Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2003, 10:35   #1
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
propecia na 3 jaar...........

HOi allemaal,
ik ben zaterdag bij intermedica geweest. Mijn situatie na ruim 3 jaar propecia...............

Vorig jaar april was bij mij de eindsituatie behaald.....Zag er goed uit, ook op de foto's...................MAAR:

de huidige situatie: Mijn frontale situatie is achteruit gegaan. Stabiliseert wel, maar het is wel minder dan vorig jaar. Op de kruin zijn de haren nog dik en daar werkt het dus nog, al heb ik het gevoel dat het daar ook wat minder is. Ik baal dus wel dat mijn voorpartij wat minder is geworden...........

Wat nu?

Ik blijf slikken, hij garandeert mij dat ik niet kaal zal worden. Ik overweeg nu eventueel een opvulling van mijn voorkant dmv HT, maar dat zie ik nog wel.

Verder: AMinexil en MAxilene schijnen toch echt wel te kunnen werken. MAxilene zou zelfs nog iets beter zijn dan aminexil, maar dat verschilt per persoon. Ik ga dus door met fina en 2 kuren aminexil of maxilene per jaar.
Duta duurt nog zeker 10 jaar voordat dat eventueel geregistreerd gaat worden in Europa(en dan als prostaatmiddel). de bewijzen zijn nog niet voldoende)
Wat betreft GHO: hairmultiplication kan nog zeer lang duren en zal voor mensen met een slecht donorgebied een oplossing kunnen zijn: 2 problemen waar we nog niets van weten:
1) prijs, zal stukken duurder moeten uitvallen
2) de dichtheid, je werkt met single hairs, wat nooit een perfecte optische dichtheid tot gevolg kan hebben


ZO, dit was het weer voor even..........

Groeten Jorn

PS: ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die bij GHO zijn geweest (ik spreek ze alleen per telefoon) en naar mensen die duta gebruiken: hoe bestellen ze het en waar? Er is namelijk zo ontzettend weinig bekend omtrent dit medicijn(Avodart)
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2003, 14:39   #2
Heer Olivier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2003
Berichten: 73
Dus als je geen finasteride had geslikt, was het opnieuw ingeplante haar uitgevallen, denk je?

Werkt finasteride bij frontale kaalheid i.h.a.??

Ik ben erg benieuwd, zou jij weer een ht ondergaan als je het opnieuw mocht bepalen? of alleen finas?

Groeten en alvast bedankt,

Heer Olivier
Heer Olivier is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2003, 15:01   #3
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
ht en fina

Haren die getransplanteerd zijn blijven groeien en vallen nooit meer uit. Fina werkt bij mij minimaal bij frontale kaalheid. Ik hou de rest wel door fina(kruin). Ik zou zo weer een HT ondergaan om frontaal alles op te vullen..............

Jorn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2003, 15:19   #4
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Hoi,

Het blijft vervelend als je toch blijft uitdunnen bij je haarlijn na een aantal jaren fina.
Je kunt voor duta kiezen,ik denk dat dit je haarlijn wel doet stabiliseren maar is best een zwaar medicijn.

Of voor minoxidil om een extra boost te geven,er zijn nog wel meer topicals om te proberen bij de haarlijn zoals spiro of lipoxidil plus met 17a estradiol.

Ik zou eerst minoxidil proberen,ga dit zelf ook nog weer eens proberen.
Russel
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2003, 15:51   #5
melvinpoorter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2003
Berichten: 63
Dus toch gelul van dr. Boersma dat het haar wat je nu hebt altijd zal behouden met fina. Dat het in 1 jaar al zo achteruit is gegaan zegt genoeg laat staan over 5 jaar, dan zal je wel behoorlijk kalend zijn.
Ik zou dan toch liever op duta overstappen dan een ht. Zoveel zwaarder zal duta niet zijn dan fina. En als duta tegenvalt kan je altijd nog een ht overwegen.
melvinpoorter is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2003, 18:15   #6
Heer Olivier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2003
Berichten: 73
Jorn, dank je wel voor je antwoord. Dr. Boersma "garandeerde" mij echter dat al het haar wat ik nu heb, behouden zal blijven, incluis het haar aan de voorkant (tussen de inhammen). Ik gebruik nu niets, en wil misschien finasteride gaan gebruiken, als ik al mij har behoud. Als ik mijn haar op de kruin behoud, maar aan de voorkant kaal word, dan vind ik het niet de moeite om finasteride te gaan gebruiken, want het resultaat is dan nog steeds een half kale kop.

