Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback > Archief: afgehandelde Suggesties

 
 
Discussietools Weergave
Oud 20 juli 2004, 18:04   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Aanmelden verplicht

Waarom is het eigenlijk verplicht om je aan te melden, voordat je het forum kunt bekijken? Volgens mij zijn er nu heel veel gebruikers die nooit iets posten, maar die dus aangemeld zijn om toch het forum te kunnen bekijken.
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2004, 18:09   #2
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster
Beste lotgenoten,

Eind vorig jaar, 22 december 2003, hadden wij een ledenaantal van 1000 bereikt. Nu, een half jaar later is dit aantal verdubbelt: HaarWeb heeft haar 2000-leden mijpaal bereikt!
Kijk, dan gaat `t snel he...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline  
Oud 20 juli 2004, 18:14   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Kijk, dan gaat `t snel he...
Ja dat bedoel ik . Op die manier krijg je heel veel gebruikers, terwijl slechts 20% ofzo iets doet met het forum.
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2004, 18:19   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.250
Geslacht:
Aanmelden heeft als voordeel dat je geen anonieme asociale postings krijgt.
Nu alleen nog maar bekende asociale postings .
En de meesten die vroeger alleen maar eventjes ongeïnteresseerd voorbij surfden die zullen nu waarschijnlijk ook niet inloggen.
Als je echt geïnteresseerd bent doe je dat wel. En als ze dan niet posten, dat is dan de vrijheid die ze zelf hebben.
P.s Haarweb groeide ook voordat het inloggen verplicht werd al enorm, dus kan me niet voorstellen dat dat veel verschil gemaakt heeft.
Henk is offline  
Oud 20 juli 2004, 18:28   #5
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Aanmelden heeft als voordeel dat je geen anonieme asociale postings krijgt.
Nu alleen nog maar bekende asociale postings .
En de meesten die vroeger alleen maar eventjes ongeïnteresseerd voorbij surfden die zullen nu waarschijnlijk ook niet inloggen.
Als je echt geïnteresseerd bent doe je dat wel. En als ze dan niet posten, dat is dan de vrijheid die ze zelf hebben.
P.s Haarweb groeide ook voordat het inloggen verplicht werd al enorm, dus kan me niet voorstellen dat dat veel verschil gemaakt heeft.
Haarmannetje heeft het over het 'bekijken' van topics. Niet over het replyen o.i.d. want dat was al lang zo. Bij het bekijken van topics, moet je je tegenwoordig ook aanmelden. Dus je gaat leden krijgen die nooit iets posten (niet dat dat erg is, natuurlijk) maar eigenlijk zijn het gewoon bezoekers, ipv leden.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline  
Oud 20 juli 2004, 19:35   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Haarmannetje heeft het over het 'bekijken' van topics. Niet over het replyen o.i.d. want dat was al lang zo. Bij het bekijken van topics, moet je je tegenwoordig ook aanmelden. Dus je gaat leden krijgen die nooit iets posten (niet dat dat erg is, natuurlijk) maar eigenlijk zijn het gewoon bezoekers, ipv leden.
Precies, dit bedoel ik . Kijk, de vraag is of je zoveel gebruikers wilt, die eigenlijk geen gebruikers zijn. Ten tweede snap ik ook niet waarom bezoekers niet gewoon mee mogen lezen.
Haarmannetje is offline  
Oud 20 juli 2004, 20:01   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ik ben het er helemaal mee eens dat het forum toegankelijk moet zijn voor iedereen, en dat alleen geregistreerden mogen posten.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 20 juli 2004, 22:18   #8
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.250
Geslacht:
Het is toegankelijk voor iedereen. Maar inderdaad om posts te lezen moet je je registreren. Misschien dat dat komt door de nieuwe versie van Haarweb. Ik weet het niet.
Henk is offline  
Oud 21 juli 2004, 11:56   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ik vind het zonde want het verhoogt de drempel om hier aan het lezen te gaan. Toen ik voor het eerst op haarweb.nl kwam dacht ik ook van wat the fuck is dit. Een klein miniforumpje met allemaal mededelingen, verder niks. waarom zou ik me daarvoor aanmelden. ik kwam er pas achter dat er meer was toen ik me eenmaal registreerde, maar dan is driekwart al afgehaakt.

naar mijn mening staat er onwijs veel belangrijke info op deze site, bijvoorbeeld dat maxilene troep is en dat een haartransplantatie heus niet zo fijn is als in de reclames staat. Dit soort info moet zo makkelijk mogelijk beschikbaar zijn om mensen zo veel mogelijk te redden van debacles.

