Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 november 2015, 22:53   #16
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Wist ik niet, dat een CT scan met contrastvloeistof haaruitval kan veroorzaken.
In augustus heb ik ook een CT scan gehad, een maand later kreeg ik opeens heel veel haaruitval. Voorheen zaten er ook altijd al veel haren in mijn kam, maar sinds september is het echt gigantisch veel. Nooit de link gelegd naar die CT scan en/of contrastvloeistof eigenlijk.
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2015, 19:49   #17
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polydox Bekijk bericht
Ik herken dat wel, heb ik een paar jaar geleden ook gehad na een CT met contrastvloeistof. Ik baal er ook van elke keer weer overnieuw te moeten beginnen, ik heb lang haar en kom nooit meer aan wat ik had op deze manier.
Ik werd een paar weken geleden wakker, met een vlecht met een bol klitten er boven. Je wil niet weten wat er in een nacht los is gaan zitten. Schrok me rot, borstels en borstels vol met haar. Dat is een week zo geweest en sindsdien minder maar nog veel verlies. Resultaat de helft kwijt minimaal. Baal er zo van.
Wat naar Polydox, dat klinkt wel héél serieus! Ik zou daar, zoals Themen ook adviseert, inderdaad mee naar een dokter gaan.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2015, 21:01   #18
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin.L Bekijk bericht
Wist ik niet, dat een CT scan met contrastvloeistof haaruitval kan veroorzaken.
In augustus heb ik ook een CT scan gehad, een maand later kreeg ik opeens heel veel haaruitval. Voorheen zaten er ook altijd al veel haren in mijn kam, maar sinds september is het echt gigantisch veel. Nooit de link gelegd naar die CT scan en/of contrastvloeistof eigenlijk.
Ik wist het ook niet, maar zoals ik al schreef was er verder niets veranderd in mijn leef- en eetpatroon. Toen dacht ik opeens aan die CT-scan. Ik ben gaan zoeken op internet, en hoewel ik niets over haaruitval na een CT-scan tegenkwam vond ik wel een artikel waarin iets stond als: "Vergis je niet in de enorme hoeveelheid straling die je lichaam te verduren krijgt bij een CT-scan, die staat gelijk aan wat een normaal mens in twintig jaar aan straling binnen krijgt"
En als er dan óók nog eens contrast-vloeistof gebruikt wordt! Mijn nierfunctie werd speciaal vooraf getest om te kijken of mijn nieren die vloeistof wel snel genoeg weer af konden voeren. Zal dus wel geen onschuldig goedje zijn
Als ik dus, zoals ik ook schreef, een aantal jaren terug kijk zijn er meerdere van dit soort situaties geweest. Ik heb in 1998 een zwaar auto-ongeluk gehad met breuken over mijn hele lichaam, daaruit voortvloeiend twee jaar lang vele CT-scans, MRI's en een zware narcose gehad. Volgens mij was dat ook ongeveer de periode waarin mijn haaruitval begon. In die jaren heb ik ook regelmatig antibiotica tegen blaasontsteking gehad. En weer een narcose bij een sterilisatie, en drie jaar geleden CT-scan en narcose na een bottransplantatie van heup naar pols.
Dus stel nou dat mijn haarwortels daar gevoelig voor zijn, en steeds na een CT-scan, narcose of antibiotica zó'n klap krijgen dat ik maandenlang haaruitval heb. Dat zou dan verklaren dat de haaruitval niet altijd aanwezig is, maar in periodes komt. Ik gebruik al zes jaar minoxidil, en zal dat altijd moeten blijven gebruiken, maar misschien is het niet eens nodig, is het genoeg om de genoemde schadelijke invloeden te vermijden (als dat al kan natuurlijk).
De chirurg zei dat ik na een paar jaar nog maar eens een scan van mijn pols moest laten maken om te kijken of het bot uit mijn heup is aangeslagen, maar mooi dat ik dat niet ga doen! Bij twijfel niet inhalen
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)

