Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 september 2004, 13:53   #1
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Post Geen behandeling?

Hallo allemaal,

Ik zelf heb er voor gekozen om me niet te laten behandelen tegen de verschijnselen van AAU.
Ik ben wie ik ben, en blijf dat ook, dat ik heel simpel voor mij. Maar ik kan me voorstellen dat andere dat erg moeilijk vinden!
Zijn er nog meer mensen die zich niet laten behandelen?

En waarom laten de andere zich juist wel behandelen?
Is er zekerheid dat je haar blijft groeien?
Of is ook dat onzeker?

Ik hoor graag van jullie!
Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 14:49   #2
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
hojs Annelies,
ook ik heb ervoor gekozen om geen behandeling te nemen, ik voel me nu zo goed in m'n vel, ook al draag ik een pruik, het is hoe jij het zegt, ik ben wie ik ben!
Ongeveer anderhalf jaartje geleden heb ik imuuntherapie gevolgd, maar zonder resultaat, het werd enkel erger...ik werd kaal en wanneer ik een pruik heb gekocht toen heb ik tegen m'n dermatoloog gezegt dat ik geen behandeling, geen imuuntherapie ofzo nog wilde omdat ik me nu juist goed in m'n vel voel!! M'n vriendinnen, de klas, m'n titularis (in Nederland noemen ze dit mentor/mentrix), m'n familie, ... met andere woorden, heel veel mensen zijn ervan op de hoogte dat ik AA (totalis) heb...daarmee voel ik me ook beter, ik ben er nog wel niet klaar voor om gewoon wanneer hiert vrienden of vriendinnen of tante's of nonkel's of ... hier thuis zijn, durf ik niet rond lopen zonder pruik, ik voel me er beter bij als ze niet zien dat ik kaal ben...heb jij dit ook?? of kun jij gewoon je pruik afzetten wanneer er bezoek is??

Ik heb ff een vraagje, alopecia areata universalis is dat hetzelfde als alopecia areata totalis?? of s er een verschil??

liefs....

tinny xxx
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2004, 22:03   #3
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinny

Ik heb ff een vraagje, alopecia areata universalis is dat hetzelfde als alopecia areata totalis?? of s er een verschil??

Hoi Tinny,

Volgens mij is het verschil dat je bij A-totalis je hoofdhaar geheel kwijt bent en bij A-universalis al je lichaamshaar.

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2004, 08:21   #4
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AE3
Hoi Tinny,

Volgens mij is het verschil dat je bij A-totalis je hoofdhaar geheel kwijt bent en bij A-universalis al je lichaamshaar.

groetjes Annemarie
Hojs Annemarie,

Maar ik ben al m'n hoofdhaar kwijt + ik bven ook al m'n lichaamshaar kwijt...heb ik nu AA totalis of AA universalis??

liefs... Tinny
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2004, 15:07   #5
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinny
ik voel me er beter bij als ze niet zien dat ik kaal ben...heb jij dit ook?? of kun jij gewoon je pruik afzetten wanneer er bezoek is??
Hoi Tinny,

Ik draag helemaal geen pruik, ben voledig kaal (scheer het zelf af)
En zet eigenlijk zelfs geen petje op als ik naar buiten ga.
Ik heb het afgelopen vrijdag weer afgeschoren, en heb alleen mijn collega's ingelicht omdat die anders vaak veel vragen van ouders krijgen. (werk in een instelling voor verstandelijk gehandicapten.) ik heb ze gevraagd om met vragen/opmerkingen naar mij toe te komen, zodat ik daar zelf op kan reageren!
ook mijn beste vrienden heb ik ingelicht. dit bleek achteraf niet nodig want ze zagen het allemaal al aankomen.
Ik had gister een verjaardag waar iedereen er was. en het was de eerste keer dat ik weer kaal de straat op ging.
T eerste wat iedereen zei was:
We hebben lies (zo noemen ze me hier) weer terug!
Je bent zo meer jezelf als met haar. dit vond ik een erg groot compliment.
Er worden veel grapjes over gemaakt, maar we(ze) weten hoever ze kunnen gaan. En zelf doe ik er ook wel aan mee. dus dat scheelt wel!

