan altijd af of ze dan wel in de juiste huidlaag zitten.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2022, 20:25   #8
humeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Klopt, maar waarom steken die zo ver boven uit de hoofdhuid? het lijken net steeltjes, ik vraag mij dan altijd af of ze dan wel in de juiste huidlaag zitten.
Hmm ik heb geen idee. Dit was in ieder geval de foto na de operatie.
humeister is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2022, 20:32   #9
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
De witte puntjes zijn talg/huid/vliesje dat zie je bijna altijd na een haartransplantatie. De ene heeft het wat meer als de ander. Ik had dat ook, volkomen normaal.

Je donor ziet er vrij klein uit. Dan lijkt 3300 mij toch flink aantal! maar zo te zien geneest het al goed.
Succes ieder geval!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2022, 20:57   #10
rjklumpers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Succes en houd ons op de hoogte!
rjklumpers is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2022, 23:40   #11
humeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Ik kom er niet uit wanneer ik de haren mag bijtrimmen met een tondeuse (incl kam). Wat zijn jullie ervaringen?

De zijkant zou ik graag al wat korter willen maken. Lijkt nu net of ik monniken kapsel krijg.
humeister is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2022, 23:44   #12
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Ik heb begrepen dat dit na een week of 4 weer mag. Met kam/ kapje. En natuurlijk ook afhankelijk of je donor redelijk hersteld is..
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2022, 12:05   #13
humeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Een maandje verder..
Ik heb best veel huidschilfers, dus ik gebruik de laatste tijd elke dag arganolie. In het natuurlijke licht vind ik de donor nog erg zichtbaar. De focus lag op de kruin, die vond ik het belangrijkst. Daarnaast zijn er graft geplaatst op de haarlijn om het wat voller te maken. Van de nieuwe haren zijn veel haren al uitgevallen, vooral met het douchen viel dat op. Daar zag ik veel haren op de handen liggen.

Wat vinden jullie? Nu lijkt het net of ik minder haren heb dan voor de HT.











humeister is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2022, 09:14   #14
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humeister Bekijk bericht
Een maandje verder..
Ik heb best veel huidschilfers, dus ik gebruik de laatste tijd elke dag arganolie. In het natuurlijke licht vind ik de donor nog erg zichtbaar. De focus lag op de kruin, die vond ik het belangrijkst. Daarnaast zijn er graft geplaatst op de haarlijn om het wat voller te maken. Van de nieuwe haren zijn veel haren al uitgevallen, vooral met het douchen viel dat op. Daar zag ik veel haren op de handen liggen.

Wat vinden jullie? Nu lijkt het net of ik minder haren heb dan voor de HT.











Dat is normaal!
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2023, 15:59   #15
humeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Maand 2:






Donor is rustig en er beginnen al wat haartjes te groeien bij de haarlijn. Op de kruin, waar mijn prioriteit lag, is helaas nog weinig verschil te zien.
humeister is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3300grafts, esteworld, haartransplantatie, turkije


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.