Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 27 maart 2022, 22:07   #1
ighen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2022
Berichten: 1
Geslacht:
FUE ingreep FR. Feriduni Hasselt

Voorgeschiedenis
Ik ben Ignace, 29 jaar, en ik heb moeite met mijn beginnende kaalheid. In mijn familie zijn mijn meeste nonkels en vader kaal. Hierdoor had ik op jongere leeftijd al schrik om kaal te worden. Sinds mijn 25ste zijn mijn haren vooraan dunner beginnen worden. Daarna ging het proces steeds sneller en kreeg ik steeds meer dunnere en kale plekken. Ik merkte dat dit een grote invloed had op mijn zelfvertrouwen, waardoor ik besloot om een online consultatie in te plannen. Ik kreeg tijdens deze consultatie meer uitleg over een mogelijke ingreep en kreeg antwoorden op mijn vragen. Aangezien het een ingrijpende gebeurtenis is, besloot ik om hier goed over na te denken. In juni 2021 volgende mijn tweede afspraak waarbij er werd nagegaan of ik in aanmerking kon komen voor een FUE-ingreep. Dit was echter het geval waardoor ik in september besloot om de ingreep uit te voeren.

Ingreep 31/01/22
Ik werd om 7u30 verwacht in de kliniek. Ik moest een vragenlijst invullen over mijn medische achtergrond. Daarna gaf de dokter nog extra uitleg over de ingreep en werden er foto’s gemaakt. Het eerste deel (extractie van donorgebied) vond plaats in de voormiddag. Ik moest hierbij op mijn buik liggen terwijl ze verschillende FU’s (follicular unit) uit mijn donorgebied haalden. In het totaal haalden ze 3691 FU’s uit mijn donorgebied. Deze ingreep was volledig pijnloos en vond plaats onder lokale verdoving. ’S Middags werd er lunch voorzien. Daarna maakte de dokter verschillende incisies zodat de FU’s geïmplanteerd konden worden. Namiddag vond het tweede deel plaats, namelijk de implantatie. Dit duurde ongeveer 2,5u, ter ontspanning werd er Netflix opgezet. Om 16u30 werd ik terug naar mijn kamer gebracht en kwam de verpleegster langs met de verder uitleg voor de nazorg. Ik kreeg een tas mee met allerlei producten en medicatie. Daarnaast kreeg ik ook een bundel mee waarin alle stappen betreffende nazorg duidelijke werden vermeld. Om 17u mocht ik naar huis.

Enkele dagen later
De eerste nacht was zwaar. Ik kreeg een nekkussen mee van de verpleging, maar moest in een houding van 45 graden slapen. Dit was natuurlijk niet ideaal. De volgende werd ik terug bij de dokter verwacht ter controle. Mijn hoofdhuid werd toen ook gereinigd door de verpleging. Ik nam niet veel pijnmedicatie aangezien de pijn heel goed meeviel, ik had enkel nog een verdovend gevoel aan mijn hoofd.
De tweede nacht verliep het slapen al veel beter. Ik had de dag voordien ook een Tempur nekkussen meegekregen waardoor ik veel beter kon slapen. Ook de pijn viel heel goed mee.
Tijdens de derde dag begon er wat zwelling op te treden boven mijn ogen. Dit was volgens het medisch team heel normaal en blijkt een uitwerking van de verdoving te zijn. Men gaf het advies om zoveel mogelijk ijs te leggen en voldoende water te drinken. Verder ervaarde ik geen pijnklachten.
De overige dagen verliepen vlot. Ik sliep steeds beter en de zwelling minderde snel. Ik mocht steeds bij het team langsgaan ter controle of om mijn hoofdhuid te reinigen. Ik werd steeds heel vriendelijk ontvangen en ze gaven telkens een duidelijke uitleg op mijn vragen.
ighen is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.