Laatst gewijzigd door Lokje64; 25 november 2015 om 21:03
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2015, 22:41   #19
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Ik wist het ook niet, maar zoals ik al schreef was er verder niets veranderd in mijn leef- en eetpatroon. Toen dacht ik opeens aan die CT-scan. Ik ben gaan zoeken op internet, en hoewel ik niets over haaruitval na een CT-scan tegenkwam vond ik wel een artikel waarin iets stond als: "Vergis je niet in de enorme hoeveelheid straling die je lichaam te verduren krijgt bij een CT-scan, die staat gelijk aan wat een normaal mens in twintig jaar aan straling binnen krijgt"
En als er dan óók nog eens contrast-vloeistof gebruikt wordt! Mijn nierfunctie werd speciaal vooraf getest om te kijken of mijn nieren die vloeistof wel snel genoeg weer af konden voeren. Zal dus wel geen onschuldig goedje zijn
Als ik dus, zoals ik ook schreef, een aantal jaren terug kijk zijn er meerdere van dit soort situaties geweest. Ik heb in 1998 een zwaar auto-ongeluk gehad met breuken over mijn hele lichaam, daaruit voortvloeiend twee jaar lang vele CT-scans, MRI's en een zware narcose gehad. Volgens mij was dat ook ongeveer de periode waarin mijn haaruitval begon. In die jaren heb ik ook regelmatig antibiotica tegen blaasontsteking gehad. En weer een narcose bij een sterilisatie, en drie jaar geleden CT-scan en narcose na een bottransplantatie van heup naar pols.
Dus stel nou dat mijn haarwortels daar gevoelig voor zijn, en steeds na een CT-scan, narcose of antibiotica zó'n klap krijgen dat ik maandenlang haaruitval heb. Dat zou dan verklaren dat de haaruitval niet altijd aanwezig is, maar in periodes komt. Ik gebruik al zes jaar minoxidil, en zal dat altijd moeten blijven gebruiken, maar misschien is het niet eens nodig, is het genoeg om de genoemde schadelijke invloeden te vermijden (als dat al kan natuurlijk).
De chirurg zei dat ik na een paar jaar nog maar eens een scan van mijn pols moest laten maken om te kijken of het bot uit mijn heup is aangeslagen, maar mooi dat ik dat niet ga doen! Bij twijfel niet inhalen
Oei, dat is minder, een zwaar auto ongeluk, hopelijk heb je er niks ergs aan overgehouden.
Ja dat kan geen toeval zijn dat je juist in die periodes veel haaruitval had.
In 2009 heb ik ook een ct scan gehad met contrastvloeistof, in 2010 was mijn haaruitval volgens mij ook wat erger. Ik heb zojuist ook wat opgezocht op internet en het is inderdaad geen onschuldig goedje ! Tijdens die eerste scan in 2009 hadden ze me ook niet verteld dat ik veel moest drinken daarna. De laatste keer gelukkig wel en dat heb ik ook gedaan.
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2015, 12:43   #20
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Nee hoor Kevin, alles is netjes weer aan elkaar gegroeid, dank voor je meeleven
Het zijn inderdaad ook stressvolle gebeurtenissen die ik beschreef, dus stress zal ook echt wel een rol gespeeld hebben (maar niet alleen). Ik ben 7 jaar geleden gescheiden en ben van de stress 5 kilo afgevallen (en ik was al niet dik), toen dus ook veel haaruitval gehad. Maar voor en na die CT-scan had ik verder echt geen stress, en tijdens die kuur tegen die darmparasiet ook niet. En tóch hevige haaruitval daarna. Dus mijn conclusie is: de ene mens is gevoeliger voor haaruitval dan de andere, en als je daar gevoelig voor bent én een volle haardos belangrijk vindt, probeer dan gezond te leven, stress te voorkomen en als het mogelijk is medisch en farmaceutisch gehannes aan je lijf uit de weg te gaan. Dat laatste is natuurlijk niet altijd mogelijk, als je zoals ik na een zwaar auto-ongeluk het ziekenhuis wordt binnengebracht ga je gewoon door al die scans, je zult wel moeten, en als je een ernstige infectie hebt zul je aan de antibiotica moeten. Maar ziekenhuizen maken tegenwoordig steeds vaker CT-scans "voor de zekerheid" en antibiotica wordt ook wel heel erg makkelijk gegeven, ook op aanvraag van de patiënt ("even een kuurtje halen bij de dokter tegen mijn hoest"). Het zelfgenezend vermogen van het lichaam is best groot, dus niet te snel wat slikken is mijn devies. En als je het gevoel hebt dat een CT-scan niet echt nodig is gewoon weigeren. Ziekenhuizen moeten ook geld verdienen en die CT-scans moeten terugverdiend worden. Dus bij twijfel zetten ze hem liever wel dan niet in. Nog los van dat die ene CT-scan dit jaar in één keer mijn hele tegen risico er doorheen joeg heeft het ook nog een een kwart van mijn haardos gekost. Ik stemde toe omdat de dokter het blijkbaar nodig vond. Maar na afloop had ik meteen al het gevoel dat het eigenlijk helemaal niet nodig was, los van de uitslag. Volgende keer zal ik echt een stuk assertiever zijn!
Minoxidil heeft voor mijn gevoel toch ook wel bijgedragen aan de betere haargroei, daar durf ik dus echt niet mee te stoppen.

