Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 november 2015, 08:53   #1
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
PPG vrij, minder alcohol?

Ik heb lange tijd Minox van Kirkland zonder enig probleem gebruikt. Ik ben geruime tijd gestopt omdat het gewoon erg goed ging. Nu sinds 2 maanden weer extreem veel haarverlies en weer met Minox begonnen. Maar het lijkt wel of mijn hoofdhuid overgevoelig is. Ik heb een branderig gevoel en de hoofdhuid is pijnlijk en nadat ik er Minox op heb gedaan is het erger. Nu dacht ik aan PPG vrije of een minox met minder alcohol, maar zie door de bomen het bos niet. Ik zoek wel de 5% variant. Iemand raad?
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2015, 09:20   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ja ik kan je adviseren.

Foligain N5 (low alcohol formule)

of de Foam variant.

Rogain foam of kirkland foam. Deze is heel mild en bevat geen PPG.

Vaak komen irriaties door PPG.

Succes
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2015, 23:03   #3
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Dit is de enige waar ik tegen kan:

https://www.minoxidilmax.com/essengen-5-no-pg

In setjes van drie voordeliger. Of bestel voor minimaal 70 dollar, dan betaal je geen verzendkosten.

Bij foam snap ik nog steeds niet hoe mensen dat op hun hoofdhuid krijgen en niet op in hun haar. Tenzij je kaal bent natuurlijk, maar dan heb je geen minox nodig
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2015, 23:37   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ja je haar raak je ook maar bet smelt het word vloeibaar. Gewoon in masseren. Je haren worden net zo nat als bij liquid variant. Omdat je masseert
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2015, 13:45   #5
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Gewoon vloeibaar is wel handig, omdat mijn haar lang is. Ik weet ook niet wat het is. Mijn hoofdhuid brandt en is pijnlijk. Haar borstelen waarbij ik de hoofdhuid raak, staat garant voor de rest van de dag pijn. Baal er wel van, heb al jaren gedoe qua haar maar ken dit helemaal niet. Ik ben ondertussen al met Minox gestopt, maar het gaat niet echt over. Haar wassen is ook al geen feest, ben al revita ipv Regenepure gaan gebruiken.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2015, 13:49   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat heeft een andere oorzaak denk ik.

PPG is meer jeuk, echt jeuk.

Foam kun je in de dop spuiten, dopje in klein laagje warm water houden, dan smelt het. Is het vloeibaar. Opzuigen met pipet en aanbrengen maar.

Greets.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2015, 00:18   #7
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Je haren worden net zo nat als bij liquid variant. Omdat je masseert
Mijn haar wordt bij vloeistof minox nagenoeg niet nat. Ik trek scheidingen en tik dan met het pipetje over de hele scheiding met korte tikjes mijn hoofdhuid aan. Zo verdeel ik één pipetje vol (1 ml) gelijkmatig over mijn hele hoofdhuid zonder dat het gaat uitlopen.

Ik ken de truc om foam te laten smelten, maar ik vind het teveel gedoe als je PPG-vrije minox ook gewoon als vloeistof kunt kopen .
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2015, 11:17   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik snap het.

Alleen als je een scheiding doet en daar minox in druppelt, verspreid je het niet toch?

Ik weet niet of er PPG vrije minox is in liquid variant? Naar mijn weten enkel de foam...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2015, 12:04   #9
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
De minox die Lokje postte is een liquid zonder PG Met een pipet kan ik gewoon tussen mijn haren overal wat druppeltjes laten vallen.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2015, 13:19   #10
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Ja, de Essengen-5 noPG dus.

Voor zover ik heb begrepen hoef je niet de volledige hoofdhuid te bedekken met minox, omdat het onderhuids nog doorwerkt en zich verspreidt, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus tussen twee druppeltjes mag best een paar cm zitten. Ik doe het zo al vier jaar en mijn haar is (weer) vol en stevig met relatief weinig haaruitval.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2015, 19:57   #11
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Wat is weinig uitval.

Tel je het echt. Of kijk je in grote lijnen naar de hoeveelheid?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2015, 22:27   #12
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Wat is weinig uitval.

