Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2004, 21:10   #1
Patriesje
Patriesje
 
Patriesje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Locatie: Veenendaal
Berichten: 41
Exclamation Immuuntherapie

Hoi!

Zijn er toevallig nog andere mensjes hier die een immuuntherapie volgen?
Ik zou graag hierover ervaringen willen uitwissellen!!!

Gr.Patries
Patriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 14:34   #2
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
Ik ja

En ik ben ervaren, want ik ben er al een hele tijd mee bezig. Vraag maar wat je wilt weten!
xx
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 16:53   #3
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Red face

[QUOTE=Janne]Ik ja

En ik ben ervaren, want ik ben er al een hele tijd mee bezig. Vraag maar wat je wilt weten!
xx[/QUOTE

Hoii-!!

K heb un vraagje en aangezien jij zow ervaren bent..,,
wat is immuuntherapie nou eigen &nd hoe gaat het in zn werk ensow?!

Doeii-Doeii,,
Hoop van juh te horen?!

Ps,,zijn er veel goede resultaten mee geboekt?
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 12:48   #4
Patriesje
Patriesje
 
Patriesje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Locatie: Veenendaal
Berichten: 41
Lightbulb

Hoi!

Ten eerste bedankt voor je reactie :-)
Ik zit nou net in m'n 6e week van deze immuuntherapie, en graag zou ik een beetje willen weten hoe het verloop er nou van uitziet..
Ik heb er namelijk op dit moment best aardig wat last van...heb echt heel veel jeuk, en er komt ook allemaal vocht uit m'n hoofd, zeker 's nachts is m'n hoofd echt een ramp!
Blijft dit zo? Of hou je het vol doordat je er op een gegeven moment gewoon aan gewend raakt?
Doe jij het zelf of moet je nog naar je dermatoloog hiervoor???
Hoelang ben jij er mee bezig ondertussen???

Alvast bedankt voor je antwoord

Gr.Patriesje
Patriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 15:20   #5
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
hojs!!
ik ben nu ongeveer een jaartje geleden gestopt met m'n imuuntherapie...ik heb het denk bijna een jaartje volgehouden, maar het was wel vreselijk, 's nachts jeukte m'n hoofd verschrikkelijk!! ik hbe ook een keer gehad dat echt heel m'n bed nat was van vocht dat uit m'n hoofd was gekomen van al het krabben...maar toen er uiteindelijk nog geen resultaat kwam en het enkel maar verergerde ben ik er mee gestopt en ben ik dan maar een pruik gaan kopen, want ik was al zo goed als kaal
groetjes en sterkte
tinneke!!
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 15:25   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hoi Tinny, even een huishoudelijke mededeling. Ik zie dat je je email/msn-adres hebt opgenomen in je signature. In ons •[/color] Vermelding van email-adressen]huishoudelijk reglement staat hierover het volgende:
Citaat:
Vermelding van email-adressen
Hoewel het is toegestaan je persoonlijke email-adres te posten op onze forums, raden wij dit af. Als je graag hebt dat mede-leden je kunnen bereiken op je persoonlijke email-adres, dan kun je dit instellen in je gebruikers-opties. Op die manier kunnen leden je via HaarWeb mailen, zònder dat het nodig is je email-adres in een bericht te plaatsen. Als je mensen wilt stimuleren jou te mailen, dan kun je dàt aangeven in je bericht.
Ik kan je dan ook adviseren even naar je gebruikersopties (User CP) te gaan. Klik daar op 'Edit profile'. Daar vind je een vakje 'MSN Messenger Handle', waar je je emailadres kunt invullen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 17:13   #7
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
Heey patriesje en lieverd

Ik heb vanaf Januari altijd met een doekje om gelopen. Rond die tijd had ik met de dermataloog afgesproken om immuuntherapie te doen, omdat ik alle andere opties (zoals zware hormoonpillen, hormoonzalf en spuitjes) niet zag zitten. Ze gaan ervan uit dat je allergisch wordt voor het chemische stofje uit het laberatorium.Ze pakken extra een 'onbekende' stof, zodat je in het dagelijks leven er niet mee in aanraking komt. Bij mij hebben ze 1 helft van het hoofd getest. Ik had toen nog een kale plek van 5 bij 10 cm. Daar hebben ze een oplossing van 2% opgesmeerd. ze gaven me toen 2 weken, zodat ik aan de stof kon wennen en een allergie kon opwekken. De andere helft werd extra niet behandeld, zodat we zo in de gaten konden houden of mijn haar niet al vanzelf terug zou komen.

Na die twee weken had k nog steeds geen reactie. Helaas had ik op die controle een andere dokter, en die is toch gewoon verder gegaan. Eigelijk kon dat helemaal niet, want ik reageerde totaal niet op die stof. Ze zijn toen begonnen met 0,01% van die oplossing op dezelfde plek te smeren. Iedere week moest ik terug naar het ziekenhuis en bijhouden of ik een reactie, zoals roodheid en jeuk had. Als dat niet zo was ging het een stapje hoger. Uiteindelijk was ik bij 1% aangekomen, en hd ik nog geen reactie. Alleen diezelfde nacht, dat ik behandeld was met 1% kreeg ik vreselijke knobbels in mijn nek. Het was een reactie van die hoge dosis op mijn lymfeklieren.Ook kreeg ik blaren op mijn hoofd die open sprongen. dat is ook wat hierboven gezegd wordt.het was geen normale jeuk meer, maar echte pijn. Ze kwamen erachter dat die 1% veel te hoog was en nu zit ik geloof ik op 0,1%.

