Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 december 2021, 17:09   #1
samsara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2021
Berichten: 17
Geslacht:
3 vragen over Turkse Klinieken

Hallo allemaal,

Ik heb niet zo veel geld, en ik vind 3000 euro wel iets heel anders dan 7000 euro. Voor jullie beeld; ik heb volgens een Turkse kliniek 4000 grafts nodig en heb een Norwood type 3A of 4A. Dus geen kaalheid op de kruin, maar inhammen die een heel gebied hebben veroverd (tot aan helft van mijn hoofd) met een baby kuifje dat ze met rust laten.

Mijn vragen gaan trouwens over de Esteworlds/Cosmedica's/Hairworld Instabuls en dergelijken en niet over de Turkse doctoren die net zoveel per graft vragen als in NL of meer.

Is het echt zo dat Turkije je donor leegrooft of juist daarmee een mooiere dichtheid levert?
Ik heb veelal gelezen dat Nederlandse klinieken behoudender zijn met grafts, wat mooi is voor een eventuele vervolgbehandeling in de toekomst, maar misschien is het resultaat dan op korte termijn minder?

Daarnaast zie ik de grotere Turkse klinieken wel erg veel manipuleren met nep reviews e.d. wat voor mij een rode vlag is, maar misschien doen Nederlandse dit ook wel. Ik ben helemaal para geworden haha. Bijv. al die reviews die je hier kunt vinden over Turkse klinieken, zijn die geschreven om korting te krijgen? Ik vind het erg lastig om betrouwbare informatie in te winnen, misschien hebben jullie tips.

Gaat het aloude adagium hierop dat je meer risico loopt op fouten en lelijkheden in Turkije omdat het goedkoper is? Dus "goedkoop = duurkoop"? Of is het gewoonweg goedkoper door andere factoren zoals lagere lonen en is de kwaliteit bij een NLse kliniek vergelijkbaar?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
samsara is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2021, 18:20   #2
kalakala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Ik heb precies hetzelfde! Ben benieuwd. Ook mijn twijfels over Esteworld qua dichtheid. HWI is echt een sales bedrijf. Cosmedia geen idee.
kalakala is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2021, 19:02   #3
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
@Admin, kunnen de topics worden samengevoegd aub? Thx
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 00:35   #4
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
In Turkije heeft Fuecapilar de beste arts voor een schappelijke prijs. Check FB-community ‘Hair loss conquerers’. Staat vol met nuttige info voor degenen die kiezen voor een betaalbare ht in Istanbul
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 08:12   #5
MarkdelaVaile
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2021
Berichten: 27
Geslacht:
Ik denk dat je gewoon in Nederland terecht kan. Prijzen in Nederland vallen best mee zeker als je gebruik maakt van een aanbieding. Het is oook makkelijker communiceren en bij problemen is Nederland een klein land en hulp is nabij.

Denk bijvoorbeeld aan Beau kliniek Visus of Omorfy.

Dat zijn er drie maar er zijn er veel meer
MarkdelaVaile is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 10:13   #6
samsara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2021
Berichten: 17
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarkdelaVaile Bekijk bericht
Ik denk dat je gewoon in Nederland terecht kan. Prijzen in Nederland vallen best mee zeker als je gebruik maakt van een aanbieding. Het is oook makkelijker communiceren en bij problemen is Nederland een klein land en hulp is nabij.

Denk bijvoorbeeld aan Beau kliniek Visus of Omorfy.

Dat zijn er drie maar er zijn er veel meer
Bedankt voor je reactie. Van Beau Kliniek hoor ik slechte verhalen hier. Visus of Omorfy heb ik me nog niet in verdiept, vrij nieuw meen ik me te herinneren? Qua prijs zitten ze tussen er inderdaad "tussenin". Dank voor de tip ik zal ze eens natrekken.
samsara is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 10:33   #7
jaapc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2021
Berichten: 2
Geslacht:
Zelf ken ik 2 mensen die zijn behandeld in Esteworld en die zijn er erg tevreden over. Als ze veel slechte resultaten zouden behalen of altijd je donor leeg roven zouden de klinieken denk ik niet bestaan, voor deze bedrijven geld toch meer massa=kassa. Denk dat het grootste gedeelte van de resultaten wel goed is maar het zal vast een x mis gaan. Maar dit gebeurd denk ik ook in NL als ik kijk op dit forum.

Zou vooral kijken door wie je behandeld wordt, welke arts / team en hoeveel ervaring die hebben. Omorfy ziet er opzich ook goed uit inderdaad, heeft alleen nog weinig behaalde resultaten op de website.

