Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2013, 20:57   #1
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Eindelijk een knoop doorgehakt; toch finasteride!

Heey lotgenoten!
Zoals sommige van jullie wel weten zit ik al meer dan een half jaar fina te overwegen. Nu eindelijk een knoop doorgehakt. Ik ga het toch een kans geven, mijn ijdelheid heeft het gewonnen van mijn bewuste, maar vooral gezonde manier van leven. Al wil ik niet zeggen dat fina ongezond is, maar jullie zullen het met me eens zijn dat er betere dingen zijn voor je lichaam. Wel heb ik mezelf voorgenomen om heel kritisch te kijken naar eventuele bijwerkingen (mijn partner ook) en te stoppen wanneer er langdurige bijwerkingen zijn. Ik heb geluk dat mijn huisarts Proscar wil voorschrijven. Ik laat ze door de apotheek in 6 stukken snijden, zodat je 0,8 mg stukjes hebt. Dit moet voldoende zijn lijkt me. Ik hoop dat fina mijn kruin (die al een beetje transparant is) weer laat dichtgroeien, volgens mij is die kans wel redelijk groot toch, dat het bij je kruin wat hergroei laat zien??

Het meest bang ben ik voor borstvorming, zijn er wel eens mensen geweest waarbij de borstvorming aanbleef houden na het stoppen met fina? Heb hier niks over kunnen vinden. Ook ben ik benieuwd of mijn toekomstige en huidige spiergroei van de fitness zal afnemen/vertragen, heeft iemand hier ervaring mee??

Hoe dan ook, ik zal op dit topic mijn ervaring met 0,8 gram fina posten. Dit voor de mensen die nog twijfelen, of gewoon nieuwsgierig zijn. Ik begin maandag!

Grtz

Laatst gewijzigd door Ferry; 21 juni 2013 om 21:11
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2013, 14:31   #2
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Heey lotgenoten!
Zoals sommige van jullie wel weten zit ik al meer dan een half jaar fina te overwegen. Nu eindelijk een knoop doorgehakt. Ik ga het toch een kans geven, mijn ijdelheid heeft het gewonnen van mijn bewuste, maar vooral gezonde manier van leven. Al wil ik niet zeggen dat fina ongezond is, maar jullie zullen het met me eens zijn dat er betere dingen zijn voor je lichaam. Wel heb ik mezelf voorgenomen om heel kritisch te kijken naar eventuele bijwerkingen (mijn partner ook) en te stoppen wanneer er langdurige bijwerkingen zijn. Ik heb geluk dat mijn huisarts Proscar wil voorschrijven. Ik laat ze door de apotheek in 6 stukken snijden, zodat je 0,8 mg stukjes hebt. Dit moet voldoende zijn lijkt me. Ik hoop dat fina mijn kruin (die al een beetje transparant is) weer laat dichtgroeien, volgens mij is die kans wel redelijk groot toch, dat het bij je kruin wat hergroei laat zien??

Het meest bang ben ik voor borstvorming, zijn er wel eens mensen geweest waarbij de borstvorming aanbleef houden na het stoppen met fina? Heb hier niks over kunnen vinden. Ook ben ik benieuwd of mijn toekomstige en huidige spiergroei van de fitness zal afnemen/vertragen, heeft iemand hier ervaring mee??

Hoe dan ook, ik zal op dit topic mijn ervaring met 0,8 gram fina posten. Dit voor de mensen die nog twijfelen, of gewoon nieuwsgierig zijn. Ik begin maandag!

Grtz
Hoi Ferry,

Ook ik heb - na een aantal maanden tobben - besloten om deze week te beginnen met Finasteride 5mg. Wilde er eerst niet aan beginnen. Deels omdat ik bang was voor de eventuele bijwerkingen. Ik slik inmiddels een aantal dagen 1,25mg per dag (door 6 is echt niet te doen?!). Ben benieuwd wat voor resultaat het ons zal brengen! Ik hoop in ieder geval dat de kalende kruin wat minder zal worden, aan mijn inhammen is vrij weinig meer te doen denk ik.

