Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 oktober 2004, 00:38   #1
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Question Winter en ijzer

Hoi allemaal,

Ik vind het zelf een beetje een rare vraag, maar aangezien mijn haar snel uitvalt en er niks nieuws groeit ben ik rap vooruit aan het denken.
Nou vroeg ik me af of het 's winters, als je in bed ligt zonder pruik, niet heel erg koud is aan je hoofd?
Ik zag op internet allemaal slaapmutsjes voor mensen met haarproblemen en ik vroeg me af of iemand dit gebruikt/heeft/aantrekt?
Of zit dat helemaal niet lekker?

En zijn er nog meer mensen die ijzertabletten moeten slikken? Ik heb ze van de dermatoloog voorgeschreven gekregen tot april 2005, het lijkt mij wel lang.
(maarja, als mijn haar er van gaat groeien wil ik ze altijd wel slikken hoor )

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2004, 23:43   #2
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Brrrr...

Hoi Annemarie,

Absoluut geen rare vraag. Ik ben een kou-kleum en nu lig ik al met een mutsje op in bed! Soms zelfs met mijn sokken aan. Gezellig, he? Maar tuurlijk als je bolletje kaal is, moet je het lekker warm houden, anders kun je volgens mij niet eens pitten. Ik heb eerlijk gezegd het meeste baat bij de badstofmutsen, zijn zacht, heerlijk warm op je koppie... je moet alleen het licht uitdoen want ze zien er niet uit. Die mutsen worden volgens mij speciaal voor mensen met kanker gemaakt, en aan de voorkant zit een soort strik waar je bijv. een andere kleur sjawl doorheen kan doen. Snap je het nog? Ik heb ze gratis gekregen bij aanschaf van een pruik. Ik slaap er prima mee!

Verder heb ik veel piratendoekjes, o.a. van het kruidvat, en zo'n buff doekje. Maar die glijden 's nachts erg snel van je koppie af. Je moet dus iets hebben wat strak blijft zitten.

Verder heb ik geen verstand van staal/ijzer... ik slik dat niet.

Groetjes,

Anjo
Anjo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2004, 12:02   #3
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik lag als het heel koud was gewoon met ene mutsje in bed of anders wat verder onder de deken. Ik vond t zowiezo wel koud hoor....ook als je zo'n pruik draagt en de wint gata daar door heen...Pfff. Heb er nu gelukkig ff geen last van.
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 17:28   #4
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hey mensen.

Sinds ik weer zonder petje (en kaal hoofd) over het dorp dwaal lijkt mijn hoofdhuid dikker te worden en heb ik minder last van de 'kou' ook snachts.
Maar toch brrrr s'nachts is het erger dan overdag!!!

Anjo waar koop je die mutsjes? En die voor kankerpatienten?
En een buff??
Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 20:29   #5
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
hoj!

Van mutsjes heb ik geen verstand, maar net zoals Lies (Annelies) wil ik ook graag weten waar ze die verkopen want heb 's nachts of 's avonds toch wel een koud hoofdje ...

Maar op die vraag van ijzer heb ikw el iets te zeggen, ik heb al jaren ijzer tekort, 'k moet nu weer beginnen met ijzer tabletjes in te nemen...'k vind het niet zo erg want door die tabletjes voel ik me fitter ...

liefs...

tinne ...
__________________
dikke smakkerds Tinneke

Don't lose hope!!
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 23:01   #6
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
Ik heb altijd een Buff op als ik slaap of als ik zonder pruik door mijn huis loop.
Ik koop zelf deze zachte katoenen mutsjes bij de winkel waar ook mijn pruik vandaan komt, maar je kunt ze ook in veel sportzaken kopen. Eigenlijk zijn het geen mutsjes, maar een soort ronde katoenen stretch doekjes die je op allerlei manieren om je hoofd kan doen.
Ik heb ze in veel verschillende kleuren en motieven, zodat ik ze een beetje op mijn kleding kan afstemmen.....tja, het oog van mijn medehuisgenoten wil ook wat!
Ik vind ze prettig en lekker zacht, ze zijn helaas wel vrij duur. Ze kosten ongeveer 15 euro.
Succes, groetjes Assie
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2004, 01:00   #7
jackie
HaarWeb lid
 
jackie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Locatie: noord brabant
Berichten: 47
mutsjes

Waar ik mijn pruik heb gekocht hebben ze een heel rek met allerlei mutsjes, je kunt het zo gek niet bedenken, of ze hebben ze. De zus van de eigenaar, maakt ze ook zelf.
Mijn dochtertje vond de koeienmuts wel leuk maar die vond ik zelf niet zo geslaagd. (hoorde me al heel de dag loeien)
Heb er nu een in het zwart (kleed slank af ) Heb er ook nog een van iemand gekregen die hem in het ziekenhuis had gekocht. Maar vroeg me dus telkens af waar dat gat in de voor en achterkant voor diende. Maar nu weet ik het dus dankzij Anjo. Voor dus een strik of sjaaltje in te doen. Maar aangezien dat ik er snachts mee slaap en niet versierd naar bed hoef te gaan, doe ik dat dus ook niet.
Wel heb ik aan mijn man gevraagd als ik ooit onverwacht naar het ziekenhuis moet of hij dan wel even dat mutsje af wil doen en mijn pruik op wil zetten!!!!! (net of ie daar dan aan denkt maar is goed voor mijn gemoedsrust)

groetjes Jackie
jackie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2004, 22:18   #8
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Smile mutsjes

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden!
Het was dus gelukkig niet zo'n hele rare vraag.

Ik heb nog wat linkjes opgeduikeld met mutsjes en hoedjes, ik zal ze hier even posten (misschien heb ik een aantal wel van dit forum trouwens):
softhats
headcovers
headcovers slaapmutsen
Kan iemand misschien ideeen mee opdoen.
Ik ga zelf eens op zoek naar "buffs", dat klinkt wel goed.

Tinny: ik lijk juist heel moe te worden van de ijzertabletten, vreemd!

Bedankt voor jullie reacties!!!

Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De winter staat weer voor de deur! pindakaas Van alles en nog wat... 5 24 oktober 2004 15:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.