Iedereen in mijn familie weet dat ik kaal ben, en voorheen (toen ik 6 jaar geleden voor het eerst kaal werd droeg ik wel een pruik) deed ik mijn pruik wel af als er familie kwam. Het was bij ons heel 'normaal' dat ik zo ben/was.

Ik hoop dat als jij dat wilt je de stap binnenkort ook kunt zetten.
Maar je moet je er zelf gelukkig om blijven voelen, daar gaat het om!

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2004, 17:44   #6
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
ik behandel mezelf omdat ik absoluut niet kaal wil zijn. Ik heb er echt veel voor over, zodat ik maar mijn eigen haar weer heb.
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2004, 19:38   #7
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Hoi Tinny,

Ik draag helemaal geen pruik, ben voledig kaal (scheer het zelf af)
En zet eigenlijk zelfs geen petje op als ik naar buiten ga.
Ik heb het afgelopen vrijdag weer afgeschoren, en heb alleen mijn collega's ingelicht omdat die anders vaak veel vragen van ouders krijgen. (werk in een instelling voor verstandelijk gehandicapten.) ik heb ze gevraagd om met vragen/opmerkingen naar mij toe te komen, zodat ik daar zelf op kan reageren!
ook mijn beste vrienden heb ik ingelicht. dit bleek achteraf niet nodig want ze zagen het allemaal al aankomen.
Ik had gister een verjaardag waar iedereen er was. en het was de eerste keer dat ik weer kaal de straat op ging.
T eerste wat iedereen zei was:
We hebben lies (zo noemen ze me hier) weer terug!
Je bent zo meer jezelf als met haar. dit vond ik een erg groot compliment.
Er worden veel grapjes over gemaakt, maar we(ze) weten hoever ze kunnen gaan. En zelf doe ik er ook wel aan mee. dus dat scheelt wel!

Iedereen in mijn familie weet dat ik kaal ben, en voorheen (toen ik 6 jaar geleden voor het eerst kaal werd droeg ik wel een pruik) deed ik mijn pruik wel af als er familie kwam. Het was bij ons heel 'normaal' dat ik zo ben/was.

Ik hoop dat als jij dat wilt je de stap binnenkort ook kunt zetten.
Maar je moet je er zelf gelukkig om blijven voelen, daar gaat het om!

Annelies
Hojs Annelies,
Ik heb net je verhaal gelezen, echt heel mooi, ik heb echt bewondering voor je!

Ik wil je wel ff zeggen dat ik ooit misschien ndie stap wel ga zetten om altijd volledig kaal rond te lopen...maar nu ben ik er nog niet klaar voor, ik ben er wel over dat ik AA heb enzow, maar het woord "haar" ligt bij mij nog wel erg gevoelig, ik hoor soms vriendinnen bezig van dat hun haar niet goed ligt ofzow en dan denk ik echt bij mezelf: "wees blij dat je haar hebt, ik zou ook liever haar hebben" enzow van die dindgen dnek ik dan...je moet mùe nie verkeerd begrijpen dat ik het hen nie gun dat ze haar hebben, maar ze weten dat ze bij mij nie te veel over haar moeten vertellen want daar kan ik nie zo goed tegen...m'n familie weet wel dat ik een pruik draag, maar ik zou niet zonder pruik durven rondlopen in het bijzijn van een tante ogµf een nonekel of ... Bij m'n ouders en broers is het natuurlyk anders, dan loop ik gewoon zonder pruik rond...
Als iik bij een vriendin ga slapen of er hier een vriendin komt slapen, dan durf ik ze wel afzetten, maar ik heb het ook ondervonden dat ik thuis sneller m'n pruik zal afzetten wanneer we gaan slapen dan wanneer ik bij een vriendin ga slapen dan is het zo echt uren denken, wanneer is het nu de goeie moment enzow...
soms best wel ampetant...
Maar eigenlijk schaam ik me er wel wat voor, en ik weet wel dat het niet moet, maar ik kan er zelf ook niks aandoen...
daarom ben ik ook héél erg blij dat dit forum er is en bestaat!!

liefs...

Tinne...xxx...