In ieder geval succes en laten we hopen op het beste!
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2013, 17:48   #3
Bestian91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2013
Berichten: 13
He Ferry en Nick,

ook ik ben sinds twee weken begonnen met finasteride. Ben gelukkig nog niet in een zeer ver gevorderd stadium, maar wil de meeste kaalheid voorkomen. Ben erg benieuwd hoe het jullie bevalt. Ikzelf hem na twee dagen nog nergens last van. Beetje jeuk op mn kop, maar dat komt waarschijnlijk van de NISIM shampoo die ik probeer.

Gebruik NISIM nu een week en na 5 dagen had ik een hele dag geen haaruitval.. ik dacht dat men daarboven eindelijk naar mn gebeden eindelijk hadden verhoord, maar vandaag dondert alles weer als nooit tevoren naar beneden..

spannende tijden

ik ben benieuwd!
Bestian91 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 01:32   #4
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hey Nick en Bestian,

Goed dat jullie nog niks merken, sommige mensen hebben namelijk meteen al last van bijwerkingen. Voel je vrij om jullie ervaringen ook op dit topic te plaatsen, mits je daar behoefte aan hebt natuurlijk Zo hebben we 3 gebruikers die net begonnen zijn!

Proscar in 6 stukken snijden is idd een uitdaging, maar dat doet de apotheek gelukkig. Ik zal maandag wel zien of het gelukt is. Bestian, jouw plotselinge uitval van vandaag, zou dat een reactie zijn op fina denk je? Of toch die shampoo wellicht? Misschien een shedding? Een shedding is vaak een goed teken, de medicatie slaat dan aan. Die haren groeien vaak weer terug.

Nick, je kan de pillen van 1,25 gram misschien iets bijvijlen, heb je iets verspilling, maar iig niet een te hoge dossering?! Als de apotheek het niet gelukt is bij mij, ga ik dat zeker doen.

We keep in touch!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 02:52   #5
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Inderdaad gelukkig (nog) geen bijwerkingen, laten we het zo houden. Ik zou graag van je weten of het de apotheek is gelukt om de pillen in 6 te delen en welke variant van de proscar je dan hebt, of heb je geen generieke vorm? Ik ben nu inderdaad iets aan het bijvijlen om zo rond de 1,00 mg te komen! Ik houd je op de hoogte!
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 09:51   #6
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Ik heb aan de huisarts 'Proscar' doorgegeven in 6 stukjes. Ze ging het overleggen met de apotheek, zonder tegenbericht zou het akkoord zijn. Ben ook benieuwd! Mag ik vragen wat jullie voor jullie 5mg fina hebben betaald en welk merk jullie hebben? Ik heb nog geen idee wat het gaat kosten. Ik heb 30 stuks laten versnijden, dus voor een half jaar!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 11:53   #7
Bestian91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2013
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht

Het meest bang ben ik voor borstvorming, zijn er wel eens mensen geweest waarbij de borstvorming aanbleef houden na het stoppen met fina? Heb hier niks over kunnen vinden. Ook ben ik benieuwd of mijn toekomstige en huidige spiergroei van de fitness zal afnemen/vertragen, heeft iemand hier ervaring mee??
Ben zelf idd weer van plan te gaan fitnessen. Die borstvorming zal waarschijnlijk wel meevallen als je blijft trainen. Er lopen in de fitnesszaal genoeg vrouwen zonder borsten rond! Ook dat kun je gewoon trainen..
Bestian91 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 12:23   #8
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hey Bestian,
De borstvorming bij een vrouw bestaat voornamelijk uit vetweefsel. Mogelijk dat je als man door de hormoniale verandering in je lijf (als gevolg van de fina) inderdaad meer vetweefsel gaat aanmaken. In theorie zou je dat moeten kunnen wegtrainen, maar niet alleen met cardio. Ik denk dat je ook echt moet gaan bankdrukken om het te bestrijden. Als je tepels opzetten, kan je daar wel weinig aan doen ben ik bang. Hopen dat wij daar niet mee te maken krijgen. Op dit moment heb ik door een jaar fitness al een mooie borst kunnen ontwikkelen. Als ik ook maar iets merk van opgezette tepels/vet aanmaak op borst, stop ik per direct met fina. Kaal worden is niet leuk, maar ik kan er wel mee dealen inmiddels. De reden dat ik toch fina probeer is dat ik het natuurlijk wel een kans wil geven. Zonder bijwerkingen is het goed, zo niet, dan weet ik dat en kan ik het beter accepteren (en later niet denken van had ik dat toen maar een kans gegeven).

