Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 februari 2022, 19:25   #1
Thomm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2022
Berichten: 6
Geslacht:
Advies l 26 jaar l diffuus haarverlies

Ik zal even mijn verhaal vertellen qua haarverlies:

Maart 2019 gestart met topical finasteride, voornamelijk vanwege preventie. Dacht ook dat mijn haarlijn en haar kwaliteit afnam. Hielp naar mijn mening wel iets op de inhammen qua dikte van haar. Gebruikte het nergens anders op mijn hoofd.

Oktober 2020 gestart met orale finasteride nadat mijn haar dunner werd. In heel vel zonlicht kon je een klein beetje hoofdhuid zien. Geen inhammen. NW1. Ook naar die kliniek geweest vlak bij Nijmegen waar er idd duidelijk miniturisatie te zien was. Ik was er nog wel heel vroeg bij volgens de artsen. Ik 'denk' dat mijn haarverlies stabiliseerde.

Maart 2021 gestart met dutasteride na het lezen van studies qua effectiviteit en (niet hogere) bijwerkingen. Hier begon mijn haar na 1-2 maanden echt in een rap tempo af te nemen. Ik heb uiteindelijk 9/10 maanden dutasteride gebruikt en ben sinds 2/3 weken overgestapt op finasteride.
Tijdens het gebruik van dutasteride verloor ik honderden haren per dag en werd mijn haar écht dun. Ook de terug groeiende haren waren veel dunner dan ik ooit eerder gezien heb. Daarnaast had ik bijwerkingen (libido).

nu dan mijn vraag:

Ik heb nog steeds een NW1 en perfecte haarlijn en redelijke haardichtheid. Niemand zou denken dat ik kaal wordt, maar ik zelf zie het wel en het ergert me enorm. Omdat ik diffuus haaruitval heb, is het lastiger om te transplanteren.
Zijn er goede klinieken die ervaring hebben met het doen van diffuus haarverlies? Zonder dat daarbij dus mijn huidige follikels beschadigd worden.

[B][mijn huidige stack/B]
Finasteride 1.25mg ed
RU58841 50mg ED
Oral Minoxidil 2.5 ed (net begonnen. Reageer hier heel sterk op dus even afwachten)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 16440851788018936335311079462174.jpg‎ (150,8 KB, 156x gelezen)
Bestandstype: jpg 16440851993046317565880311039585.jpg‎ (145,6 KB, 135x gelezen)
Bestandstype: jpg 16440853365475697316686753428749.jpg‎ (132,5 KB, 139x gelezen)
Thomm is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2022, 09:05   #2
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomm Bekijk bericht

Ook naar die kliniek geweest vlak bij Nijmegen waar er idd duidelijk miniturisatie te zien was.
Welke kliniek is dat? Waarom heb je je vraag niet daar neergelegd?
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2022, 14:18   #3
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Heb je ooit bloedonderzoek laten doen? Diffuse haaruitdunning kan op gezondheidsproblemen wijzen i.p.v. MPB.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2022, 21:38   #4
Thomm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2022
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Welke kliniek is dat? Waarom heb je je vraag niet daar neergelegd?
Intermedica. Omdat ik niet het gevoel had dat ze het beste met me voorhadden en alleen maar op (veel) geld uit waren.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Heb je ooit bloedonderzoek laten doen? Diffuse haaruitdunning kan op gezondheidsproblemen wijzen i.p.v. MPB.

Ja, heb meerdere bloedonderzoeken laten doen. Maar ook een trichogram waar duidelijk uit is gekomen dat haren miniturisatie hebben.
Thomm is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2022, 16:26   #5
Gewi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Kerel, met alle respect, maar 99% van de mensen hier zouden tekenen voor jouw haarlijn en haardichtheid dus stop svp met je eraan te ergeren. Daarnaast heb je er al veel aangedaan door diverse medicijnen uit te proberen. Wel even belangrijk om te weten: als je bijwerkingen ervan krijgt zou ik ermee stoppen, want dat is een signaal van je lichaam en dat zou ik serieus nemen. Wat betreft een ht: ik zou nog heel lang wachten, want je bent nog erg jong en eerst moet blijken hoe jouw uitvalpatroon zal zijn. Ga je nu al opereren dan kun je later voor nare verrassingen komen te staan. Doe uiteindelijk wat jezelf wilt uiteraard, maar dit zou dus mijn advies zijn.
Gewi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2022, 18:59   #6
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gewi Bekijk bericht
Kerel, met alle respect, maar 99% van de mensen hier zouden tekenen voor jouw haarlijn en haardichtheid dus stop svp met je eraan te ergeren. Daarnaast heb je er al veel aangedaan door diverse medicijnen uit te proberen. Wel even belangrijk om te weten: als je bijwerkingen ervan krijgt zou ik ermee stoppen, want dat is een signaal van je lichaam en dat zou ik serieus nemen. Wat betreft een ht: ik zou nog heel lang wachten, want je bent nog erg jong en eerst moet blijken hoe jouw uitvalpatroon zal zijn. Ga je nu al opereren dan kun je later voor nare verrassingen komen te staan. Doe uiteindelijk wat jezelf wilt uiteraard, maar dit zou dus mijn advies zijn.
Mooi oprecht advies, hier kan ik me alleen bij aansluiten.
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2022, 21:45   #7
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Eens met Gewi. Wat je nog zou kunnen overwegen is een SMP (of MHP) behandeling, om meer optische dichtheid te realiseren (minder hoofdhuid zichtbaar)
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2022, 23:26   #8
Thomm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2022
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gewi Bekijk bericht
Kerel, met alle respect, maar 99% van de mensen hier zouden tekenen voor jouw haarlijn en haardichtheid dus stop svp met je eraan te ergeren. Daarnaast heb je er al veel aangedaan door diverse medicijnen uit te proberen. Wel even belangrijk om te weten: als je bijwerkingen ervan krijgt zou ik ermee stoppen, want dat is een signaal van je lichaam en dat zou ik serieus nemen. Wat betreft een ht: ik zou nog heel lang wachten, want je bent nog erg jong en eerst moet blijken hoe jouw uitvalpatroon zal zijn. Ga je nu al opereren dan kun je later voor nare verrassingen komen te staan. Doe uiteindelijk wat jezelf wilt uiteraard, maar dit zou dus mijn advies zijn.
Dankjewel voor het advies. Ik ben ook heel blij met mijn haarlijn. Al zou ik willen dat mijn dichtheid gewoon een stuk voller was zoals enkele jaren geleden. Ik denk dat ik inderdaad nog even eerst afwacht mbt HT en kijk wat de Minoxidil gaat doen en hoe het nu weer gaat op Finasteride.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
Eens met Gewi. Wat je nog zou kunnen overwegen is een SMP (of MHP) behandeling, om meer optische dichtheid te realiseren (minder hoofdhuid zichtbaar)
Misschien is dat wel een goed idee inderdaad. Is eigenlijk het enige waar ik me heel erg aan erger. Als de haren uit elkaar staan is er onder fel licht gewoon een stuk hoofdhuid te zien
Thomm is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2022, 09:26   #9
Gewi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Ik begrijp het volledig hoor, ik ben zelf ook iemand die ooit begon met volledige dichtheid. Het nare van haaruitval is dat je nooit, maar dan ook nooit, je oorspronkelijke dichtheid zult bezitten. Die verwachting moet je dus helaas bijstellen, want ook medicijnen zullen je nooit diezelfde dichtheid geven. Ze kunnen wel degelijk helpen, maar je krijgt nooit je oorspronkelijke aantal haren meer. Heel veel sterkte in elk geval.
Gewi is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.