P.S. je moet ùme niet verkeerd begrijpen, ik kan wµer heel erg gemakkelijk over praten dat ik kaal ben enzow, maar ik kan er niet goed tegen dat anderen kommentaar hebben op hun haar ofzo... snap je?
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2004, 17:08   #8
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Liejvurd*
Ps,,wie heeft wel ns meegemaakt dat ie d8 dat weer ging gr0eien,,maar later dan t0g nii,,maar h0e ga j met die h0op 0m? k heb het echt al 0ver,,jaah v0lgend jr z0mer dan ben k weer k &nd k kan t nii st0ppen dat gev0el..:$,,
Ben Z0oooow Bang..Eigenluk
Hojs Lytsa!!
Ik heb dat meegemaakt, enkele weken geleden, ik dacht dat ik een soort van stoppeltjes kreeg en dat het weer zou gaan groeien...maar toen we bij de dermatoloog waren; toen zei ze dat er nog geen verbetering was, nog geen stoppeltjes dat vond ik echt heel spijtig!! ik had zooo gehoopt!!

Maar ben er nu weer over

Maar ik zou echt proberen te blijven hopen dat het terug komt...

groetjes tinne!!
xxx
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!

Laatst gewijzigd door tinny; 22 september 2004 om 19:46
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 12:56   #9
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Liejvurd*
h0ii Tinne,,

Ps,,wie heeft wel ns meegemaakt dat ie d8 dat weer ging gr0eien,,maar later dan t0g nii,,maar h0e ga j met die h0op 0m? k heb het echt al 0ver,,jaah v0lgend jr z0mer dan ben k weer k &nd k kan t nii st0ppen dat gev0el..:$,,
Ben Z0oooow Bang..Eigenluk
Ik!!

Bij mij is mijn haar al 3 keer terug gekomen, soms was ik helemaal blij dat het weer ging groeien, maar dan viel het toch weer uit 3 keer is mijn haar terug gekomen, (helemaal) maar het is ook al weer 4 keer uitgevallen.
Nu dus weer kaal.
Er is niets aan te doen denk ik dan maar!

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 19:30   #10
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Ik!!

Bij mij is mijn haar al 3 keer terug gekomen, soms was ik helemaal blij dat het weer ging groeien, maar dan viel het toch weer uit 3 keer is mijn haar terug gekomen, (helemaal) maar het is ook al weer 4 keer uitgevallen.
Nu dus weer kaal.
Er is niets aan te doen denk ik dan maar!

Annelies
Je verhaal lijkt erg op dat van mij. Ik ben ook ene paar keer helemaal overal kaal geweest maar ook een paar keer alleen mn hoofdhaar. Bij mij is het ook een paar keer uit gevallen en weer terug gekomen en nu groeit het weer aan en heb ik korte stekeltjes. Ik laat me ook niet behandelen omdat ik niet geloof dat er iets bestaat wat werkelijk zou helpen (bij mij), daar komt bij dat ik het zonde van mn tijd vind om constant bij een dermatoloog (of wie dan ook) te komen.

Ikzelf ben ook van mening dat AA je zoveel veranderd als dat je het zelf toelaat en dat je innerlijk niet hoeft te veranderen door zoiets (het hoeft niet maaar het gebeurd wel bij sommige)

In de periodes dat ik kaal ben draag ik ook geen pruik omdat het in mijn ogen vooral ondingen zijn en ik mezelf mooier vind zonder. Als de zon fel schijnt draag ik een hoofddoekje of petje tegen het verbranden en in de winter soms een mutsje tegen de kou maar verder gewoon zonder.

Ookal groeit het nou weer terug toch ben ik ervan overtuigd dat het nooit helemaal zal weg gaan, ik denk dat ik binnen het jaar weer kaal ben. Ik heb wel eens gehoord dat het na grote hormonale schommelingen sterk kan verbeteren (zwangerschap), dus wie weet in de toekomst.
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 19:42   #11
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saar
In de periodes dat ik kaal ben draag ik ook geen pruik omdat het in mijn ogen vooral ondingen zijn en ik mezelf mooier vind zonder. Als de zon fel schijnt draag ik een hoofddoekje of petje tegen het verbranden en in de winter soms een mutsje tegen de kou maar verder gewoon zonder.
Over wat je hier zegt he, krijg je dan nooit reactie's over kanker ofzo...ik zou heel ggraag zonder pruik rondlopen maar ik schaam me er verschrikkelijk voor...ik zou ook niet graag hebben dat ze denken dat ik kanker heb ofzo...
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!

