Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juli 2014, 22:19   #1
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
Problemen met RU en/of fina

heb eerst ru getest en ik kreeg daar pijnlijke borsten van..nu weer aan de finasteride en weer borstvorming...telkens als ik fina of duta gebruik , krijg ik na een maand last van borstvorming...borstvorming en een daling van het libido zijn de meest voorkomende bijwerkingen...en zo een zin van "dit kan niet" gaat niet op hoor..ben 43 jaar en zit hier niet te zeiken...
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 14:22   #2
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Dan moet je er onmiddelijk mee stoppen lijkt me.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 16:13   #3
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
ik lees vandaag dit artikel : http://www.worldhairloss.org/index.p...le_dysfunction

Permanente erectie problemen.
Wat vinden jullie hiervan?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 18:24   #4
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
dat zogezegd een minderheid bijwerkingen heeft niet opgaat...
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 22:09   #5
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
ik lees vandaag dit artikel : http://www.worldhairloss.org/index.p...le_dysfunction

Permanente erectie problemen.
Wat vinden jullie hiervan?
De studie die ze hier voorstellen betreft (maar) 71 mannen, en ze hebben enkel mannen gekozen die bijwerkingen hebben van finasterie. Het zegt niks over het percentage mensen dat bijwerkingen heeft. Het stelt enkel dat de bijwerkingen een tijd kunnen blijven duren na stoppen met finasteride. Dus permanent is ook wat overdreven hier.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 23:07   #6
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
ik lees vandaag dit artikel : http://www.worldhairloss.org/index.p...le_dysfunction

Permanente erectie problemen.
Wat vinden jullie hiervan?
Permanente erectieproblemen kunnen zeker gebeuren door finasteride. Ik ken berichten vanverschillende mannen van andere fora die erectieproblemen blijven houden nadat ze al jaren zijn gestopt met finasteride. Het gaat hierbij wel om een minderheid. De meeste mannen ervaren weinig bijwerkingen van finasteride. Meest gehoorde klacht is wat wateriger sperma. Wat ik nog steeds niet begrijp is dat finasteride het testosteron gehalte in het bloed doet toenemen en toch ervaren sommige mannen erectieproblemen. Zou dit nu komen doordat het testosteron bij deze mannen niet stijgt of omdat deze mannen meer DHT nodig hebben voor een erectie? Iemand zich hier wel eens in verdiept?
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 23:15   #7
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cop Bekijk bericht
heb eerst ru getest en ik kreeg daar pijnlijke borsten van..nu weer aan de finasteride en weer borstvorming...telkens als ik fina of duta gebruik , krijg ik na een maand last van borstvorming...borstvorming en een daling van het libido zijn de meest voorkomende bijwerkingen...en zo een zin van "dit kan niet" gaat niet op hoor..ben 43 jaar en zit hier niet te zeiken...
Rot zeg. Zoals je wellicht weet doet finasteride het vrije testosteron in het bloed toenemen. Doordat er minder testosteron omgezet kan worden naar DHT wordt er meer testosteron omgezet naar oestrogeen. Oestrogeen zorgt voor borstvorming en gevoelige borsten. Ik neem al jaren finasteride en heb hier geen last van. Ik ben slank en heb heel weinig vet van mezelf en waarschijnlijk weinig oestrogeen. Mannen die wat meer vet rond de buik hebben hebben meestal meer oestrogeen en hebben hierdoor meer kans op borstvorming na het nemen van finasteride. Sommige mannen op ander fora nemen hier dan weer een oestrogeenremmer voor zoals bijv arimidex.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 23:38   #8
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Als de omzetting van testosteron naar DHT (gedeeltelijk) wordt geblokkeerd dan blijft er inderdaad meer testosteron over. Maar DHT is een veel sterker androgeen en heeft een grotere invloed op erecties en dergelijke.
jasse is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.