Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 februari 2014, 20:07   #1
Andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Goede ervaring met Aesthetic Beauty Clinics

Toen ik nog jong was, had ik me altijd al voorgenomen om haar in te laten zetten als ik kaal zou worden. De afgelopen jaren werden de inhammen zichtbaarder. Vanaf dat moment ben ik ook langzaam gaan nadenken over een haartransplantatie, maar het is toch een stap die je moet nemen. De stap om de eerste afspraak (consult) te maken is al behoorlijk. Na een eerste selectie online heb ik een aantal klinieken gemaild voor een afspraak. Het eerste contact met Peter van Aaesthetics was direct goed. Bij de andere twee klinieken die ik had benaderd was dat voor mijn gevoel minder.

Tijdens het eerste consult heb ik alles goed uitgelegd gekregen en is meteen gekeken of ik in aanmerking zou komen voor een transplantatie. Dat was gelukkig het geval. Ik heb het toen eigenlijk ruim een half jaar laten rusten, maar toen toch besloten om er werk van te maken. Als fanatiek sporter ben ik dagelijks in de weer om mijn lichaam in vorm te krijgen en te behouden. Ik investeer hier dan ook wekelijks veel tijd in. En omdat ik hier zo mijn best voordoe, vind ik ook dat mooi haar daarbij hoort.

Ik heb toen ook weer contact gezocht met Peter om alles in gang te zetten. Het moeilijkste aan deze beslissing vond ik nog wel dat je hoofd kaal geschoren wordt. Om hier zo snel mogelijk aan te wennen, heb ik na de beslissing mijn haren meteen een stuk korter laten knippen bij de kapper. Nog niet kaal, maar wel terug laten brengen tot 2 cm.

Op 20 februari 2014 was het dan zo ver en moest ik om 08:00 uur in Veldhoven aanwezig zijn voor de behandeling. De ontvangst en de kennismaking met de verpleging en arts waren erg plezierig. Ze stellen je goed op je gemak en zorgen ervoor dat het je aan niets ontbreekt. Rond het middaguur kreeg ik ook nog een lekkere lunch aangeboden. In hoofdlijnen bestaat zo’n dag uit: eerst de haren uit donorgebied halen in de ochtend en in de middag de haren terugplaatsen in het transplantatiegebied.

De behandeling is me op zich meegevallen. Je moet je alleen wel instellen op een lange dag. Mijn behandeling duurde tot 17:00u. Aan het einde krijg je nog duidelijke instructies mee voor de eerste twee weken en speciale kussen voor de nacht. Het behandelde gebied is op dat moment nog erg gevoelig en mag niet worden aangeraakt.

Mijn eerste nacht heb ik weinig er weinig pijn aangehad. Hooguit een lichte hoofdpijn, maar dat is ook niet vreemd. Ik heb dan ook redelijk kunnen slapen, maar door de ongemakkelijke houding wel regelmatig wakker geworden. Een goed voorbeeld van de betrokkenheid van Aaesthetics is dat ze je ook op de dag na de behandeling nabellen om te vragen, hoe het gaat en hoe de nacht is gegaan.

Het is inmiddels 5 dagen geleden dat ik de transplantatie heb gehad. En heb afgelopen nacht voor de eerste keer weer redelijk goed geslapen. Verder merk je overdag nog wel steeds dat er iets is gebeurt, maar ik kan prima mijn dagelijkse werkzaamheden uitvoeren. Ik heb de afgelopen drie dagen dan ook weer normaal gewerkt. Ik had mijn collega’s (circa 60 collega’s) ook vooraf op de hoogte gebracht van de operatie, zodat ze niet zo zouden schrikken toen ik maandag op het werk verscheen. Het is ook prettiger dat iedereen het vooraf weet, dan kan er ook geen verwarring ontstaan. Je ziet er tenslotte toch een heel stuk anders uit, dan de laatste keer dat ze je gezien hebben. De reacties van mijn collega’s waren dan ook positief en geïnteresseerd in de behandeling.
Andries is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2014, 23:53   #2
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Succes met je herstel en houd ons op de hoogte!
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2014, 20:08   #3
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Hoeveel grafts heb je ontvangen?

Ik heb afgelopen september een HT bij Aesthetic Beauty Clinics ondergaan en ben vooralsnog erg tevreden. Dat komt met jou ook vast helemaal goed!

Veel succes gewenst met je herstel, en hopelijk kun je wat foto's plaatsen zodat we je vorderingen kunnen blijven volgen.

Groetjes,
Jeroen
__________________
Regiem

Intern
Alpecin C1 Cafiene Shampoo (dagelijks)
10/2013 Finasteride 1,0mg

Extern
06/2005 FUT; Inhammen; 1500 grafts; Aesthetic Clinic, Haarlem
09/2013 FUE; Frontaal zone I en II; 1890 grafts; Aesthetic Hair Clinics, Veldhoven
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2014, 11:46   #4
lampje123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2012
Berichten: 82
Geslacht:
Hoi andries,
Wat fijn dat het allemaal is meegevallen. Precies een jaar geleden was ik bij deze kliniek aan de beurt, hoop dat het herstel en resultaat ook zo goed verloopt. Maar dat komt zeker goed. Ik hoop dat je ook voor en na foto's wil plaatsen? Dan kunnen we het resultaat meevolgen, dat is ontzettend leuk!