Laatst gewijzigd door tinny; 22 september 2004 om 19:47
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2004, 12:11   #12
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinny
Over wat je hier zegt he, krijg je dan nooit reactie's over kanker ofzo...ik zou heel ggraag zonder pruik rondlopen maar ik schaam me er verschrikkelijk voor...ik zou ook niet graag hebben dat ze denken dat ik kanker heb ofzo...
Hoi hoi,
Ja ik krijg die reacties wel, Heb je chemo's gehad vragen ze dan.
Ik ben blij dat ik dan kan zeggen dat ik gezond ben en niets mankeer.
Ik vind het echt fijn dat ik kan zeggen dat ik gezond ben. en aa heb.
Liever AA dan kanker zeg ik altijd maar als mensen zeggen dat ze het erg vinden voor me.
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2004, 13:36   #13
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinny
Over wat je hier zegt he, krijg je dan nooit reactie's over kanker ofzo...ik zou heel ggraag zonder pruik rondlopen maar ik schaam me er verschrikkelijk voor...ik zou ook niet graag hebben dat ze denken dat ik kanker heb ofzo...
Wat als ze dat denken Tinny? Ik ben idd ook blij dat ik kan zeggen dat ik geen kanker heb. Als hun dat denken is dat onwetendheid van hun...Ik wil het ze met alle liefde uitleggen mits ze me fastoendelijk benaderen. Ikzelf heb geen last van vervelende reacties en als mensen weten wat ik heb hebben ze mestal alleen bewordeing voor hoe ik ermee omga en als dat word gezegt is dat weer goed voor mn zelfvertrouwen.

je zou het gewoon eens moeten proberen, neem je beste vriend of vriendin mee om je geestelijk bij te staan en als je t eenmaal hebt geprobeerd (en het meeviel) is de stap om het nog eens te doen makkelijker. Ik had mn vriend de eerste paar keer bij me en hij had me belooft bij me in de buurt te blijven zodat hij me kon "helpen" als anderen vervelend begonnen te doen.

Heel veel succes...
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2004, 18:49   #14
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saar
Wat als ze dat denken Tinny? Ik ben idd ook blij dat ik kan zeggen dat ik geen kanker heb. Als hun dat denken is dat onwetendheid van hun...Ik wil het ze met alle liefde uitleggen mits ze me fastoendelijk benaderen. Ikzelf heb geen last van vervelende reacties en als mensen weten wat ik heb hebben ze mestal alleen bewordeing voor hoe ik ermee omga en als dat word gezegt is dat weer goed voor mn zelfvertrouwen.

je zou het gewoon eens moeten proberen, neem je beste vriend of vriendin mee om je geestelijk bij te staan en als je t eenmaal hebt geprobeerd (en het meeviel) is de stap om het nog eens te doen makkelijker. Ik had mn vriend de eerste paar keer bij me en hij had me belooft bij me in de buurt te blijven zodat hij me kon "helpen" als anderen vervelend begonnen te doen.

Heel veel succes...
hojs Saar,

IK durf dat niet, ik ben er nog lang niet klaar voor, ik wou dat ik zo'n zelfvertrouwen had, maar ik durf het niet!
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2004, 20:03   #15
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinny
hojs Saar,

IK durf dat niet, ik ben er nog lang niet klaar voor, ik wou dat ik zo'n zelfvertrouwen had, maar ik durf het niet!
Heeft toch ook geen haast... Misschien dat je over een paar jaar wat zelfverzekerder bent en het dan opeens wel durft of je blijft gewoon op safe spelen....allebei helemala niks mis mee!
Gewoon doen waar jij je fijn bij voelt
Saar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen wenkbrauwen en geen wimpers hoe kan ik dit verbergen? tinny Camouflage 75 16 juli 2012 09:28
Oproep: voor TTM-ers van KUN Nijmegen (Onderzoek/behandeling trichotillomanie) Webmaster TTM - Algemeen 1 6 november 2003 11:56
Oproep : voor TTM-ers van Katholieke Universiteit Nijmegen. Webmaster Boeken en artikelen 1 13 november 2002 13:01
m'n nichtje van 9 jaar heeft helemaal geen haar meer. jetli AA bij kinderen 1 8 juli 2002 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.