Graag zie ik hier binnenkort een persoonlijke reactie van de Webmaster aangaande dit onderwerp, als dat mogelijk is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 21 juli 2004, 12:20   #10
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Het is toegankelijk voor iedereen. Maar inderdaad om posts te lezen moet je je registreren. Misschien dat dat komt door de nieuwe versie van Haarweb. Ik weet het niet.
Ik denk dat er wel een optie is, waarmee je die functie uit kunt zetten.

Ik ben het met Laurens eens, dat het niet logisch is zo. Dit is geen besloten forum en je krijgt of mensen die direct weer weggaan (de drempel van registreren is best wel hoog) of je krijgt mensen die zich enkel registeren om even te kunnen kijken en die vervolgens geen bijdrage leveren aan het forum.
Haarmannetje is offline  
Oud 21 juli 2004, 13:22   #11
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb Verplichte aanmelding op HaarWeb : hoe en waarom.

Beste leden,

Ik zie dat er de nodige vragen gerezen zijn omtrent de -sinds kort ingestelde- verplichte registratie op HaarWeb. Gezien jullie vragen zal ik bij deze wat achtergrond-informatie geven.

De verplichte registratie is om een aantal redenen ingevoerd:
  • Traffic.
    Op het moment dat wij gasten (niet-geregistreerde leden) toegang geven (lees-rechten) tot HaarWeb, houdt dit automatisch in dat de internet- zoekmachines (search-engine bots) óók toegang verkrijgen tot alle postings op HaarWeb. Dit heeft tot gevolg dat HaarWeb veelvuldig bezocht wordt door deze bots en dat heeft weer tot gevolg dat onze traffic enorm toeneemt. Je zou zeggen 'hoe meer traffic (hoe meer bekendheid van de site, hoe meer -actieve- leden, etc) hoe beter toch?'. Wij hebben er echter voor gekozen om op dit moment de beheersbaarheid van HaarWeb voorrang te geven op de groei van de site. Wij zijn op dit moment nog niet ingericht (zowel technisch als qua personele inzet) om een snelle groei van de site goed aan te kunnen. Om HaarWeb op een goede, efficiënte manier te laten groeien en draaiende te houden, moeten wij staps-gewijs te werk gaan en dit is hier één van de maatregelen in.
  • Privacy.
    Door de toegang voor gasten (en zoekmachines) te blokkeren kunnen wij méér tegemoet komen aan de privacy-wensen van een aantal van onze leden. Sommige leden voelen zich beter op hun gemak op een besloten forum dan op een openbaar toegankelijk forum. Deze maatregel komt hun hierin tegemoet.
  • Inzicht.
    Zoals Henk al aangaf: 'En de meesten die vroeger alleen maar eventjes ongeïnteresseerd voorbij surfden die zullen nu waarschijnlijk ook niet inloggen. Als je echt geïnteresseerd bent doe je dat wel. En als ze dan niet posten, dat is dan de vrijheid die ze zelf hebben..
    Wij willen met deze maatregel meer inzicht verkrijgen in welke mate onze bezoekers/gasten daadwerkelijk geïnteresseerd zijn om terug te keren op de site.
  • Genereren van een groter en 'schoner' ledenbestand.
    Voor onze toekomstige ontwikkelingen is het van belang dat een aanzienlijk aantal van onze bezoekers/gasten ook daadwerkelijk lid wordt van HaarWeb. Daarnaast hebben wij momenteel ruim 400 leden die hun aanmeldings-procedure nog niet volledig hebben doorlopen (ze hebben hun aanmelding nog niet bevestigd), met als gevolg dat ze wel als 'geregistreerd lid' bekend zijn, maar nog géén toegang hebben. Wij willen de komende tijd deze 400 leden ertoe bewegen zich alsnog volledig te registreren. Dit laatste gaat veel makkelijker als wij hen een reden geven om zich te registreren, vandaar deze maatregel. Als na verloop van tijd deze niet nog-niet-volledig-geregistreerde-leden geen verdere actie ondernemen om zich definitief aan te melden, zullen ze verwijderd worden, waardoor wij een schoner ledenbestand verkrijgen.

