Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 april 2010, 23:03   #136
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Het zijn niet de bestaande haren die uitvallen ,maar de HT haren ,vooral in de inhammen het meest (waar geen haar meer stond) ,en ook de haarlijn wat. Dus dat heeft helemaal niks te maken met AGA en SP (lees eens goed) . Kruin is nog steeds hetzelfde ,enkel bovenop is het een beetje achteruit gegaan sinds laatste HT ,maar dat was ook al een beetje zo door shockloss ...een klein gedeelte komt toch niet meer terug van haren die aangetast zijn. Of ik nu een heleboel rommel slikte of niet , dat maakt geen verschil ,en dan kunnen ze evengoed iemand met een norwood 6 die een HT laat doen ,aanraden om Fina of dergelijke te slikken ...dat is bullshit !

Met èèn HT heb je nooit genoeg, vroeg of laat krijg je toch uitdunning.. gaten...etc..wat je ook slikt.

Ben eens benieuwd hoeveel er van diegene die hier een heel arsenal medicijnen etc gebruiken...nog zoveel haar op hun 45 st gaan hebben als ik
BTW: Aga = korte dunne haren en die heb ik al lang niet meer ...elk haar op mijn hoofd is nu normale dikte en ongeveer 5 - 6 cm lang...dus waar zit de oorzaak..
ben ik niet met jouw eens .Ik ken een persoon die voor 20 jaar terug 2 fut s heeft laten doen .HIJ IS JOUW LEEFTIJD GEPASSEEERD INMIDDELS (ruim),en het enigste wat bij hem nu opvalt .....zijn zijn haren ,niet uitgevallen maar grijs .Leuk voor jouw dat je op jouw leeftijd nog zoveel haren hebt.Maar jouw verhalen zijn soms nog wel eens tegenstrijdig en ik vindt 20 % nog veel in 2,5 jaar .Dit wil niet zeggen dat dit bij een ander ook gebeurt.Mijn ht is zwaar tegen gevallen en het resultaat is slecht maar om nu bij anderen angst te gaan zaaien want er zijn ook mooie resultaten .Zoals jij het nu verteld is als halverwege de 30 bent dat je eigenlijk moet verwachten dat het na je 40 ste alweer uit gaat vallen ?
Ook zit er bij mij een in de familie die voor 20 jaar terug al kaal was . HIJ
IS NU RUIM OVER DE 60 MAAR ZIJN HAAR AAN DE ZIJKANT IS NOG STEEDS NIET UITGEDUNT en zou zelfs nu nog geschikt zijn voor een ht maar ja hij zit er niet mee .Elk persoon en individu heeft een verschillende verloop
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2010, 23:10   #137
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
En oh ja dundee ook ht haren die uitvallen kunnen last hebben van aga ,of anders gezegt ook haren die uit het donor gebied komen kunnen aga krijgen dus haaruitval
maar in jouw geval ??? toch nog een slechte ht ? Die nu pas komt?
Wat is het ? slechte ht of AGA ?
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2010, 02:49   #138
Mamoli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Berichten: 44
Merkwaardig verhaal van Dundee. Schrikt mij wel af om eerlijk te zijn. Ik hoopte dat HT haren aan de haarlijn en inhammen niet zouden uitvallen. Ik heb dit ook nergens gelezen. Wel dat haren niet opkwamen bij een HT maar niet dat ze na een aantal jaar weer uitvielen.

Vallen de haren aan de zijkanten en achterkant bij je ook uit?

Thanks
Mamoli is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2010, 10:15   #139
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Tja zoals Wesley al zei, de levensduur van de grafts staan gelijk aan die van de donor achteraan. Daar komen de grafts vandaan. Ik vind dat geen schokkende mededeling.

Dat is geen AGA, maar ouderdom. Net zoals men rimpels e.d. krijgt en je daarom dus niet te veel in de zon moet liggen / niet teveel make-up etc etc, moet je je haren dus ook gewoon goed verzorgen.

Dundee ervaart dit (dat zijn grafts uitvallen), dus wie zijn wij om daar over te oordelen. Tuurlijk twijfel kan er zijn over de oorzaak. Daarom ben ik 't ook niet eens met zijn conclusies, maar ik ga niet twijfelen dat hij idd kaler aan het worden is.

Dat grafts kunnen uitvallen, kan allerlei oorzaken hebben. Op het internet vind je die verhalen wel meer, maar dat zegt me allemaal niks. Als je gericht gaat zoeken op het internet, dan kan je alles vinden wat je wilt lezen, echt alles.

