Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 maart 2004, 15:52   #1
sandra24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 43
Alternatief genezen!

Hai,
toen ik in November bijna al mijn haar verloor en de dermatoloog AA heeft geconstateerd, ben ik in januari maar eens op de alternatieve toer gegaan omdat niks meer zou werken volgens de dokter... Ik ben bij een mevrouw geweest en die zei dat bij mij ooit een schimmel die in ieder mens voorkomt, uit balans is geraakt en dat ik daar antistoffen tegen ben gaan maken. Daardoor werd mijn haar afgestoten, en zodoende AA. Ik heb van haar een anti-schimmelkuur gehad, waardoor de reactie zou stoppen.
Nu ben ik bijna 2 maanden verder, en moet ik maandag terug komen. En ja, het heeft gewerkt, mijn haaruitval is godzijdank gestopt en er groeit weer wat nieuws. Woensdag ga ik terug naar mijn dermatoloog om te controleren of de reactie inderdaad is gestopt. Ik denk dat hij niet zal geloven dat het hier door komt, maar doordat de reactie vanzelf stopt, maar toch. Ik ben er in ieder geval heeeel erg blij mee en ik hoop dat meer mensen eens aan de alternatieve kanten denken.
Hoe denkt men hierover en ben ik nou zo optimistisch, of is iedereen hier tegen?
sandra24 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2004, 16:11   #2
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Hoi Sandra,

Ik geloof tot op zekre hoogte wel dat het daardoor kan zijn gestopt. Ik ben ook naar een alternatief genezer geweest voor m'n eczeem nadat de dermatoloog het min of meer had opgegeven. Ik had dat veel eerder moeten doen want het gaat stukken beter.
Aan de nadere kant ben ik ook voor mn AA naar diezelfde arts geweest en dat werkte niet. Ik denk dat het zeker de moeite waard is van het proberen voor veel mensen (want stel dat het werkt, en dat je er dan vanaf bent )
Waarom de meeste artsen en ook veel andere mensen scepties zijn kan ik ook wel begrijpen het is tenslote niet (bij mijn wete) te bewijzen dat je beter bent door die medicijnen of gewoon door je eigen lichaam. Dat is ook de reden dat ik nu ff genoeg heb van behandelingen. Dan maar kaal, ik kan ook kaal heel gelukkig zijn.

Ben blij voor je dat het bij jou wel werkt! Veel succes

Groetjes Sara
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2004, 20:00   #3
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
Hoi Sandra,

zou je kunnen zeggen wat je hebt gekregen? liefst de naam. Ik slik al bijna 3 maanden iets homeopatisch tegen schimmel, maar het slaat niet aan. Kreeg trouwens nog heel veel andere middelen,maar niets heeft effect. Ik ben reuze benieuwd wat jij hebt gekregen.
gr. Assie
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2004, 08:58   #4
sandra24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 43
Hai,
mijn schimmelspul heet micoplex geloof ik, ik zal eht nog wel een keer nakijken, heb ze nu niet bij me.
Hoe kom jij daaraan dan?
Sterkte ermee!
Groetjes
sandra24 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2004, 22:18   #5
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
gewoon op advies van een homeopatisch arts. Ik slik nu al een hele poos kolorex. gewoon te koop bij de goede natuurhuizen.
gr. Assie
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2004, 11:48   #6
elena1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 53
micoplex

Sandra, zou je nog eens kunnen kijken hoe dit spul precies heet want onder de naam micoplex kan ik op internet niks vinden.

Alvast bedankt.
Elena
elena1 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2004, 11:55   #7
sandra24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 43
mycoplex

Hai, het heet Mycoplex en het is van DNH. Ik heb het bij de apotheek besteld, het was iets van 18 euro geloof ik.
Ik hoop dat je het kan vinden.
Groetjes
sandra24 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2004, 13:53   #8
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
hoi Sandra,
werkt het spul nog steeds? En wat zei de dermatoloog erover?
groetjes
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2004, 09:26   #9
sandra24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 43
Hai,
bij mij werkt het spul nog steeds ja! Ik krijg steeds meer haar! Zelfs de dermatoloog moest toegeven dat hij vooruitgang zag terwijl hij eerst de hoop had opgegeven.
Het werkt misschien niet voor iedereen hoor! Mijn alternatieve arts voelde dat ik een schimmelinfectie had gehad, en dat gebeurt best vaak zei ze. Dus is het vaak zo te behandelen. Maar het kan natuurlijk ook aan andere dingen liggen, zeker als je het al heel lang hebt en als AAn de familie zit etc.
Ik wil jullie niet teleurstellen hoor, amar ook niet teveel hoop geven want ik weet dat iedereen alles aanpakt om beter te worden
Ik hoop in elk geval wel dat ik mensen op andere gedachte kan brengen over alternatieve dingen etc.
Sterkte allemaal!
Groetjes
sandra24 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2004, 11:30   #10
elena1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 53
Mycoplex

Hallo Sandra,

Ik heb het middel vandaag bij de apotheek besteld en morgen kan ik het ophalen. Bedankt voor je tip. Nu maar hopen dat het bij mij ook werkt.
Merkte jij na 2 maanden verschil of al eerder?

Groetjes, Elena
elena1 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2004, 09:13   #11
sandra24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 43
Hai, bij mij werkte het na ongeveer anderhalve maand, toen merkte ik dat mijn haar stopte met uitvallen. Ik hoop dat het jou ook helpt. Succes!
Groeten
Sandra
sandra24 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2004, 11:42   #12
elena1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 53
mycoplex

Hallo Sandra,

Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met mycoplex.
Heb jij hierbij nog andere voedingsadviezen gekregen of zo.
Geen koffie, brood etc.?

Groetjes, Elena
elena1 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 12:18   #13
sandra24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 43
Hai,
nee, ik heb daar verder niks over gehoord. Jij wel? Ik wel ook nog van alles andere pillen, ik heb ook zinkpillen, en om mijn bloedsuiker stabiel te houdne want daar leek ook iets mee mis. En mijn nieren werken niet optimaal, dat wist ik al, maar daar heb ik ook een detox-middel voor. Tja een hele lijst, maar dat was allemaal om die schimmels beter uit te kunnen roeien zei ze.
Ik hoop voor je dat het werkt binnenkort!! Ik begin net aan mijn 2e potje mycoplex, ik ga er maar mee door, anders komt het terug, ben ik bang. Ze heeft niet gezegd hoe lang ik er mee door moet gaan ofzo.
Heb jij nog wel tips gehad over wat wel of niet te eten?
Groetjes
sandra24 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2004, 11:41   #14
elena1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 53
Mycoplex

Nee, ik heb van de apotheek geen tips gekregen, vandaar dat ik jou raadpleeg.
Ik ben nu een week bezig. Het voelt een beetje raar onder je tong, alsof je droog gras of zo eet. Heb jij dat ook?
Ben ook begonnen met yakult vanwege de darmflora. Heeft ook met schimmeld te maken dus ik dacht laat ik dat ook maar proberen. Schijnt je immuunsysteem te verbeteren.

Groetjes, Elena
elena1 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.