Succes met het herstel!
Gr lampje
lampje123 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2014, 10:57   #5
Andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Hallo Jeroen en Lampje,

Het herstel verloopt goed. Ben afgelopen week lekker op wintersport geweest en dat ging ook super. Ik heb nergens last van gehad. Ik heb 1890 grafts gehad. En na de wasbeurt van vorige week vrijdag was eigenlijk vrijwel niets meer te zien van de behandeling.

Ik heb wat foto's opgevraagd en zal deze plaatsen als ik ze ontvangen heb.

Bedankt voor jullie reacties
Andries is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2014, 15:50   #6
lampje123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2012
Berichten: 82
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andries Bekijk bericht
Hallo Jeroen en Lampje,

Het herstel verloopt goed. Ben afgelopen week lekker op wintersport geweest en dat ging ook super. Ik heb nergens last van gehad. Ik heb 1890 grafts gehad. En na de wasbeurt van vorige week vrijdag was eigenlijk vrijwel niets meer te zien van de behandeling.

Ik heb wat foto's opgevraagd en zal deze plaatsen als ik ze ontvangen heb.

Bedankt voor jullie reacties
Mooi dat het herstel goed verloopt, ik ben erg benieuwd naar de foto's :-)
lampje123 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 19:19   #7
Andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 7
Geslacht:
In de bijlage tref je een viertal foto's aan:
  1. voor
  2. afgetekend
  3. direct na behandeling
  4. 8 dagen later

Ik kan nu gelukkig ook het fanatieke sporten weer oppakken :-)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voor.JPG‎ (89,6 KB, 138x gelezen)
Bestandstype: jpg Afgetekende zone.JPG‎ (121,0 KB, 142x gelezen)
Bestandstype: jpg Direct na FUE behandeling.JPG‎ (93,6 KB, 151x gelezen)
Bestandstype: jpg 9 dagen na FUE.JPG‎ (99,9 KB, 162x gelezen)
Andries is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 19:46   #8
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Stoer dat je je collega s gewoon hebt verteld hoe het zit!!!

Een hoop mensen hier op Haarweb kiezen ervoor om het niet te vertellen en een week of 2 vrij te nemen (zoals ik).

Heel veel succes met je (HT) resultaten!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2014, 19:36   #9
mahsun23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2010
Berichten: 58
Ben benieuwd, ziet er netjes uit allemaal.
mahsun23 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2014, 22:24   #10
Andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Mark en Mashun bedankt voor jullie reactie
Andries is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2014, 23:33   #11
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Welke dichtheid heb je eigenlijk laten doen?.
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 08:09   #12
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
Haha was de dokter beetje dronken toen die de haarlijn tekende??
Aantal haren per vierkante centimeter lijkt me niet eens 10 per cm2

Hopen voor jouw op enig succesvol resultaat.
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 12:31   #13
lampje123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2012
Berichten: 82
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vslop Bekijk bericht
Haha was de dokter beetje dronken toen die de haarlijn tekende??
Aantal haren per vierkante centimeter lijkt me niet eens 10 per cm2

Hopen voor jouw op enig succesvol resultaat.
Ziet er goed uit andries!

Vslop, even een reactie op je opmerking of de arts dronken was :-)
Dat lijkt geen mooie lijn maar als ze zo'n lijn aanhouden met implementeren, heb je een hele mooie natuurlijke haarlijn als resultaat. Mijn eerste behandeling was een fut en toen kreeg ik echt een kaarsrechte haarlijn aangemeten en de haren werden ook recht in de hoofdhuid geimplementeerd. Met als gevolg dat het er heel kunstmatig uitzag en als ik geen gel in mijn haar had stond mijn geimplementaarde haar rechtop en de rest lag plat zoals het hoorde. Zag er niet uit!

Nu bij ABC in veldhoven maakten ze een nieuwe haarlijn zoals bij andries en implementeerden ze de haren in de richting van je haargroei, ziet er veel mooier en natuurlijker uit.

Gr lampje
lampje123 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 16:31   #14
Nicolaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 19
Beste Andries,

Wat goed zeg dat je de stap heb gezet om je te laten behandelen. Zelf heb ik 7 maanden terug een behandeling bij Aesthetic Beauty Clinics ondergaan. Ben tot nu toe nog steeds tevreden, heb toevallig later deze maand weer een controle. Ben erg blij met de goede nazorg van Peter. Heb trouwens ook een blog waarbij ik alles bij hou. Heel veel succes man! En zijn er vragen stel ze gerust.

Gr Nicolaas
Nicolaas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2014, 17:05   #15
Andries
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vslop Bekijk bericht
Haha was de dokter beetje dronken toen die de haarlijn tekende??
Aantal haren per vierkante centimeter lijkt me niet eens 10 per cm2

Hopen voor jouw op enig succesvol resultaat.
VSLOP het zijn voornamelijk de inhammen die opgevuld zijn. Als je goed kijkt zie je dat daar de dichtheid goed is en bovenop zijn alleen waar mogelijk haren geplaatst, omdat ik daar nog steeds veel haar heb staan. Daar zitten ze dan ook verder uit elkaar.

En voor je tweede opmerking zie de reactie van Lampje
Andries is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.