Net zoals een haartransplantatie en zijn uitwerking, zijn dit gewoon allemaal persoonlijke situaties.

Bij de één komen er te weinig grafts op, bij de ander juist helemaal niks en loopt het helemaal uit op een fiasco....en iemand anders ervaart weer dat zijn grafts uitvallen. Je kan er gewoon geen algemene conclusies aan verbinden.

Laatst gewijzigd door norwood2; 3 april 2010 om 10:18
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2010, 10:25   #140
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
ben ik niet met jouw eens .Ik ken een persoon die voor 20 jaar terug 2 fut s heeft laten doen .HIJ IS JOUW LEEFTIJD GEPASSEEERD INMIDDELS (ruim),en het enigste wat bij hem nu opvalt .....zijn zijn haren ,niet uitgevallen maar grijs .Leuk voor jouw dat je op jouw leeftijd nog zoveel haren hebt.Maar jouw verhalen zijn soms nog wel eens tegenstrijdig en ik vindt 20 % nog veel in 2,5 jaar .Dit wil niet zeggen dat dit bij een ander ook gebeurt.Mijn ht is zwaar tegen gevallen en het resultaat is slecht maar om nu bij anderen angst te gaan zaaien want er zijn ook mooie resultaten .Zoals jij het nu verteld is als halverwege de 30 bent dat je eigenlijk moet verwachten dat het na je 40 ste alweer uit gaat vallen ?
Ook zit er bij mij een in de familie die voor 20 jaar terug al kaal was . HIJ
IS NU RUIM OVER DE 60 MAAR ZIJN HAAR AAN DE ZIJKANT IS NOG STEEDS NIET UITGEDUNT en zou zelfs nu nog geschikt zijn voor een ht maar ja hij zit er niet mee .Elk persoon en individu heeft een verschillende verloop
Ik zou het niet weten ,slechte HT (die nu naarboven komt) ...slechte doorbloeding ....teveel roken etc... ik zie alvast nu dat het transplantatiegebied dunner wordt .Maar ik lig er niet van wakker , ga volgende week naar prohair voor een 2de HT. Mijn oudste broer is 58 ,heeft al zijn haar nog ,en mijn andere broer 54 is licht kalend.
Typ eens bij Google in 'grafts loss' ,dan zal je zien dat dit wel degelijk gebeurd.
Ik had geschreven 15 tot 20% ...dus dat zijn ong 500 grafts ..dus zo erg is het nu ook weer niet. 500 grafts zie je niet eens staan op een kaal hoofd.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 3 april 2010 om 10:27
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2010, 10:32   #141
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Tja zoals Wesley al zei, de levensduur van de grafts staan gelijk aan die van de donor achteraan. Daar komen de grafts vandaan. Ik vind dat geen schokkende mededeling.

Dat is geen AGA, maar ouderdom. Net zoals men rimpels e.d. krijgt en je daarom dus niet te veel in de zon moet liggen / niet teveel make-up etc etc, moet je je haren dus ook gewoon goed verzorgen.

Dundee ervaart dit (dat zijn grafts uitvallen), dus wie zijn wij om daar over te oordelen. Tuurlijk twijfel kan er zijn over de oorzaak. Daarom ben ik 't ook niet eens met zijn conclusies, maar ik ga niet twijfelen dat hij idd kaler aan het worden is.

Dat grafts kunnen uitvallen, kan allerlei oorzaken hebben. Op het internet vind je die verhalen wel meer, maar dat zegt me allemaal niks. Als je gericht gaat zoeken op het internet, dan kan je alles vinden wat je wilt lezen, echt alles.

Net zoals een haartransplantatie en zijn uitwerking, zijn dit gewoon allemaal persoonlijke situaties.

Bij de één komen er te weinig grafts op, bij de ander juist helemaal niks en loopt het helemaal uit op een fiasco....en iemand anders ervaart weer dat zijn grafts uitvallen. Je kan er gewoon geen algemene conclusies aan verbinden.
Klopt wat je zegt, maar hoe komt het dan dat mijn donor niet dunner geworden is na mijn HT ? . Ik ben de eerste niet bij wie er grafts verdwijnen ,zoek maar eens via google op 'grafts loss' , daar zijn uitgebreide onderzoeken gedaan.