Ik begin het steeds moelijker te vinden wat nu te doen, ik heb inhammen en aan de voorkant is het haar ietsjes dunner dan bovenop. Ik zit denk ik in de fase waaraan ik nu iets moet gaan doen om mijn haar te behouden, maar als finasteride niet of nauwelijks helpt tegen frontale kaalheid, dan wordt het toch moeilijk. Dus moet ik Boersma nu geloven of niet?

Groeten en alvast bedankt.

Heer Olivier
Heer Olivier is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2003, 18:44   #7
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Smile re

Fina (propecia/proscar) 1mg s`ochtends en 1mg s`avonds misschien een optie..?
Hielp bij mij vroeger erg goed (ALLEEN behoud van de haarlijn en de kruin)

GEEN HERGROEI BIJ DE INHAMMEN..!

Groetjes
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2003, 11:39   #8
Heer Olivier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2003
Berichten: 73
Dank voor je antwoord, geen hergroei op de inhammen, ok dat wist ik, maar blijft behouden wat je hebt? Op de kruin heb ik al mijn haar nog dus daar hoeft niets aan te worden gedaan.

Ik wordt alleen aan de voorkant kaal, en als finasteride daar niet werkt, hoef ik het dus ook niet te gebruiken....

Trouwens Jorn en anderen wat is jullie mening over galeotomie/onderbinding?

Dank alvast,

Heer Olivier
Heer Olivier is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2003, 12:25   #9
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
Galeatomie wordt door onze chirurgen afgeraden. Die ingreep bestaat al tig jaren en werkt niet. HEt gaat om het DHT wat de haarwortels uiteindelijk toch wel bereikt.

Jorn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2003, 00:13   #10
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello

Ja dat is mooi rot dat finas niet frontaal werkt, maar volgens mij is dit toch per persoon verschillend, want het is wel bekend dat finas meer resultaat boekt op de kruin, maar zou ook heel goed moeten werken frontaal volgens vele dermatologen!!!
Ik moet binnenkort weer naar boersma toe om foto's te laten maken en zal kijken wat hij zegt over frontale kaalheid en wellicht zal ik binnenkort overgaan op duta, dat je ook via boersma voor geschreven kan krijgen....
Want het moet toch ook wel frontaal helpen, nou ja we moeten maar blijven hopen, sterkte

Ps jorn het heeft de afgelopen 3 jaar toch wel iets geholpen frontaal?
cees
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2003, 00:53   #11
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
frontaal

Jawel,
het heeft wel geholpen, maar nu werkt het blijkbaar wat minder........Bij de kruin werkt het beter. De percentages bij de kruin zijn ook hoger dan frontaal op het hoofd(precieze cijfers heb ik nu niet bij me, maar zijn opvraagbaar bij MSD).
Ik hoop dat het blijft werken. BOersma schrijft voorlopig nog geen duta voor, en duta komt eventueel ook op de markt als prostaatmiddel(is het al) en niet als anti-haaruitvalmiddel.............................

Jorn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2004, 15:32   #12
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Duta is al iop de markt als avodart en wordt vergoed door de ziektenkostenverzekeraar, in ieder geval bij mij
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 10:38   #13
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
Duta is al iop de markt als avodart en wordt vergoed door de ziektenkostenverzekeraar, in ieder geval bij mij
Deze topic is erg oud hoor Heeft niet erg veel zin te reageren
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 21:31   #14
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Aminexil/Maxilene vs. minoxidil keuze

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jornkielman
[...]Verder: AMinexil en MAxilene schijnen toch echt wel te kunnen werken. MAxilene zou zelfs nog iets beter zijn dan aminexil, maar dat verschilt per persoon. Ik ga dus door met fina en 2 kuren aminexil of maxilene per jaar.[...]
Zelf gebruik ik liever minoxidil, omdat daar veel studies op zijn uitgevoerd en veel gebruikers ervaringen van te vinden zijn.
Studies over Aminexil en Maxilene heb ik niet echt kunnen vinden en gebruikers ervaringen zijn ook vrij beperkt.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.