Tel je het echt. Of kijk je in grote lijnen naar de hoeveelheid?
Ik tel ze niet, maar wil wel weten of het binnen de marges blijft. Dus kam ik mijn haar altijd met een grove kam boven de wasbak. Bovenop is mijn haar ca. 15 cm lang, in de nek een paar cm. In mijn "slechte" tijd verloor ik honderden haren per dag. Mijn haar werd toen steeds dunner. Nu zijn het er enkele tientallen. En ik blijf een volle bos houden. Ik moet wel eens lachen, als ik hier op het forum lees dat iemand al zenuwachtig wordt als hij 8 haren verliest. Dat is echt niks! Ik hoor wel eens dat tot 100 haren per dag normaal is.

Ook sinds ik minoxidil gebruik heb ik tijden van hevige haaruitval gehad. Dat duurde dan een paar maanden. Maar altijd was er een oorzaak. Na een operatie met narcose heb ik bijvoorbeeld erg veel haaruitval gehad.
Begin dit jaar ging het weer mis. Wat bleek, ik had een paar weken daarvoor (naar wat later totaal onnodig is gebleken) een CT-scan met contrastvloeistof gehad. Niets anders was veranderd aan mijn eet- en leefpatroon. Óf de straling van de CT-scan, of de contrastvloeistof moeten de schade aan mijn haar veroorzaakt hebben.
Een paar jaar geleden had ik een darmparasiet (amoebe) na een vakantie in Egypte. Ik kreeg een paardenmiddel om de parasiet te bestrijden. En ja hoor......hevige haaruitval. Blijkbaar ben ik gevoelig voor dit soort rommel. Dus ik hoop dat ik dit in de toekomst kan voorkomen, anders kan ik steeds weer opnieuw beginnen
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2015, 23:32   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
De situaties die je beschrijft zijn ook stress vol
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2015, 20:23   #14
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Ik tel ze niet, maar wil wel weten of het binnen de marges blijft. Dus kam ik mijn haar altijd met een grove kam boven de wasbak. Bovenop is mijn haar ca. 15 cm lang, in de nek een paar cm. In mijn "slechte" tijd verloor ik honderden haren per dag. Mijn haar werd toen steeds dunner. Nu zijn het er enkele tientallen. En ik blijf een volle bos houden. Ik moet wel eens lachen, als ik hier op het forum lees dat iemand al zenuwachtig wordt als hij 8 haren verliest. Dat is echt niks! Ik hoor wel eens dat tot 100 haren per dag normaal is.

Ook sinds ik minoxidil gebruik heb ik tijden van hevige haaruitval gehad. Dat duurde dan een paar maanden. Maar altijd was er een oorzaak. Na een operatie met narcose heb ik bijvoorbeeld erg veel haaruitval gehad.
Begin dit jaar ging het weer mis. Wat bleek, ik had een paar weken daarvoor (naar wat later totaal onnodig is gebleken) een CT-scan met contrastvloeistof gehad. Niets anders was veranderd aan mijn eet- en leefpatroon. Óf de straling van de CT-scan, of de contrastvloeistof moeten de schade aan mijn haar veroorzaakt hebben.
Een paar jaar geleden had ik een darmparasiet (amoebe) na een vakantie in Egypte. Ik kreeg een paardenmiddel om de parasiet te bestrijden. En ja hoor......hevige haaruitval. Blijkbaar ben ik gevoelig voor dit soort rommel. Dus ik hoop dat ik dit in de toekomst kan voorkomen, anders kan ik steeds weer opnieuw beginnen
Ik herken dat wel, heb ik een paar jaar geleden ook gehad na een CT met contrastvloeistof. Ik baal er ook van elke keer weer overnieuw te moeten beginnen, ik heb lang haar en kom nooit meer aan wat ik had op deze manier.
Ik werd een paar weken geleden wakker, met een vlecht met een bol klitten er boven. Je wil niet weten wat er in een nacht los is gaan zitten. Schrok me rot, borstels en borstels vol met haar. Dat is een week zo geweest en sindsdien minder maar nog veel verlies. Resultaat de helft kwijt minimaal. Baal er zo van.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2015, 22:36   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat heeft een oorzaak. Dat moet je dan echt laten bekijken door een arts. Hormoon kwestie kan bij vrouwen ook een grote rol spelen
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.