Jullie hebben gelijk dat deze maatregel als gevolg heeft dat er nu leden zijn die uitsluitend postings bekijken ipv dat ze een bijdrage leveren aan onze discussie's. Maar goed, 'stille' leden hadden wij vóór deze maatregel ookal, zij het in mindere mate. 'Stille' leden zijn in onze ogen net zo goed lid. Je kunt het vergelijken met een reguliere patiëntenvereniging bijv. Je kunt lid worden van een patiëntenvereniging, zònder dat je actief met de vereniging bezig bent. Wat je wel ontvangt voor je contributie-geld is het verenigingsblad. En dat laatste is wat HaarWeb voor onze 'stille' leden is.... en feitelijk natuurlijk veel méér dan dat. (en nog gratis ook!)

Het is overigens niet zo dat de drempel om lid te worden te hoog is. Sterker nog, de groei van ons ledenaantal blijft in hetzelfde tempo toenemen. Waar ik toevallig de afgelopen week (voordat deze thread ontstond) over aan het nadenken ben geweest is de mogelijkheid om een tussenvorm te vinden, waarbij bezoekers méér rechten verkrijgen dan nu het geval is, maar minder dan voorheen het geval was. Hier horen jullie binnenkort méér over.

De huidige maatregel blijft dus ook voorlopig van kracht. Het wil echter niet zeggen dat de maatregel in de huidige (of straks aangepaste) vorm een blijvende maatregel is. De toekomst zal dit uitwijzen. Wij zullen n.a.v. jullie bovenstaande vragen dit meenemen in ons management-overleg.

Tot zover,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 21 juli 2004 om 13:43
Webmaster is offline  
Oud 21 juli 2004, 13:40   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Webmaster, bedankt weer voor je uitgebreide en goed onderbouwde antwoord. Hier kan ik mee lezen en schrijven. Op dit forum voel ik me echt serieus genomen en dat vind ik heerlijk.

Inderdaad geef je een aantal goede argumenten, en ik snap ook waarom het nu "gesloten" is. Toch vind ik mijn argument dat het zulke belangrijke informatie is zwaarder wegen dan de rest. De haarwereld is een slangenkuil vol listige verkooptrucs en geldwolven. Haarweb.nl is voor mij een soort veilig eiland waar serieus en met ECHTE kennis over zaken wordt gesproken. Dit kan naar mijn mening nooit toegankelijk genoeg zijn.

Maar nogmaals: ik snap de overweging voor nu en ik hoop dat het zal veranderen in de toekomst.

Nogmaals dank.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 21 juli 2004, 14:06   #13
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Thumbs up Thanks.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Webmaster, bedankt weer voor je uitgebreide en goed onderbouwde antwoord. Hier kan ik mee lezen en schrijven. Op dit forum voel ik me echt serieus genomen en dat vind ik heerlijk.

Nogmaals dank.
Beste laurensj,

Dankjewel voor je complimenten: ik vind erg fijn om te horen dat je je serieus genomen voelt. Ik denk -al zeg ik het zelf- dat HaarWeb één van de weinige website's op nederlandstalig internet is waar leden een dergelijke inbreng en invloed hebben op de ontwikkeling van de site.

Wij zijn allemaal lotgenoten : HaarWeb is HaarWeb door onze gezamenlijke behoefte en inzet. Dankjewel.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 21 juli 2004 om 14:09
Webmaster is offline  
Oud 22 juli 2004, 11:24   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Thumbs up

ja veel beter zo, nu iedereen alle topics kan zien! nu is mijn grootste bezwaar, dat mensen afhaken omdat ze niet weten dat er meer is dan alleen mededelingen, verdwenen. de titels zullen de gasten wel dusdanig stimuleren om zich aan te melden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 22 juli 2004, 11:25   #15
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb Aanpassing op beperkte rechten niet-leden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Maar nogmaals: ik snap de overweging voor nu en ik hoop dat het zal veranderen in de toekomst.
Beste laurensj,

Mede n.a.v. jullie suggestie's heb ik vandaag een wijziging doorgevoerd. Dit is -voorlopig- de gulden middenweg geworden : http://www.haarweb.nl/forum/showthre...42&postcount=3

Op deze wijze blijven wij voldoen aan de hierboven door mij genoemde argumenten en komen wij méér tegemoet aan de wensen om gasten meer inzicht te geven in de rubrieken en onderwerpen op HaarWeb.

Bedankt voor je suggesties! Ik denk dat iedereen zich hierin voorlopig kan vinden.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
 

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan webmaster Robert18 Archief: afgehandelde Suggesties 22 1 juni 2004 19:56
Aminexil/haaruitval.net/Bolder Knurft Medicijnen/haargroeimiddelen 9 28 december 2001 12:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.