Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2014, 19:02   #31
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Vitaminegebrek komt in NL bijna niet voor. Ook is vitaminegebrek bijna nooit de oorzaak van haaruitval of kaalheid. Denk dus niet dat het daardoor komt. Hopelijk slaat de dutasteride goed aan bij jou. Heb je ook al finasteride geprobeerd?
Wel dus. De mogelijk bijwerkingen van 'Duta' zijn wat serieuzer dan die van 'Fina'. Snap die huisarts wel. Meestal wordt 'Duta' aan vrouwen voorgeschreven.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2014, 09:17   #32
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elser Bekijk bericht
Wel dus. De mogelijk bijwerkingen van 'Duta' zijn wat serieuzer dan die van 'Fina'. Snap die huisarts wel. Meestal wordt 'Duta' aan vrouwen voorgeschreven.
Dutasteride mag al sinds 2012 niet meer aan vrouwen worden voorgeschreven in Nederland.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2014, 10:08   #33
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renszo Bekijk bericht
nee heb nog 2,5 maand Finasteride thuis liggen. Verder wil ik eigenlijk gewoon weten hoeveel DHT 0.15 duta blokt. Waarom kunnen zij mij dat niet vertellen terwijl ze bewust de 0.15mg aanbieden? 0.1 blokt 70% en 0.5 blokt zelfs tot 94%. Nou bied je als intermedica zijnde 0.15mg aan, dan kun je mij toch niet vertellen dat je de gevolgen/metingen niet kent als kliniek zijnde?
Maargoed 95% van de haaruitval stopt dat is dan wel fijn.

Echter onderga ik in december een HT en twijfel ik om door de te gaan met fina of over te stappen op duta. Fina werkt nog bovenop en kruin prima, alleen de voorzijde bij mij niet. Vandaar ook de HT.

Ik vind 50 euro per maand voor 0.15mg duta erg veel. Zijn er goedkopere opties?
Zo ja zijn er ook tabletten ipv casulles dan zou je zelf 0.15 of 0.25 kunnen snijden. Mijn huisarts gedoogt de fina, maar wil mij geen duta voorschrijven. Ze is er niet op tegen maar iets voorschrijven vindt ze een grijs gebied.

gr Rens
Waarom vind je het zo belangrijk dat Intermedica jou vertelt met hoeveel DHT verlaagt in het bloed met 0,15 mg dutasteride per dag? Zelf hebben of kunnen ze daar geen metingen naar doen. Alles wat ze je zullen vertellen komt uit Amerikaanse onderzoeken die ze citeren.
Volgens mij heeft Intermedica eigen dutasteride van 0,15 mg. Normaal gesproken komt dutasteride in gelcapsules die je niet kunt opsplitsen.
Dutasteride 0,5mg is als het originele merk, Avodart, verkrijgbaar bij verschillende online pharmacies. Ook kun je daar vaak generieke versies ( merkloze dutasteride gemaakt in India ) kopen die goedkoper zijn dan Avodart.
De werking van dutasteride wordt beter bij hogere doseringen. 0,15mg dutasteride zou evenveel DHT verlagen in de bloedbaan als 5mg finasteride.
( iets boven de 70% )
Een dosering van 0,5mg dutasteride per dag verlaagt het DHT in de bloedbaan, als ik het me goed herinner, rond de 90%. Omdat hogere doseringen dutasteride meer kans op bijwerkingen geeft schrijft Intermedica, om te beginnen, 0,15 mg dutasteride per dag aan jou voor. Mocht dit niet voldoende zijn dan gaan ze vast de dosis verhogen.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 16:36   #34
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Hallo Rollercoaster, Ik vind het belangrijk omdat hoe meer DHT je blokt hoe beter de resultaten zullen zijn. Ik nblok met mijn 1.25mg nu zo'n 70% DHT.
Dan wil ik met een zwaarder en duurder middel als duta wel weten hoeveel dht 0.15 blokt. Ik kan het zelf we een beetje inschatten. Want 0.1mg blokt 70% dus 0.15mg zal zo'n 75% dht blokken. Enige verschil is (correct me if i''m wrong) dat duta 75% blokt van zowel type 1 als type 2.

Dat van die capsulles wist ik, maar het rare is dat ik enkele forumleden heb gezien die 0.25 of 0.16 slikten. Dit moeten zij met tabletten hebben gedaan die ze hebben versneden. Weet jij of er tabletten op de markt zijn?

Ik ga het misschien wel proberen, zodra mijn fina op is.

gr Rens
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 23:23   #35
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renszo Bekijk bericht
Hallo Rollercoaster, Ik vind het belangrijk omdat hoe meer DHT je blokt hoe beter de resultaten zullen zijn. Ik nblok met mijn 1.25mg nu zo'n 70% DHT.
Dan wil ik met een zwaarder en duurder middel als duta wel weten hoeveel dht 0.15 blokt. Ik kan het zelf we een beetje inschatten. Want 0.1mg blokt 70% dus 0.15mg zal zo'n 75% dht blokken. Enige verschil is (correct me if i''m wrong) dat duta 75% blokt van zowel type 1 als type 2.

Dat van die capsulles wist ik, maar het rare is dat ik enkele forumleden heb gezien die 0.25 of 0.16 slikten. Dit moeten zij met tabletten hebben gedaan die ze hebben versneden. Weet jij of er tabletten op de markt zijn?

Ik ga het misschien wel proberen, zodra mijn fina op is.

gr Rens
Voor zover ik weet komt dutasteride altijd in capsules en niet in tabletvorm?
Natuurlijk, hoe meer DHT er wordt geblokt hoe beter. Klopt, dutasteride blokt ook 5-reductase type 1. ( er wordt gezegd dat type 1 geen invloed zou hebben op haargroei maar who knows ) Dutasteride zorgt ook voor een hogere afname van DHT in de hoofdhuid tov finasteride.
Misschien bedoelen die forumleden die 0,16mg of 0,25mg dutasteride per dag nemen dat ze om de paar dagen een 0,5mg dutasteride capsule nemen en niet dat ze per dag precies 0,16 of 0,25mg nemen?
Hou ons aub op de hoogte als je dutasteride gaaproberen.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.