Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juli 2003, 13:53   #1
melvinpoorter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2003
Berichten: 63
Question Overstappen op Duta??

Hallo mensen,

Ik gebruik nu bijna 5 jaar fina, maar de werking lijkt af te nemen en de haaruitval weer toe te nemen. Ook laatste jaar lichte bijwerkingen zoals erectiestoornissen en lager libido. Bijwerkingen zijn wel op zo'n niveau dat er mee te leven is.

Is het verstandig om over te stappen op duta. Ik wil m'n haar echt behouden en dit is heel belangrijk voor mij. Zijn de bijwerkingen bij duta nou echt zoveel groter of valt dat wel mee.

Zijn er mensen die van fina naar duta zijn overgestapt en waarbij de bijwerkingen die ze met fina hadden sinds Duta zijn afgenomen, toegenomen of stabiel gebleven?

Is duta als officieel middel tegen haaruitval opgenomen en is het middel door de veiligheidsnormen gekomen?

En wat zijn de langste termijnstudies van duta??

Hoop vragen, maar ik hoop dat er mensen bereid zijn tev regearen.

Alvast bedankt
melvinpoorter is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2003, 14:54   #2
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Zoals eerder vermeld in andere topics heb ik ook wat last van bijwerkingen bij het gebruik van finasteride.

Op aanraden van mijn haartransplantatie-chirurg ga ik binnenkort overstappen naar duta - de kans bestaat dat de bijwerkingen minder zijn, althans volgens hem. Natuurlijk is het zo dat dit van persoon tot persoon afhangt. Persoonlijk denk ik dat als je bijwerkingen hebt bij fina, je het zeker zal hebben bij duta. Maar uiteindelijk kan je maar proberen uiteraard...

Bij ons in Nederland is het nog totaal niet geregistreerd, maar in andere landen (ik dacht bijvoorbeeld in Duitsland) wel en dus moet het daar wél door de veiligheidsnormen gekomen zijn.

Wat de resultaten (en invloeden) op lange termijn zijn, kan niemand uitsluitsel over geven (zelfs nog niet bij fina). Het is nl. voor het eerst dat gelijkaardige produkten door relatief jonge mensen gebruikt worden dus niemand kan de invloed op langere termijn voorspellen. Waar ik persoonlijk nog het meeste voor vrees is de invloed van die produkten op de prostaat - middeltjes als fina zijn bedoeld tegen de vergroting van de prostaat, dus het kan toch niet goed zijn dat je zoiets blijft slikken je hele leven lang? Integendeel, persoonlijk zie ik zelfs de bijwerkingen als een soort signaal dat je d'r beter mee moet stoppen...

P.S. Maar ook ik probeer mijn bestaande haren (hoe weinig dat het er ook nog zijn) kost wat kost te behouden!
Francis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.