Laatst gewijzigd door jaapc; 14 december 2021 om 10:43
jaapc is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 11:13   #8
HaarTrans123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2021
Berichten: 14
Geslacht:
Misschien is Fuegenix iets voor je! Dat zit in Nederland en heeft mooie resultaten. De website ziet er misschien niet zo gelikt uit als andere klinieken maar zoek maar eens op resultaten van deze kliniek. Staan er genoeg op dit forum. Ik ben ze helaas te laat op het spoor gekomen en heb het bij een andere kliniek laten doen, wat niet al te best is uitgepakt. Succes met de zoektocht!
HaarTrans123 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 12:02   #9
samsara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2021
Berichten: 17
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaarTrans123 Bekijk bericht
Misschien is Fuegenix iets voor je! Dat zit in Nederland en heeft mooie resultaten. De website ziet er misschien niet zo gelikt uit als andere klinieken maar zoek maar eens op resultaten van deze kliniek. Staan er genoeg op dit forum. Ik ben ze helaas te laat op het spoor gekomen en heb het bij een andere kliniek laten doen, wat niet al te best is uitgepakt. Succes met de zoektocht!
Bedankt voor je reactie. Fuegenix lijkt me idd wel wat, maar zitten toch in de 6000-7000 euro categorie voor een beetje kaalheid reparatie toch?
samsara is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 12:19   #10
HaarTrans123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2021
Berichten: 14
Geslacht:
Nee, geloof het niet. Misschien zou je een keer informatie moeten opvragen. Ik ken jouw dossier niet.
HaarTrans123 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 12:26   #11
KlaasDirksma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samsara Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik heb niet zo veel geld, en ik vind 3000 euro wel iets heel anders dan 7000 euro. Voor jullie beeld; ik heb volgens een Turkse kliniek 4000 grafts nodig en heb een Norwood type 3A of 4A. Dus geen kaalheid op de kruin, maar inhammen die een heel gebied hebben veroverd (tot aan helft van mijn hoofd) met een baby kuifje dat ze met rust laten.

Mijn vragen gaan trouwens over de Esteworlds/Cosmedica's/Hairworld Instabuls en dergelijken en niet over de Turkse doctoren die net zoveel per graft vragen als in NL of meer.

Is het echt zo dat Turkije je donor leegrooft of juist daarmee een mooiere dichtheid levert?
Ik heb veelal gelezen dat Nederlandse klinieken behoudender zijn met grafts, wat mooi is voor een eventuele vervolgbehandeling in de toekomst, maar misschien is het resultaat dan op korte termijn minder?

Daarnaast zie ik de grotere Turkse klinieken wel erg veel manipuleren met nep reviews e.d. wat voor mij een rode vlag is, maar misschien doen Nederlandse dit ook wel. Ik ben helemaal para geworden haha. Bijv. al die reviews die je hier kunt vinden over Turkse klinieken, zijn die geschreven om korting te krijgen? Ik vind het erg lastig om betrouwbare informatie in te winnen, misschien hebben jullie tips.

Gaat het aloude adagium hierop dat je meer risico loopt op fouten en lelijkheden in Turkije omdat het goedkoper is? Dus "goedkoop = duurkoop"? Of is het gewoonweg goedkoper door andere factoren zoals lagere lonen en is de kwaliteit bij een NLse kliniek vergelijkbaar?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ikzelf heb een HT bij HWI uit laten uitvoeren. Al moet ik zeggen dat het bedrag dat ik daar betaald heb, ontzettend duur is t.o.v. andere Turkse klinieken. Je kan trouwens het hele verhaal op mijn laatste post checken.

Ik heb rond de 3000 grafts gehad, mijn donor gebied ziet er normaal uit (foto ook in post). Denk dat het heel erg verschilt, maar je hebt zeker ‘premium’ klinieken in Turkije (dr. Kaan Pekiner of HLC). Ik denk altijd zo, je krijgt wat je er voor betaald. Als je 4000 grafts laat implanteren voor 3000 euro, ja.. Dan betaal je 0,75 euro per graft, waar veel premium klinieken daar 2 - 4 euro per graft voor vragen. Dus het risico dat je daarmee neemt is natuurlijk groter, omdat je minder wilt uitgeven, maar dat zal je wellicht terug zien in de resultaten.

Goedkoop = duurkoop hoeft niet altijd zo te zijn, ligt er net aan wie je behandeling doet. Doet een chirurg dit? Of zijn assistenten? Als het de chirurg is die het meeste werk doet, is het risico op slecht resultaat naar mijn idee kleiner. Dus het is ook wel goed om te weten wie jouw behandeling doet.

Tevens moet je niet vergeten dat de Turkse klinieken die jij op noemt ook een kantoor hebben in Nederland, dus voor nazorg en vragen is het nog steeds om de hoek.

Desondanks zou ik gewoon lekker consults aanvragen bij alle klinieken die jou interessant lijken, Nederlandse of Turkse.
KlaasDirksma is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 14:21   #12
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samsara Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie. Fuegenix lijkt me idd wel wat, maar zitten toch in de 6000-7000 euro categorie voor een beetje kaalheid reparatie toch?



Jawel Fuegenix is veel duurder dan de meesten denken.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 17:47   #13
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samsara Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie. Van Beau Kliniek hoor ik slechte verhalen hier. Visus of Omorfy heb ik me nog niet in verdiept, vrij nieuw meen ik me te herinneren? Qua prijs zitten ze tussen er inderdaad "tussenin". Dank voor de tip ik zal ze eens natrekken.
Ik ben bij Nielsen voor 3200eu behandeld en ben enorm tevreden. Heb hier ook een topic geopend waar je de vooruitgang kan zien.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 19:42   #14
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Ik ben nog steeds heel tevreden over mijn fue door Esteworld en dat is toch al ruim 7 jaar geleden.
Ze leveren nog steeds topresultaten prijs/kwaliteit.
Je kan mijn verhaal hier http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34047 lezen.
Als je nog vragen hebt stuur gerust pb.
Succes met je zoektocht.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 19:47   #15
samsara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2021
Berichten: 17
Geslacht:
Wat fijn dat iedereen meedenkt en zijn mening/ervaring deelt.
Ik ben erg dankbaar !
samsara is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.