Even voor de duidelijkheid, want ik weet dat veel mannen dit forum lezen, ik ben dus vrouw hè, als je als man lijdt aan erfelijke kaalheid zullen mijn tips je op den duur niet helpen, al kan ik me voorstellen dat je je haar wel nog eerder kwijt kunt zijn als je je lijf niet ontziet.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)

Laatst gewijzigd door Lokje64; 27 november 2015 om 12:49
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2015, 23:01   #21
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Ja had al gezien dat je een vrouw was.
Onze situatie is zoiezo anders, ik weet het.
Ik ben er bijna zeker van dat ik AGA aan het ontwikkelen ben.
Maar wat je zegt klopt wel denk ik, dat de een gevoeliger is voor (normale) uitval dan anderen. Want bij mij valt het me sinds een paar maanden op dat ik ook veel gezonde haren verlies op plekken die niet gevoelig zijn voor AGA. Dus misschien heeft die CT scan daar toch wel invloed op gehad.
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2015, 23:17   #22
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Bedenk wel;

We bestempelen ons hier met een "ziekte" aga.

Kijk eens naar mannen op leeftijd. Bijna allemaal dunnerwordend haar....het hoort ook bij de man hé. Het is geen afwijking. we vinden het enkel niet mooi.

Wij hebben ook baarden. En borst haar. Hoort bij man zijn. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat als je 25 bent je nog een 16 jarige haarlijn hebt.

Ja, sommigen hebben goede genen en geluk. En er zijn mannen die op hun 50e nog meer en dikker haar hebben dan ik ooit gehad heb. Ook niet toen ik 15 was.

Type en structuur speelt een rol. Iedereen is uniek
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2015, 22:43   #23
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Precies, en dat geldt bij vele ouderdomsverschijnselen: de één heeft vroeg rimpels, de ander pas heel laat, de één houdt z'n eigen tanden tot z'n dood, de ander heeft op 55 al een kunstgebit, etcetera.
En behalve het hebben van wel of geen goede genen heeft je levenswijze er ook invloed op. Zo ook met haargroei: laat je het gaan, dan ben je aan je genen overgeleverd, maar probeer je je lichaam datgene te geven waardoor haarbehoud wordt bevordert, dan kan dat misschien wel tien jaar (ik doe maar een gok) winst geven.
Dus daarom ben ik zo blij met dit forum, je leert van lotgenoten onder elkaar
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2015, 23:44   #24
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Je leert zeer zeker.

Het is toch fantastisch om te zien hoe andere hun verhaal doen over een HT. Hoe hun situatie is gelopen en wat ze hebben doen besluiten te kiezen voor een HT. En welke kliniek, en methode, en herstel, en resultaat. Alles erop en eraan.

Op die manier motiveer je anderen om wellicht de knoop door te hakken.

Ik heb er iig veel aan. Uiteraard ben ik als persoon zonder haar NIET wie ik echt ben. Mijn haar is heilig. Al van kinds af...

Echter vind ik de stap HT moeilijk. Het kost echt tijd om mezelf te laten wennen aan het idee dat ik daar ooit op de stoel zit. Om vervolgens mezelf weer goed te voelen over dat (soms) kut haar. En daar helpen die reviews, kennis etc. Echt bij.

Ik ben 27 en wil het nog enkele jaren uitstellen. Kijken hoe de situatie wordt. En dan wil ik voorbereid zijn. Weten wat alles inhoudt, weten hoe het werkt, wat de risico's zijn, wat een realistisch resultaat mag zijn, kosten, herstel periode en het belangrijkste het lef en de moed om het gewoon te doen
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 30 november 2015 om 23:46
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2015, 18:50   #25
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik vind de verhalen van een HT ook altijd heel interessant, helaas is het voor vrouwen op dat punt wat lastiger. Ik kan ook altijd genieten van de verhalen van enkele hele ingenieuze mannen, die laserhelmen bouwen of eigen topics brouwen. Ik ga ook ooit aan een pruik toekomen, maar hoop het zo lang mogelijk uit te stellen. Maar hé, mijn moeder en oma droeg op mijn leeftijd al jaren pruiken en met zo nu een dan een diep dal lukt het nog redelijk.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.