Als die ouderdomsuitval zo een rol gaat spelen ,dan gaat op latere leeftijd iedereen met een HT ,een doorschijnend kapsel krijgen ,dus ook in het transplantatie gebied ...ene 45 is nog lang geen 60 - 65 he mannen
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 3 april 2010 om 10:35
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2010, 10:45   #142
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Klopt wat je zegt, maar hoe komt het dan dat mijn donor niet dunner geworden is na mijn HT ? . Ik ben de eerste niet bij wie er grafts verdwijnen ,zoek maar eens via google op 'grafts loss' , daar zijn uitgebreide onderzoeken gedaan.
Euh...het lijkt me duidelijk dat het een stuk lastiger is om je donor te beoordelen dan de voormalige kale plekken waar nieuw haar is gezet, Dundee. Dit is dus ook een gewaagde uitspraak vind ik. Hoe kan jij nu weten dat je donor niet dunner is geworden ? Als je al zo makkelijk tot deze conclusie komt, hoe zit dat dan met je andere conclusies ? No offense hoor.

Bij mij zijn er bijna 4000 grafts vanachter weggehaald. Ik zie totaal geen verslechtering met voordien hoor, maar het lijkt me duidelijk dat die er wel degelijk moet zijn.

Nogmaals ik geloof ook wel dat grafts kunnen uitvallen, maar dat kan allerlei oorzaken hebben. Logischerwijs is het ook niet onrealistisch om te denken dat het verplaatsen van een haar, best een grote impact kan hebben ja en dat de zwakkere haren dit gewoon niet overleven. Ik had al gezien dat jij, net als ik, hele dunne haren heb. Je slikt er ook nog niet eens fina bij. Ik slik wel fina maar zelfs ik moet nog maar afwachten wat mijn 2e HT me gaat brengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Als die ouderdomsuitval zo een rol gaat spelen ,dan gaat op latere leeftijd iedereen met een HT ,een doorschijnend kapsel krijgen ,dus ook in het transplantatie gebied ...ene 45 is nog lang geen 60 - 65 he mannen
Ik denk idd dat dat veel gaat voorkomen ja, dus daarom moet je je haar ook goed verzorgen. Het is niks anders dan het nemen van een facelift op jonge leeftijd, maar die gaat naar verloop van tijd toch ook weer hangen.

Al die supplementen en rommel hebben misschien wel geen invloed op AGA, maar misschien wel voor de ouderdomsverschijnselen. Ik slik al jaren trouw mijn supplementjes en raadt dat iedereen aan te blijven doen.

Laatst gewijzigd door norwood2; 3 april 2010 om 10:50
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2010, 13:00   #143
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Euh...het lijkt me duidelijk dat het een stuk lastiger is om je donor te beoordelen dan de voormalige kale plekken waar nieuw haar is gezet, Dundee. Dit is dus ook een gewaagde uitspraak vind ik. Hoe kan jij nu weten dat je donor niet dunner is geworden ?
Ik moet Norwood bijvallen op het punt van uitdunning. In het donorgebied kun je in de loop der jaren wel 40% van de haren verliezen en nog steeds zul je er dan amper iets van merken. Maar als 40% van de getransplanteerde haren verdwijnt, dan zul je dat zeer zeker wel zien.

Maar dat uitdunnen zou volgens mij toch een proces van decennia moeten zijn en niet van enkele jaren.

In mijn blog heb ik eens een artiekeltje over cycli geschreven. Spiderman merkte toen op dat getransplanteerde haren ook allemaal mooi gelijkgeschakeld staan (heel veel gelijktijd in de rustfase). Ik ben dus erg benieuwd of Dundee over een jaar misschien een andere situatie heeft (al is 3 jaar voor een cyclus wel aan de korte kant).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2010, 17:07   #144
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink dacht ik ook al

wel ik heb er ook al in mijn gedachten mee gezeten
grafts dat 2 weken na de ht shedden , om dan na 3 maand terug te komen , dan zou de levensduur van groei bij die grafts +- gelijk moeten zijn , en als er dan een nieuw haartje moet aangemaakt worden zal dit proces +- ongeveer gelijk lopen.... dus nog geen reden tot paniek , op 3 maand tijd kan het terug al stuk verbeteren aangezien de haartjes er dan terug kunnen staan met hun nieuwe groeicyclus...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2010, 19:13   #145
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
wel ik heb er ook al in mijn gedachten mee gezeten
grafts dat 2 weken na de ht shedden , om dan na 3 maand terug te komen , dan zou de levensduur van groei bij die grafts +- gelijk moeten zijn , en als er dan een nieuw haartje moet aangemaakt worden zal dit proces +- ongeveer gelijk lopen.... dus nog geen reden tot paniek , op 3 maand tijd kan het terug al stuk verbeteren aangezien de haartjes er dan terug kunnen staan met hun nieuwe groeicyclus...
Er zal vast wel enige spreiding zijn, waardoor het misschien meer dan 3 maanden duurt voor de piek voorbij is.

