Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 oktober 2020, 22:08   #16
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Eens dat het er voor 4,5 maanden post HT niet slecht uit ziet. Benieuwd naar het resultaat over een maandje of 5.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2020, 15:02   #17
mchdvqzsfpql843
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2020
Berichten: 6
Geslacht:
Ik vind het er niet raar uitzien. Je moet ook niet vergeten dat als je zo'n haartransplantatie ondergaat, je geobsedeerd naar je eigen haarlijn zit te kijken. Zo zijn we allemaal ingesteld op dit forum; geobsedeerd door haar


Maar in het dagelijkse leven zijn mensen daar helemaal niet mee bezig; die letten niet op haarlijnen; laat staat dat ze er zo kritisch naar zitten te kijken als wij.
mchdvqzsfpql843 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2020, 10:02   #18
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mchdvqzsfpql843 Bekijk bericht
Ik vind het er niet raar uitzien. Je moet ook niet vergeten dat als je zo'n haartransplantatie ondergaat, je geobsedeerd naar je eigen haarlijn zit te kijken. Zo zijn we allemaal ingesteld op dit forum; geobsedeerd door haar


Maar in het dagelijkse leven zijn mensen daar helemaal niet mee bezig; die letten niet op haarlijnen; laat staat dat ze er zo kritisch naar zitten te kijken als wij.
Goed punt!
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2020, 20:38   #19
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Voor 4,5 maanden is dit helemaal niet slecht hoor, ik zou het wat tijd geven, komende maanden kan nog enorm veel veranderen.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2021, 22:54   #20
Braemar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2020
Berichten: 1
Geslacht:
Hoe is het nu met je haartransplantaat?
Braemar is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2021, 20:42   #21
barrybarrel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Al nieuws?

Ik ben wel benieuwd. ik heb ook een HT bij zantman gedaan en meerdere multigrafts op de haarlijn
barrybarrel is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2021, 13:03   #22
Aver
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Toch even een update nu mijn HT zo'n anderhalf jaar geleden is.

Hier de foto's: https://imgur.com/a/ywQdH5R

De met rood gearceerde cirkel laat prachtig de overgang zien tussen getransplanteerd en normaal haar zien. Qua dichtheid, etc.

Mijn punten:

Natuurlijk een verbetering met voorheen. Mijn inhammen waren groot. Heb ik de beste kliniek gekozen? Nee, Zantman kliniek lijkt me toch nog steeds een middelmatige kliniek en dat is jammer gezien het belang van deze ingreep. De zorgen over de linkerzijde die ik eerder had, die niet sterk doorkwam, heb ik nog steeds. Het is écht dun. Zou me zelfs verbazen als de dichtheid van het gebied in de buurt zou komen van 25-30 per cm2.

Bij het consult achteraf gaf ik dit ook aan. Werd gezegd dat het kwam omdat de inham daar groter was. Dat kan kloppen, maar dit is natuurlijk iets wat je vooraf moet zien en daar het aantal grafts op aanpast. Bekruipt me ook het gevoel dat niet alle grafts links zijn uitgekomen, ik voel nog steeds wat 'puntjes' die niet verder groeien. Dat krijg je met twee technicians die ieder een kant doen.

Ook de multigrafts aan de voorkant. Die heb ik gewoon, en veel ook. Nu vind ik ze zelf niet ontzettend storend, maar het is teken aan de wand dat de kliniek middelmatig is.

All in all, 8/10 verbetering met voorheen. 5/10 tevreden met de uitvoering. Ik ben alweer aan het overwegen om een tweede ingreep te doen, heb natuurlijk nog wat grafts over. Ik ga dan wat consults zetten bij de betere klinieken zoals Velthoven.

Praktische dingen:

1. Een goede kapper maakt AL het verschil. Op de foto's zit m'n haar gewoon ronduit slecht na een knipbeurt van een paar dagen terug, want m'n normale kapper is helaas gestopt. Die man leverde echt prachtwerk. Kon perfect omgaan met de strookjes getransplanteerd haar die toch de neiging hebben omhoog te staan of een andere kant op te willen. Veel kappers, en dan met name de 'dameskappers', hebben hier wel meer moeite mee. Weten niet goed wat ze er mee moeten.

2. Belichting is alles met foto's. In fel wittig lamplicht zijn mijn inhammen doorschijnend. In normaal daglicht ziet alles er vrij normaal uit.

3. Ik slik inmiddels een paar maanden finasteride. Huisarts deed eerst ontzettend moeilijk want ze 'kende het niet', maar op navraag bij dermatoloog schreef ze het toch voor. Ik slik om de dag, 80% effectief en veel minder kans op bijwerkingen. Ik merk helemaal niks qua bijwerkingen tot nu toe, dus ik ga misschien toewerken naar elke dag slikken. Uitval lijkt minder? Zou ook graag een duidelijkere hergroei willen zien.

Met minoxidil ben ik gestopt. Kreeg er volgens mij flinke acne van. Haar werd ook ontzettend vettig. Lang over getwijfeld omdat je dan uitval krijgt, maar ja, dat is hopelijk een fase en niet blijvend. Stopzetten hiervan zal wellicht mijn finasteride wat remmen qua zichtbare groei.


TOT SLOT - zou ik Zantman Kliniek aanraden?

Nee, een ingreep van dit kaliber verdient beter en meer precisiewerk.

Laatst gewijzigd door Aver; 8 december 2021 om 13:06
Aver is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2021, 02:37   #23
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Mooie, eerlijke review. Leuk om te zien hoe kritisch je bent geworden en fijn dat je blij bent met je vooruitgang. Ik denk dat je het wel goed ziet verder. Ik zie van Zantman weinig overtuigende resultaten voorbij komen hier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aver Bekijk bericht
Bekruipt me ook het gevoel dat niet alle grafts links zijn uitgekomen, ik voel nog steeds wat 'puntjes' die niet verder groeien. Dat krijg je met twee technicians die ieder een kant doen.
Dat hoeft niet per se het probleem te zijn, ook diverse topklinieken werken zo. Belangrijker is de deskundigheid bij de extractie (een zo laag mogelijke transection rate) en dat ze goede kwaliteit assistenten in huis hebben en een arts die kritisch toeziet op het functioneren van de assistenten en waar nodig instructies geeft wat ze anders moeten doen.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2021, 16:47   #24
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Vraag waarom verkoos je eerst Zantman kliniek boven anderen?


Kwestie van prijs, nabijheid of andere redenen?
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2021, 15:53   #25
Aver
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Eigenlijk alleen de nabijheid. Kwartiertje rijden voor me, beetje lui natuurlijk.
Aver is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.