Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juni 2004, 13:39   #1
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Question Pluishaar en Locoid

Hoi allemaal,

Ik heb op mijn kale plek allemaal hele dunne witte haartjes groeien (hoera!), door mij liefkozend "mijn pluis" genoemd.
Aangezien ik zelf rood haar heb, wil ik graag weten of dit pluis ook rood haar wordt, of dat het eerst moet uitvallen en dat er "echt" haar moet gaan groeien, of dat pluis niks zegt over nieuw "echt" haar.....
Ik heb mijn plek pas eind mei ontdekt, dus alles is nog nieuw voor mij, heeft iemand hier een antwoord op?

En ik gebruik Locoid lotion, heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt!

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2004, 16:46   #2
yvonne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: the netherlands
Berichten: 18
Hallo Annemarie,

Ik heb op mijn kale plekken ook wat pluisjes gehad maar die vielen even vrolijk weer uit.
Wel is sinds 1 jaar mijn haar helemaal terug, zelfde kleur alleen had ik vroeger dik haar en nu een zielig bosje babyhaar , heel fijn en dun maar ik heb al een hel tijd geen pruik meer nodig gehad.
Houd moed!!
groetjes : yvonne
yvonne is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2004, 21:45   #3
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Smile

Hoi Yvonne,

Bedankt voor je reply!
En wat fijn dat je al een tijd geen pruik meer hebt hoeven dragen!

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2004, 13:33   #4
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AE3
Hoi allemaal,

Ik heb op mijn kale plek allemaal hele dunne witte haartjes groeien (hoera!), door mij liefkozend "mijn pluis" genoemd.
Aangezien ik zelf rood haar heb, wil ik graag weten of dit pluis ook rood haar wordt, of dat het eerst moet uitvallen en dat er "echt" haar moet gaan groeien, of dat pluis niks zegt over nieuw "echt" haar.....
Ik heb mijn plek pas eind mei ontdekt, dus alles is nog nieuw voor mij, heeft iemand hier een antwoord op?

En ik gebruik Locoid lotion, heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt!

groetjes Annemarie
Hey Annemarie,
Vroeger (toen ik nog haar had, ben nu helmemaal kaal) had ik ook dikwijls "pluishaar" op m'n kale plekken en meestal kwam er daarna weer bruin haar (ik heb bruin haar normaal he). Maar sinds Oktober 2003 ben ik helemaal kaal en heb nu geen haartje meer, nergens (ook geen schaamhaar, ...)
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent...

sterkte

groetjes Tinny

P.S. Probeer het te respecteren dat je AA hebt, je moet er niet depresief door worden, ik heb dit van mijn acht jaar (ben nu 14 jaar) en ik hebe r nooit een probleem van gemaakt, zelfs nu ik een pruik draag voel ik me daar nog steeds goed bij...

groetjes
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2004, 16:03   #5
ag0807
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 16
Hoi Annemarie,

Ik ben in 3 maanden tijd bijna al mijn haar verloren en nu heb ik weer stekeltjes. Eerst heb ik ook "pluishaar" / donshaar gehad. Bij mij is dit doorgegroeid. Wel heb ik nog enkele kale plekjes, ik hoop dat deze nog dicht groeien. Bij iedereen is het dus verschillend. Veel succes verder.

Groetjes Anouk
ag0807 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2004, 22:49   #6
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Smile

Hoi Tinny en Anouk,

Julli ook bedankt voor jullie reacties!
Omdat alopecia voor mij nog vrij nieuw is, is het fijn om wat vragen te kunnen stellen.
Tinny: ik vind het geweldig dat je er zo goed mee omgaat, petje af.
Ik heb er zelf nog wel wat moeite mee....voorlopig kan ik mijn plek gelukkig nog wel verbergen.
Anouk: fijn dat je haar weer aan het doorgroeien is, het zet vast door zodat je laatste plekjes straks ook dichtgroeien!

Ik moest met mijn plek in de zon van de dermatoloog....tjah, dat is toch wel lastig als ik de weerberichten bekijk....
Ik ben trouwens gisteren voor het eerst sinds de ontdekking van de plek naar de kapper geweest, dat was wel bijzonder...ze vonden het heel interessant
Vond het wel eng hoor, om er heen te gaan en de kapster van te voren even te waarschuwen voor mijn plek. Maar toch gedaan!

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2004, 19:01   #7
Duckie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 29
Angry

Hoi Annemarie,

Bij mij komt ook na verloop van tijd wel haar terug op de kale plekken, ook eerst wat donsig wit haar. Later wordt het haartje wat dikker en soms gaat een wit haartje ineens over in een donker haartje. Ik draag een pruik.
Bij de winkel waar ik mijn pruik weg heb, noemden ze dat foetus haar. En ze zeiden dat bij de ene dit haar wit blijft en bij een ander dit wel wel kleur kan krijgen. Dit schijnt dus willekeurig te zijn.
Bij mij is bijna alle haar weggeweest, en komt er dus ook op sommige plekken wit haar voor terug. Op enkele plekken kleurt het nu wel weer wat donker. Maar lang nog niet overal. Het is een erg raar bont geheel. Van de week merkte ik dat ook in het witte haar, op een enkel plekje al weer haaruitval is, voordat het donker heeft kunnen kleuren. Balen dus. Maar toch beter wit haar dan geen haar. En ik heb nog liever alles wit dat zo bont zoals nu, maarja er valt niets te kiezen.
Groetjes Duckie
__________________
Duckie
Duckie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2004, 19:05   #8
Duckie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 29
Red face

Hoi allemaal,
Die boos kijkende smiley moet je achter de tekst denken.
Was de eerste keer dat ik dat probeerde, kwam dus ergens anders te staan dan ik dacht!!
Duckie
__________________
Duckie
Duckie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2004, 11:25   #9
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Hoi,

Ik heb vorige week een tweede kale plek ontdekt ; woensdag ga ik weer naar de dermatoloog. Ik was eindelijk een beetje gewend aan het AA-idee, en aan mijn plek, en dan komt er nog een. Wat een teleurstelling . Mijn haar begint overal een beetje dunner te worden, ik blijf hoop houden dat 't op een gegeven moment ophoudt, maar die hoop wordt zo wel steeds kleiner.

Duckie, bedankt voor je reactie. Ik heb ook ook liever wit haar dan geen haar!

Ik wens iedereen een fijne zomer toe!

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.