Laatst gewijzigd door Ferry; 23 juni 2013 om 12:52
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 12:58   #9
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Op nog even terug te komen op je vraag: ik betaal nu 13,73 voor 20 tabletten generieke finasteride 5 mg (op aanraden van de dermatoloog, die vond proscar zelf te duur)
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 13:12   #10
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Wow dat is goedkoop!! Ik ben benieuwd wat Proscar gaat kosten dan.. Ik verwacht iets van 40/50 euro voor 30 volledige pillen. Voor het snijden mogen ze niks in rekening brengen als het goed is.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 13:20   #11
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Wow dat is goedkoop!! Ik ben benieuwd wat Proscar gaat kosten dan.. Ik verwacht iets van 40/50 euro voor 30 volledige pillen. Voor het snijden mogen ze niks in rekening brengen als het goed is.
Bij mijn apotheek kost de proscar geloof ik 44 euro! En snijden brengen ze wel kosten voor in rekening, omdat je het ook zelf zou kunnen doen. Maar dit verschilt per apotheek denk ik zo!
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 19:07   #12
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Wow dat is goedkoop!! Ik ben benieuwd wat Proscar gaat kosten dan.. Ik verwacht iets van 40/50 euro voor 30 volledige pillen. Voor het snijden mogen ze niks in rekening brengen als het goed is.
Denk dat de apotheek de pillen pas kosteloos gaat versnijden als dat specifiek op het recept vermeld staat. Als er gewoon staat 30 stuks Proscar, dan zal de apotheker niet gaan afwijken van het recept door zelf de pillen te versnijden, dan moet de patient dat thuis zelf doen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 15:11   #13
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik vind het zelf altijd het handigst om een tabletje te verpulveren (bijv. anti-pijnmedicatie). Ik heb daar een klein glazen stampertje voor en een minuscuul plastic glaasje. Eerst breek je hem door, daarna verpulveren en als het poeder is dan gooi ik het op een plastic bordje. Dan maak ik er een lijntje van, en die snij ik vier keer door met een stanleymes en dan heb je vijf precies gelijke delen. Geen kunst.

Het innemen gaat met een lepel yoghurt of kwark (nog gezond ook), daar maak je een kuiltje in, schuift met het mesje het poeder erop, schuift er wat yoghurt overheen en hap slik. Niet proeven, meteen slikken.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo


Laatst gewijzigd door Cory; 27 juni 2013 om 15:22
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 15:31   #14
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik kreeg altijd op de vierde dag last van de Fina (verschillende malen opnieuw begonnen en tenslotte opgegeven). Dus als de vierde dag ongemerkt voorbijgaat is de kans groot dat de problemen uitblijven.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 15:50   #15
Lokaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory Bekijk bericht
Ik kreeg altijd op de vierde dag last van de Fina (verschillende malen opnieuw begonnen en tenslotte opgegeven). Dus als de vierde dag ongemerkt voorbijgaat is de kans groot dat de problemen uitblijven.
De vierde dag al? wow, zo snel. Oke, ik zit nu op dag 4. tot nu toe voel ik me precies hetzelfde als voorheen.
Lokaal is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.