Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 november 2015, 22:41   #46
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Tja, dat zullen we allemaal we eens hebben. Maar waarschijnlijk heb je dan weer andere zorgen. Verbrandde kop in de zomer, keuzeproblemen bij petjes, vervelende plekjes op hogere leeftijd, meer zweet in je ogen bij het sporten, koude kop op de fiets, schurende helmen, ...
Foto's die mislukken...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2015, 23:07   #47
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Terwijl een mooie vollebaard toch geliefd is onder de mannen
Ja grappig he? Ik heb me in eerste instantie ook enigszins verbaasd over het topic van een man die een baardtransplantatie wenst. Daar had ik nog nooit bij stilgestaan.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2015, 23:32   #48
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dan heb je weer andere zorgen. En zo heeft iedereen wat.

Een baardtransplantatie. Die bestaat ook. Als vrouw houd je jezelf er dan ook niet mee bezig.

Ik las ook ervaring van iemand die een oor-correctie had laten doen. Jongen was zó blij. Dat was zijn droom. Die jonge die heeft ook elke dag met een naar gevoel voor de spiegel gestaan. Dat zijn weer dingen waar ik en misschien wij ons zelf niet mee bezig houden. Of tanden of huid of rimpels of lippen of oogleden of brillen of borsten...iedereen heeft iets toch?

Mannen en vrouwen met een mooie haardos die letten er niet op het is normaal voor hun. Pas als je het niet hebt, besef je wat je mist. Maar je beseft nooit wat je wel hebt.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2015, 16:42   #49
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
vervelende plekjes op hogere leeftijd
Omdat de meeste kale mensen hun kaal hoofd vergeten in te smeren vergroot je de kans op basaal- en plaveiselcelcarcinomen, inderdaad.
Wel is het al aangetoond dat huidkanker die echt op de kruin ontstaan een enorm kleinere kans hebben om te metasteren.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2015, 19:11   #50
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat is goed om te weten.

Ik ben aan mijn gevecht tegen haaruitval begonnen toen mijn destijds bijna gepensioneerde collega van een bezoek aan het ziekenhuis terug kwam met allemaal pleisters op zijn bijna kale hoofd. Hij waarschuwde me dat ik ook moest gaan oppassen met mijn dunne haar ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 19:43   #51
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik denk niet dat kaalheid een betere of een mindere eigenschap is in de evolutie van de man. De evolutie omtrent kaalheid kan worden beslist door seksuele selectie. Ga je als man met een vrouw die een kale vader heeft, gaat een vrouw met een man die kaalheid in de genen heeft. Precies dat wat men zelf wilt kan een rol bijdragen in de beslissingen van de natuurprocessen.

Wat ik op het forum heb vernomen is dat erfelijke kaalheid slechts betekend dat de haren niet zijn opgewassen tegen de hoeveelheid aan DHT. Mijn vraag luid dan; hebben niet kalende mannen geen last van dezelfde hoeveelheid aan DHT in hun hoofd dan wel kalende mannen? Zo ja, dan hebben niet kalende mannen haarwortels die zich sterker kunnen verweren tegen DHT dan kalende mannen. Dan is kaalheid in die zin wel degelijk uit een inferieure gen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 21:17   #52
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
In de regel is het, volgens mij, zo dat de haar follikels genetische aanleg hebben om gevoelig te zijn voor DHT. De hoeveelheid DHT is niet per definitie van belang.

Ik zie mannen met veel lichaamsbeharing en vol haar en met dun haar. Maar ook genoeg mannen met niet 1 sprietje baard, of andere lichaamsbeharing tot waar je het kunt zien :p en dun haar.

Dus ik denk dat de erfelijkheid belangrijker is dan hoeveelheid DHT. Wat ook bevestigd waarom fina niet altijd werkt. Als ze héél gevoelig zijn is een beetje DHT al voldoende om alles te slopen.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Ik denk niet dat kaalheid een betere of een mindere eigenschap is in de evolutie van de man. De evolutie omtrent kaalheid kan worden beslist door seksuele selectie. Ga je als man met een vrouw die een kale vader heeft, gaat een vrouw met een man die kaalheid in de genen heeft. Precies dat wat men zelf wilt kan een rol bijdragen in de beslissingen van de natuurprocessen.

Wat ik op het forum heb vernomen is dat erfelijke kaalheid slechts betekend dat de haren niet zijn opgewassen tegen de hoeveelheid aan DHT. Mijn vraag luid dan; hebben niet kalende mannen geen last van dezelfde hoeveelheid aan DHT in hun hoofd dan wel kalende mannen? Zo ja, dan hebben niet kalende mannen haarwortels die zich sterker kunnen verweren tegen DHT dan kalende mannen. Dan is kaalheid in die zin wel degelijk uit een inferieure gen.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.