Ik stel me de lengte van de groeicyclus verdeeld over de haren voor als het soort kromme die we kennen uit de kansverdeling. Met een 'n' van bijvoorbeeld 6 jaar en een sigma van 6 maanden. In dat geval doet de piek er dus een jaartje over om voorbij te trekken .... maar die getallen zuig ik uit mijn duim (ken geen onderzoeken ernaar) ... en ze zullen per persoon en per levensfase waarschijnlijk verschillen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 21:06   #146
mario
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Euh...het lijkt me duidelijk dat het een stuk lastiger is om je donor te beoordelen dan de voormalige kale plekken waar nieuw haar is gezet, Dundee. Dit is dus ook een gewaagde uitspraak vind ik. Hoe kan jij nu weten dat je donor niet dunner is geworden ? Als je al zo makkelijk tot deze conclusie komt, hoe zit dat dan met je andere conclusies ? No offense hoor.

Bij mij zijn er bijna 4000 grafts vanachter weggehaald. Ik zie totaal geen verslechtering met voordien hoor, maar het lijkt me duidelijk dat die er wel degelijk moet zijn.

Nogmaals ik geloof ook wel dat grafts kunnen uitvallen, maar dat kan allerlei oorzaken hebben. Logischerwijs is het ook niet onrealistisch om te denken dat het verplaatsen van een haar, best een grote impact kan hebben ja en dat de zwakkere haren dit gewoon niet overleven. Ik had al gezien dat jij, net als ik, hele dunne haren heb. Je slikt er ook nog niet eens fina bij. Ik slik wel fina maar zelfs ik moet nog maar afwachten wat mijn 2e HT me gaat brengen.

Ik denk idd dat dat veel gaat voorkomen ja, dus daarom moet je je haar ook goed verzorgen. Het is niks anders dan het nemen van een facelift op jonge leeftijd, maar die gaat naar verloop van tijd toch ook weer hangen.

Al die supplementen en rommel hebben misschien wel geen invloed op AGA, maar misschien wel voor de ouderdomsverschijnselen. Ik slik al jaren trouw mijn supplementjes en raadt dat iedereen aan te blijven doen.
Hoe gaat het met je norwood, al wat haartjes doorgekomen ! het is bij mij nu bijna 3 maanden geleden . zie al wat zwarte haartjes maar heeeel weinig . zal volgende week even wat foto,s plaatsen
mario is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 22:03   #147
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Oke dan.

Nou voor mij is het dus een kleine 2,5 maand geleden en dus nog minder. Er is ook tussen de haren gezet dus dat is al een stuk lastiger te waarnemen maar bij me inhammen die ze nog wel wat verontdiept hebben, gebeurt er nog niks.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 22:24   #148
mario
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Oke dan.

Nou voor mij is het dus een kleine 2,5 maand geleden en dus nog minder. Er is ook tussen de haren gezet dus dat is al een stuk lastiger te waarnemen maar bij me inhammen die ze nog wel wat verontdiept hebben, gebeurt er nog niks.
Ha HA we zijn allemaal het zelfde , en maar in die spiegel kijken of er al iets komt wat duurt het lang ik denk dat ik het maar weer kaal scheer .
mario is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 22:38   #149
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mario Bekijk bericht
Ha HA we zijn allemaal het zelfde , en maar in die spiegel kijken of er al iets komt wat duurt het lang ik denk dat ik het maar weer kaal scheer .
Nou, ja ik heb natuurlijk wel enkele keren gekeken maar that's it hoor, echt !

Ik weet van de vorige keer dat het toch weinig zin heeft, want begint toch pas na 3 maanden te groeien.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 22:48   #150
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
nou, ja ik heb natuurlijk wel enkele keren gekeken maar that's it hoor, echt !

ik weet van de vorige keer dat het toch weinig zin heeft, want begint toch pas na 3 maanden te groeien.
had je ook op je papieren staan dat het eindresultaat zelfs nog wel 18 maanden kan duren?
sneu is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[AC] FUE 2000 + foto's MGREEN Chirurgische behandelingen 94 10 februari 2013 15:07
3800 grafts with Feriduni yesterday pablo Chirurgische behandelingen 16 15 januari 2008 10:19
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 09:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.