Kijk he, ze gaan ervan uit dat je hoofdhuid een exceem maakt. Exceem trekt de ontstoken cellen onder de haarzakjes uit. Daardoor kan je haar weer gaan groeien. Bij mij is het enorm goed aangeslagen. Tuurlijk, ik heb nachten lang wakker gelegen van de jeuk. wat je nooit moet doen is eerst op je hoofd krabben en dan in je ogen wrijven of aan je gezicht krabben. Ik heb dat een hele nacht gedaan, en de dag erna kon ik thuis blijven. Mijn ogen waren helemaal opgezwollen en mijn gezicht was knalrood. Ook oppassen met chloorwater. Ik probeer nu de therapie smorgens te doen. de eerste paar uur merk je niets, daarn begint het te kriebelen. Bij mi is het zo dat als ik mijn pruik of doekje afdoe, dat het dan echt begint te jeuken. Voordat ik slapen ga neem ik een paracetamol.
Ik doe de therapie nu thuis, gelukkig. Pas goed op met je handen en dat je niet perongeluk in je nek drupt.
En Patriesje, als ik het bij jou zo hoor, is je dosis te hoog. Ik zou het voor de zekerheid maar eens vragen bij de dermataloog, want te hoog kan misschien ook schadelijk zijn, denk ik.
O ja, ik weet niet of het bij iedereen zo is, maar ik heb heel wienig gevoel op mijn hoofdhuid.Het zal vast wel komen doordat je toch een chemische stof op je hoofd smeert. In het begin is het lang wachten op resultaat, maar echt, ik krijg al mijn haar weer terug, en daar heb ik die jeuk graag voor over. Als iemand nog vragen heeft hoor ik het wel.
xx
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 18:15   #8
Patriesje
Patriesje
 
Patriesje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Locatie: Veenendaal
Berichten: 41
Hoi Janne,

Bedankt voor je verhaal, lijkt heel erg veelop dat gene wat ik vertel als iemand mij weer eens vraagt wat immuuntherapie is
Ben heel erg blij dat het bij jou weer teruggroeid...wat moet dat een opluchting zijn zeg!

Mijn dermatologe smeert zelf nog elke x de dyphencyprone op m'n hoofd, dus ze weet wat voor effect het heeft elke x...dit is pas de 2e week dat ik echt wat merk van de therapie, en ze is afgelopen maandag ook van 0.3 naar 0.1% gegaan en ik moet zeggen dat ik er nou al een stuk minder last van heb..
Ik ben vorige week inderdaad ook 's nachts wakker geworden dat m'n kussen helemaal nat was van het vocht...
En afgelopen maandag was de pijn 's nachts zo erg dat ik maar een natte handdoek over m'n hoofd heb gelegd, en ik moet toegeven dat dat hardstikke fijn was..en ook zeker op dat moment even hielp.

Zoals jij al zegt heb ik deze ellende er zeker voor over, als het werkt...maar ja bij mij is het nog te vroeg denk ik om daarover wat te zeggen...

Gr.Patriesje
Patriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 22:03   #9
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
graag gedaan
heel veel succes dan
ik heb het net een paar uur geleden weer gedaan, dus dat wordt weer feest vanacht
veel succes
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2004, 19:34   #10
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Hojs Janne,
Kheb net je verhaal gelezen met je ervaringen van imuuntherapie, wel erg voor je dat je zo'n blaren op je hoofd kreeg..

Ik heb ook zo'n soort van ervaring...Ongeveer een anderhalf jaartje geleden, was ik ook bij m'n dermatoloog geweest, er was ook niej echt reactie op het middel...dus ze besloot om hoger te gaan, 0,5% dat was vrij hoog voor me, ik had ook een soort van blaren en ze sprongen ook open, pijnlijk was dat 's morgends moest ik om negen uur gaan tennisen, ik zag er helemaal nie goed uit, ik had maar amper geslapen, maar ik besloot toch om te gaan tennise, ja wat gebeurde er natuurlyk, ik sloeg een bal verkeerd recht in het gezicht van m'n trainer, hij werd zo een beetje kwaad omdat uij verschoten was denk ik, ik voelde me echt schuldig, maar kon er denk niets aan doen, ik heb m 'n excuses aangeboden...de volgende afspraak bij m'n dermatoloog heb ik een lager middel gekregen, 0,2% gelukkig was dat al vele beter, de blaren waren zo goed als genezen (we hebben wel enkele weken gewacht vooralleer we weer begonnen zijn met het product) maar bij mij hielp het niety, en toen het alsmaar erger werd en ik een pruik droeg, heb ik gezegt, styop er maar mee, ik heb genoeg afgezien, en ik voel me nu goed hor ik ben, goed ik draag een pruyik, waar ik mee kan leven, maar alle keren zo'n pijn ven die allergische reactie, neen, dat kon ik niet meer aan
Nu ongeveer een jaartje later ben ik dus volledig kaal en draag ik dus nog steeds een pruik, nu op het moment ben ik er gelukkig mee, natuurlyk wil ik zoals iedereen gewoon lange stralende haren hebben, maar ik weet ook dat dat niet gaat, dus ben ik gelukkig met m'n pruikje...

als je nog wat meer wilt weten, vraag maar

liefs!!

xxx Tinne xxx
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!
tinny is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Immuuntherapie SANDRA AA - Behandelingen 23 12 november 2007 13:50
Imuumherapie Duckie AA - Behandelingen 1 2 september 2002 11:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.